• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Radiatoren: Welk merk?

Lid geworden
3 feb 2007
Berichten
15
Waarderingsscore
0
Punten
0
Wij hebben op onze bovenverdieping (3 slaapkamers + badkamer) radiatoren voorzien.
In de keuken leggen we tevens een leiding, voor geval we later een radiator willen voorzien.

Wat zijn de betere merken voor radiatoren?
Ervaringen?
 
Lid geworden
23 mrt 2006
Berichten
604
Waarderingsscore
1
Punten
0
Ja, en als je een mooie radiator nodig hebt mag je bij mij altijd komen kijken.
 
Lid geworden
19 jun 2007
Berichten
105
Waarderingsscore
0
Punten
0
Henrad en Radson zijn de klassieke radiatoren, zoals we ze al jaren kennen en veel toegepast in woningen.

Sierradiatoren kun je vinden bij: Vasco, Zehnder, Jaga, Acova,
 
Lid geworden
16 mrt 2006
Berichten
124
Waarderingsscore
0
Punten
0
wij hebben overal standaard henrad en op ed badkamer een krachtige sierradiator jaga decospace
 
Lid geworden
21 dec 2006
Berichten
744
Waarderingsscore
1
Punten
0
Bouwerke wrote:
En wat vinden jullie van Stelrad ?



Als je een simpele, efficiënte radiator nodig hebt en je wil geen kapitaal spenderen is Stelrad een goeie keuze. Geen franjes.
 
Lid geworden
2 dec 2006
Berichten
70
Waarderingsscore
0
Punten
0
Arbonia (valt onder burderusgroep) en Dura zijn ook degelijke radiatoren.



Wij gaan waarschijnlijk voor de buisradiatoren van Arbonia kiezen.
 
Lid geworden
10 mrt 2006
Berichten
2.209
Waarderingsscore
0
Punten
0
Een radiator is een radiator. Welk merk het ook is, het geeft altijd de warmte af die het moet afgeven. Je kan geen verlies hebben op een radiator omdat de mindere warmteafgifte weer terug naar de ketel gaat.

Radson is in mijn ogen veel te duur voor standaard radiatoren. Veel B-merken zien er hetzelfde uit, geven evenveel warmte af en zijn behandeld met identieke lak.
 
Lid geworden
15 jan 2007
Berichten
87
Waarderingsscore
0
Punten
0
geeft een sierradiator dan ook evenveel warmte af?



Ik had een hele mooie gezien voor in de badkamer maar ons hebben ze verteld dat dit in feite ook voor de sier is en dat je nog altijd beter bent met een ordinaire die geeft meer warmte.
 
Lid geworden
7 feb 2007
Berichten
1.805
Waarderingsscore
0
Punten
0
Wij hebben klassieke radiatoren van Superia gehangen op onze bovenverdieping en beneden gewerkt met de Delta sierradiatoren van Radson. Dat kan gezien worden als de moderne uitvoering van een klassieke gietijzeren radiator. Op de badkamer ook nog een bijkomende handdoekendroger van Vasco.



Elke radiator heeft een bepaalde warmteafgifte, maar de meest sierradiatoren moeten toch een grotere omvang hebben om hetzelfde niveau te bereiken als de standaard plaatradiatoren. Ook handdoekendrogers kennen dit probleem en moet je bovendien rekening mee houden dat er een deel van het vermogen verloren gaat in de handdoeken die eraan hangen...
 
Lid geworden
21 dec 2006
Berichten
744
Waarderingsscore
1
Punten
0
pluppie wrote:
Een radiator is een radiator. Welk merk het ook is, het geeft altijd de warmte af die het moet afgeven.

Yep. En een auto is een auto. :roll: Natuurlijk zijn er verschillen! Een gietijzeren radiator heeft andere eigenschappen mbt. opwarmtijd/afkoeltijd dan een plaatstalen of alu radiator. Persoonlijk kies ik voor aluminium vanwege de snelle opwarmtijd (en natuurlijk ook een snellere afkoeltijd, maar daar kan ik mee leven als de warmte aan de omgeving is afgegeven).
 
Lid geworden
29 nov 2006
Berichten
18
Waarderingsscore
0
Punten
0
Lories wrote:
geeft een sierradiator dan ook evenveel warmte af?



Ik had een hele mooie gezien voor in de badkamer maar ons hebben ze verteld dat dit in feite ook voor de sier is en dat je nog altijd beter bent met een ordinaire die geeft meer warmte.



je moet gewoon vragen aan je chaufageman hoeveel vermogen die radiator moet hebben en dat bepaald de grootte van je radiator, maakt niet uit welk merk of welke vorm je dan kiest!
 
Lid geworden
8 apr 2006
Berichten
469
Waarderingsscore
0
Punten
0
de vasco radiator die wij voor ogen hebben (van de collectie niva) geven onvoldoende wattage, voor wat wij nodig hebben volgens de berekeningen van de chauffagist :cry:



en ik vind ze zo prachtig :x
 
G

Guest

Guest
Ellen wrote:
de vasco radiator die wij voor ogen hebben (van de collectie niva) geven onvoldoende wattage, voor wat wij nodig hebben volgens de berekeningen van de chauffagist :cry:



en ik vind ze zo prachtig :x



Mja, wij hebben ook serieus mogen raar dingen uithalen om onze Care's in de badkamer te krijgen met voldoende vermogen.

Was vooral de combinatie van genoeg plaats te vinden om zo'n grote radiator te hangen.

Zijn dan maar 2 kleinere geworden.
 

ricola

Lid
Lid geworden
20 aug 2007
Berichten
179
Waarderingsscore
0
Punten
16
Hier gaan radson's komen.



Sierradiatoren misschien van Laurens.

Onze verkoper die de radson's gaat leveren heeft ons aangeraden van daar ook eens te kijken, de sierradiatoren zouden gelijkaardig van kwaliteit moeten zijn, maar wat goedkoper.
 

xtra

Lid
Lid geworden
11 mrt 2006
Berichten
601
Waarderingsscore
0
Punten
16
de gewone radiatoren voor de kamers zijn er van viessmann (wist zelfs eerst niet dat die er hadden).

en voor de badkamer is het een vlakke radson, maar geen siervariant, waar stangen kunnen opgezet worden voor handdoeken. Vond dit mooier dan al die speciale handdoekmodellen die qua onderhoud (stof) lastiger zijn
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan