• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

radiator ral-kleur

Lid geworden
11 apr 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Is het mogelijk om zelf radiatoren te verven of te spuiten in een bepaalde ral-kleur?

Is dit makkelijk/moeilijk?

Zijn er nadelen aan verbondedn (levensduur, barsten, ...)?

groeten

Wij hebben onze radiatoren van het gelijkvloers 3 jaar geleden laten lakken en die van de badkamer 2 jaar geleden in kleuren die niet in het RAL gamma zaten. Ral lijkt uitgebreid tot je een kleur zoekt. :roll:

Ze zien er nog steeds als nieuw uit.

Je kan ze (laten) lakken in alle kleuren, je moet er gewoon verharder bij doen.

Je kan zelf radiatoren verven spuiten ... Maar het resultaat zal nooit zo goed zijn als je het laat lakken.

Bij ons koophuis hadden ze ook enkele radiatoren zelf gelakt of geverfd. Zag er niet slecht uit maar na een tijdje begon er toch verf af te schilferen en of blaasjes te komen hier en daar. Dan zag je weer de eerste laag. Denk dat de eerste lak niet zo'n goede basis is om op te starten.

Wij gaan nu die radiatoren laten lakken. Daar worden ze eerst ontlakt en dan gelakt. Weet niet waar want het is geregeld via onze sanitair man. De juiste prijs weet ik pas na het lakken. De lakkerij vertelde gemiddeld zo'n 50€/radiator (we hebben verschillende maten). Over het resultaat zal ik binnen enkele maanden pas iets kunnen zeggen.

groeten

dhvz

Ontlakken is niet nodig, onvetten wel. (als er nog niet is geprutst)

Als je ze echt gaat laten ontlakken kom je niet toe met €50 per radiator.

Je moet ze dan laten zandstralen en dat kost toch iets meer hoor.

julien wrote:
Ontlakken is niet nodig, onvetten wel. (als er nog niet is geprutst)

Als je ze echt gaat laten ontlakken kom je niet toe met €50 per radiator.

Je moet ze dan laten zandstralen en dat kost toch iets meer hoor.

Zal het eens navragen bij mijn sanitair man.

Wat is dan een richtprijs inclusief zandtstralen?

dank u

dhvz

Let op, als het over gietijzeren ledenradiatoren gaat laat je deze best niet poederlakken omwille van de hoge kans op lekkage(beschadiging dichtingen).

Blijf op de hoogte. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Bovenaan