Raamwinkel.be

• Tags buitenschrijnwerk raam
  • Ik weet niet of dat nu zo nog is maar ik had enkele jaren geleden ook hulp bij plaatsing genomen, 4 uurtjes. Dat was eigenlijk alleen voor de lagere BTW. Alle ramen stonden er al in de dag voor de hulp er was, Ik kon alleen op zaterdag en zondag de kraanwagen van het werk lenen en er waren 2 grote ramen van 3 dubbel glas. Die mens heeft een koffie gedronken, gezien dat het goed was en de papieren ingevuld.

Hier ook, zeer tevreden van. Bestelling van 20 ramen en 3 deuren, met hulp (btw 6% renovatie).

Foutje IVM voordeur zeer snel opgelost.

Zeer correct bedrijf met aangename werknemers

Ik denk er ook aan bij raamwinkel te gaan. De prijs is lager.
    Krijg je bij hen een factuur als bij een ander bedrijf om premies te krijgen?
    Ik vraag plaatsing bij hen.
    Was de plaatsing op voorziene datum? Het komt er bij mij op aan want de premies verminderen
    Ik las hier dat er iemand 20 ramen liet plaatsen. Op hoeveel dagen plaatsen ze die dan?
    dank

Ik denk er ook aan bij raamwinkel te gaan. De prijs is lager.
    Krijg je bij hen een factuur als bij een ander bedrijf om premies te krijgen?
    Ik vraag plaatsing bij hen.
    Was de plaatsing op voorziene datum? Het komt er bij mij op aan want de premies verminderen
    Ik las hier dat er iemand 20 ramen liet plaatsen. Op hoeveel dagen plaatsen ze die dan?
    dank

Dat zijn allemaal vragen die je aan hun kan stellen, we hebben natuurlijk geen beeld van de levertermijn momenteel.

Ik antwoord even op het privé bericht dat je stuurde:
    20 ramen waren bij ons op 3 dagen geplaatst, wel stevig meehelpen met dragen en voorbereiden. Hun werkman legt alles uit, ik denk dat dat zonder voorkennis ook zou lukken.

Levering en de hulp bij plaatsing was bij ons anno maart 2022 een maand vroeger dan eerst voorzien :-)

Premies geen probleem, zolang je keuze voldoet aan de vereisten voor premie
    6% btw ook niet, aangezien ze komen plaatsen en jij helpt. (In mijn geval)

Mijn keuze was kommerling MD76 wit binnen en donker Houtneef buiten. Zeer tevreden van, maar ik nam dan ook wel de binnenafwerking voor mijn rekening. Indien gewenst kan je altijd komen zien, in Limburg. :-).

Heel erg bedankt. Limburg is wel een eindje om te komen zien.
    Ik woon in de buurt van raamwinkel Puurs. Misschien zijn er andere mensen in de buurt waar ik eens kan gaan kijken?
    Maar mijn beslissing is dringend voor de premies die verminderen.
    1 maand vroeger dat is positief. Als dat hier maar kon.
    Zou die MD beter zijn dan AD? Ik kan kiezen uit beide. Heb wel al één en ander gelezen maar er is zoveel keuze.
    Dank u in ieder geval

Ik woon in de buurt van raamwinkel Puurs. Misschien zijn er andere mensen in de buurt waar ik eens kan gaan kijken?
    Zou die MD beter zijn dan AD? Ik kan kiezen uit beide. Heb wel al één en ander gelezen maar er is zoveel keuze.
    Dank u in ieder geval

Ik heb ze ook in Puurs besteld.
    Mijn research van destijds ben ik grotendeels vergeten, maar ik vond de MD beter dan de andere opties. Daar zit een extra dichting in, als ik het me goed herinner
    In de toonzaal van Puurs kan je ze normaal gezien bekijken, ook een doorsnede van het profiel.

Dank u in ieder geval

Welke premies gaan minderen? Ben je daar zeker van?
    Dat nieuws moet me ontgaan zijn

zijn de dagkanten en chambrants die je zelf moet plaatsen bij raamwinkel al op maat gemaakt of moet je die zelf nog versnijden op maat?
    dank u

zijn de dagkanten en chambrants die je zelf moet plaatsen bij raamwinkel al op maat gemaakt of moet je die zelf nog versnijden op maat?
    dank u
    Nogmaals, dat bespreek je beter met hun. Dat hangt volledig af van wat jij wil.
    Hier zelf mijn afwerking gemaakt, deels gepleisterd en deels uit mdf.

Maar zij zijn er nu niet om te vragen hé.
    En ik vond bij "mijn verbouwpremie" dat de premies van volgend jaar verminderen.
    Kan niet meer zeggen waar juist.
    Vandaag belde ik naar 1700 en dat is nog niet bevestigd zeiden ze mij.

Dank u in ieder geval
    Hallo Marie

Ik woon in Zemst (bij Mechelen),is al korter dan de Limburg
    Ik heb mijn afwerking zelf gedaan met MDF van 18mm,maar heb je wel het gereedschap voor nodig en een beetje handig zijn.
    Maar kan altijd eens vragen of ze de afwerking ook kunnen doen.
    En er zullen wel schrijnwerkers zijn die dat ook willen doen.

Dank u in ieder geval
    De Kömmerling MD heeft een extra middendichting (EPDM rubber). Deze middendichting is vooral van akoestische meerwaarde. Als je geluid buiten wil houden (of je eigen geluid binnen) heeft dit wel een meerwaarde. Thermisch is de meerwaarde lager. Naar prijs-kwaliteit is een MD een zeer gunstige beslissing, veel klanten gaan voor deze versie.

Dank u in ieder geval

Welke premies gaan minderen? Ben je daar zeker van?
    Dat nieuws moet me ontgaan zijn
    Het is zeer onvoorspelbaar wat de premies doen volgend jaar. Dit is ieder jaar zo. Voorlopig ziet het er naar uit dat in 2024 alle premies blijven. Wil je ook bij Raamwinkel die premies? Dat is geen probleem! Als je bij ons voldoende Hulp bij plaatsing bestelt dan treden wij op als aannemer en heb je dezelfde rechten zoals je bij een traditionele aannemer je ramen zou aankopen. Deze rechten heb je dan ook naar subsidies en premies toe. Je hebt recht op alles! Belangrijk om weten: Hulp bij plaatsing is een betalende dienst die we aanbieden waarbij wij dan samen met jou de ramen plaatsen. Je moet wel voldoende Hulp bij plaatsing aanvragen: je kan niet 20 ramen kopen met 4 uur Hulp bij plaatsing en dan verwachten dat je overal recht op hebt. Je moet voldoende tijd Hulp bij plaatsing gekocht hebben zodat we alle ramen samen plaatsen. De site berekent dit direct op het moment dat je dit bestelt.

dank u
    De dagkantstukken die je op de site mee aankoopt worden bij jou geleverd in overlengte. Bedoeling is dat je dit zelf plaatst, een vriend of kennis inschakelt of laat plaatsen door een schrijnwerker. De klus is niet zo moeilijk als je een verstekzaag hebt en handig bent met lijm. Wil je hiermee aan de slag? Bestel dan bij de opties een U-profiel. Dit U profieltje wordt geklikt of gekleefd rondomrond op het raam en daar schuif je dan je dagkantstuk in om naar voor te komen. De aanzichtstukken worden nadien in verstek gezaagd en gelijmd op de muur. Met kit werk je deze dan terug roodomrand af. Zoek gerust eens op YouTube wat filmpjes op.

zojuist
    NIEUW
    Profel of Raamwinkel, wat was de keuze waar we voor stonden. Doordat onze overbuur een Profel verdeler is zijn ze zeer diep gegaan qua prijs en gaven ze de laagste prijs. Raamwinkel zijn verkoper beloofde spoedlevering, betere kwaliteit en een all-inclusive plaatsing bovenop een betere prijs.
    We hadden beter moeten weten, ondertussen steekt er nog geen enkel raam. De prijs is alsnog veel duurder uitgekomen en afwachten of het kwalitatief geplaatst zal worden. Zelfs de grote baas vertikt het om te reageren op een klachtendossier (dat ik op zijn vraag opende!!)
    Er zijn een paar mensen bij Raamwinkel die klantenservice hoog dragen (Bart de opmeter bijvoorbeeld) Maar ondanks we alles op mail en papier bevestigd hebben staan zijn we toch de pineut. De verkoper is inmiddels vertrokken en niemand neemt echt verantwoordelijkheid. Gegijzeld door Raamwinkel, bang afwachten wanneer én wat we zullen krijgen. Keer op keer een andere smoes of zelfs geen reactie.
    Hadden we toen maar ons niet laten vangen door die loze beloftes.

mensen die raamwinkel ramen gebruikt hebben in een nieuwbouw de laatste jaren?

Ja ik heb ervaring met Raamwinkel.
    Wel een beetje uitkijken welke plaatser je hebt.
    De eerste keer heb ik mijn raam in de garage er terug uitgehaald omdat ze in de hoogte 1 cm uit de haak stond.
    Pur terug losgesneden enz en dan terug geplaatst.
    Eerlijk gezegd moeilijk is dat allemaal niet.
    Zeker als het vaste ramen zijn zoals bij mij in de garage.
    De 2de x heb ik mijn voordeur laten plaatsen en de voorkant van mijn woning ook de ramen.
    Ik heb het in 2 keer laten doen.
    Dacht eerst de 2de keer geen plaatser van raamwinkel te nemen,maar omdat de voordeur erbij was heb ik toch ene genomen.
    Moet zeggen die was veel beter.
    Alleen de bijbestelde deurtrekker heb ik zelf op de deur moeten plaatsen,blijkbaar doen ze dat niet bij raamwinkel.
    Maar moeilijk was dat ook weer niet,goed uitmeten en aftekenen.
    En moet zeggen met 1 raam was er een probleem met het glas.
    En dat zijn ze achteraf komen vervangen.
    Ik heb ramen van Kommerling (binnenkant wit / buitenkant kwarts grijs)
    Heel tevreden van en moet niet meer schilderen of beitsen.

Bedankt voor je opbouwende feedback Fondan. Je merkt op dat je bij Raamwinkel “een beetje moet uitkijken met welke plaatser”. We begrijpen dat een positieve ervaring met de plaatser essentieel is. Daarom werken we uitsluitend met vakmensen die jarenlange ervaring hebben in het plaatsen van ramen en deuren. Ze worden niet alleen technisch opgeleid, maar krijgen ook training in klantgerichte communicatie. Mocht er toch iets mislopen, dan staat onze performante dienst na verkoop klaar om snel en doeltreffend te helpen. Wij nemen onze verantwoordelijkheid en waken over een uitstekende klantbeleving – bij elke plaatsing, met elke plaatser.

Wat betreft je opmerking over de trekker op de deur: bij Raamwinkel bieden we twee formules aan:

• Dagassistentie (Hulp bij Plaatsing): dit is bedoeld voor de handige doe-het-zelver die kosten wil besparen door zelf een deel van de werken uit te voeren. Wij zorgen voor de technische en complexe taken binnen een afgesproken tijd, terwijl kleinere afwerkingen (zoals een trekker plaatsen) door de klant gebeuren. Zo realiseer je een mooie besparing.
    • Alles Geplaatst: hierbij hoef je zelf niets te doen. Onze plaatsers nemen het volledige traject op zich – van A tot Z – en zorgen voor een zorgeloze, foutloze afwerking. Dankzij onze schaalgrootte kunnen we deze formule aanbieden aan bijzonder scherpe prijzen.
    Benieuwd naar de opties en prijzen? Ontdek ze op op onze website via de knop Webwinkel.

Laatst bewerkt door een moderator:
    En Kristof zijn opmerking?

Bedankt voor je opbouwende feedback Fondan. Je merkt op dat je bij Raamwinkel “een beetje moet uitkijken met welke plaatser”. We begrijpen dat een positieve ervaring met de plaatser essentieel is. Daarom werken we uitsluitend met vakmensen die jarenlange ervaring hebben in het plaatsen van ramen en deuren. Ze worden niet alleen technisch opgeleid, maar krijgen ook training in klantgerichte communicatie. Mocht er toch iets mislopen, dan staat onze performante dienst na verkoop klaar om snel en doeltreffend te helpen. Wij nemen onze verantwoordelijkheid en waken over een uitstekende klantbeleving – bij elke plaatsing, met elke plaatser.

Wat betreft je opmerking over de trekker op de deur: bij Raamwinkel bieden we twee formules aan:

• Dagassistentie (Hulp bij Plaatsing): dit is bedoeld voor de handige doe-het-zelver die kosten wil besparen door zelf een deel van de werken uit te voeren. Wij zorgen voor de technische en complexe taken binnen een afgesproken tijd, terwijl kleinere afwerkingen (zoals een trekker plaatsen) door de klant gebeuren. Zo realiseer je een mooie besparing.
    • Alles Geplaatst: hierbij hoef je zelf niets te doen. Onze plaatsers nemen het volledige traject op zich – van A tot Z – en zorgen voor een zorgeloze, foutloze afwerking. Dankzij onze schaalgrootte kunnen we deze formule aanbieden aan bijzonder scherpe prijzen.
    Benieuwd naar de opties en prijzen? Ontdek ze op www.raamwinkel.be via de knop Webwinkel.
    Ja inderdaad,ik ga geen namen noemen van plaatser waar ik niet zo tevreden van was.
    In heb de binnen afwerking van mijn ramen zelf gedaan.
    En dan heb ik gezien dat er een raam in de garage 1 cm scheef stond.
    Die heb ik er dan zelf terug uitgehaald en zelf terug er in.
    Zoiets dat zou niet mogen......
    En sommige mensen zouden beter hun gsm thuis laten als ze aan het werk zijn.
    Vind het niet kunnen op een werf dat ze 35x bellen met hun lief of vrouw.
    Maar voor de rest content van de kwaliteit

Blijf op de hoogte. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Terug
Bovenaan