• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!
  • Vraag hier je gratis tickets voor Batireno / Energie&Habitat 2024 in Namen aan! Let op: FR beurs

Raamwinkel.be

Ramen zou ik nu wel nooit op internet bestellen ...

Die hebben een toonzaal, ben daar al eens gaan kijken, zijn alu profielen van Aliplast uit Lokeren.

Heb net eens berekend hoeveel mijn 16 ramen zouden gekost hebben via deze site.

Kwam op een € 2.500 minder uit.
Dus voor dit extra bedrag heb ik dus de garantie, de plaatsing en ik heb beter glas en profielen van Schüco en afstandshouders in plastic, ook heb ik iets ander opties.
Ik zou dus liever de optie Schüco nemen i.p.v. Aliplast en zelf plaatsen.

Dag Bouwie 11,

Heb je foto's van je werk?
Kan je wat meer info geven over de samenwerking met Raamwinkel.be?

Hier zou ik toch ook wel wat extra info over willen.
Twijfelen ook om er enkelen daar te bestellen.  :D

Wij zijn hier ook wel geinteresseerd in.
Ik vraag me alleen af hoe moeilijk het is om ze effectief te plaatsen?
In de filmpjes ziet het er wel heel eenvoudig uit en je kan naar zo'n les gaan, maar heeft iemand hier het ook al effectief gedaan?

Ben ook geïnteresseerd in raamwinkel.be
Zijn er nog ervaringen?

Ramen besteld voor de alleenstaande garage. 
Alle maten klopten, doken waren inbegrepen, kwaliteit OK. 
Niet te vergelijken met de Schüco van de woning, maar toch wel tevereden van.
Maar als je de plaatsing door een vakman er moet bijrekenen en misschien moeilijker te bereikbare plaatsen zoals op verdiepen met redelijk grote ramen, dan denk ik dat je beter af bent door plaatsing door een ramenboer.

Ik heb ramen gekocht via Raamwinkel en allemaal zelf geplaatst.
De ramen zijn van heel hoge kwaliteit, zeker niet minder goed dan de Shüco ramen die ik gezien heb.
Ben eerst naar de ramen gaan zien in de toonzaal en daar leek alles prima. Kreeg er ook een deftige uitleg om zelf te plaatsen.
De ramen waren op tijd (moest wel zelf bellen om te vragen indien de ramen binnen waren) maar voor de rest alles prima verlopen! Het waren toen nog Aluplast ramen.
De uitleg, de service, de afspraken, … dat was allemaal prima!
Ik heb zo een kleine 3.000 euro uitgespaard, wat voor mij toch veel geld is.

Voor mijn 2e werf (huis van mijn dochter) heb ik ook beroep gedaan op Raamwinkel.be. 
Ik had 1 dag hulp bij plaatsing gevraagd.
Een zeker Peter is komen helpen en de 8 ramen en een deur zaten er in 1 dag in.
Het zijn nu wel KÖMMERLING 76 ramen (bij mijn weten doen ze Aluplast niet meer).
Maar ook hier is alles goed verlopen. In dit geval heb ik slechts 6% btw moeten betalen, wat een extra besparing was van 15%.
Ik ken ook Schüco ramen (van vrienden) en ik moet eerlijk zeggen dat die KÖMMERLING 76 er verdomd goed uitziet en superdegelijk is t.o.v. Schüco.
Als ik zo op internet lees, dan zijn die 2 merken toch wel aan elkaar gewaagd.
Nu goed je zal altijd fans in beide richtingen hebben.  :)
Ik raad het allezinds mijn familie en vrienden aan om met Raamwinkel.be te werken.

Hier ook 2 ramen besteld (in Alu) voor ons tuinhuis.
Geen verschil te zien met de ramen van ons huis en was paar € 100 goedkoper dan bij de ramenboer.

Wij hebben na lang wikken en wegen onze nieuwe ramen en deuren voor een volledig huis besteld bij Raamwinkel.be.
Onze redenering: prijsverschil is echt wel gigantisch, het is niet ons "definitieve huis" en het was mogelijk om hulp bij plaatsen te krijgen. Hier hebben we dan ook voor gekozen.
Een voordeel was ook dat we bij de meeste plaatsers meteen in het najaar werden gezet voor de plaatsing en we hadden niet veel zin om in november de ramen eruit te knallen.

Pluspunt voor mij persoonlijk: via de website zie je op elk moment en bij elke aanpassing hoeveel het je kost. Dat gaf ons de kans om eigenlijk volledig te spelen met de opties en mogelijkheden en voor ons het perfecte compromis te zoeken.
Het afpingelen en heen en weer bellen met een echte ramenhandelaar is echt een pain in the ass, natuurlijk kun je het ook simpel houden en ze gewoon laten doen.

Boven de 3.000 EUR komen ze ook gratis nameten (dat mag dan ook wel, denk ik) en mijn eerste ervaring hierbij is alvast positief. Goeie tips gekregen en eigenlijk een vlotte service. 

Wat wel duidelijk is: ze proberen het risico zoveel mogelijk op jou af te schuiven.
Ze meten alles op en laten jou de bestelling aanpassen.
Dat doen ze niet zelf.
Op die manier kunnen ze altijd zeggen dat het jouw verantwoordelijkheid was.
Nuance hierbij: ze hebben alles wel meerdere keren gecontroleerd en nog opmerkingen gemaakt. Het is niet dat ze je zomaar aan je lot overlaten, al is dat wel de officiële communicatie om claims te vermijden, denk ik.

Herkomst van alles is ook wat vaag en dat doen ze bewust, denk ik.
Wij kozen voor KÖMMERLING  profielen en die zouden uit Slovakije komen.
Ze beweren zelf bij hoog en bij laag dat de kwaliteit hetzelfde is als bij andere plaatsers.
Ook op vlak van stalen verstevigingen, hang en sluitwerk, etc.
De ramen worden hier normaal in juli geleverd. Ik ga mijn ervaring hier zeker delen want er is te weinig te vinden over hen.
Ik hoop zowel op kwaliteit, service en aflevering positief te kunnen zijn maar het blijft een gok natuurlijk.

Als het verschil echt zo gigantisch is. Hier was dat echt te verwaarlozen. Maar ik spreek over al heel wat jaren geleden. Toen was er ook veel minder keuze. 
Er was bv. geen warm edge, verborgen scharnieren of afwatering mogelijk.
En Shüco hadden ze niet
Btw was ook een verschil 6% t.o.v. 21% 
Achteraf heb ik wel er de ramen van mijn garage gekocht.
Omdat daar die opties niet zo belangrijk waren etc.
Kwaliteit van die ramen kan ik niets slecht over zeggen.

Die opties zijn er nu inderdaad wel allemaal.
Eigenlijk zijn er niet echt dingen die ik mistte qua keuze.

De btwis bij ons ook aan 6% omdat ze zelf 3 dagen komen (helpen) plaatsen.
Bij ons scheelde het in totaal toch enkelen duizenden euro's puur op ramen en deuren. 

De ramenboer waar we het wilden laten uitvoeren gaf zelf aan niet mee te kunnen met hun prijzen. (vanzelfsprekend ook KÖMMERLING ).
Dat was zonder het werk natuurlijk want op zich was ik zeker bereid om de plaatsing door hen te laten uitvoeren als het verschil kleiner was geweest op de ramen en deuren zelf. 

Soit, je bent een doe-het-zelver of je bent het niet en met het uitgespaarde geld gaan we nog zonnepanelen laten plaatsen.  
biggrin.gif

Hallo, 

Ze werken ook samen met meesterplaatser om ramen te laten plaatsen (hangen samen, lijkt mij). 
Ik heb net een offerte gekregen voor alumium ramen van Aluk (blyweert) en het is een heel groot verschil t.o.v. andere offertes.
Alle gevraagde opties zijn er wel, warm edge, screen, ...
Maar omdat de prijs zo'n groot verschil is, wil ik toch wat referenties.  :)
Erg, te duur is niet goed, maar te goedkoop vertrouw je dan ook niet echt.  :)
Hoe verliep de timing bijvoorbeeld? 
Heel blij met ervaringen ...

Ik heb hier 3 pvc ramen besteld bij Raamwinkel.be en het was een goede service.
Zelf afgehaald en de verkoper heeft nog meegeholpen om de ramen veilig plat in de koffer te leggen.
Je hebt Raamwinkel.be en Creon ramen alle twee een webshop.
Bij alle twee zijn de ramen van KÖMMERLING in de massa gekleurd.
Een ander gelijkaardig raam kwam van Creon ramen.
Alleen Raamwinkel.be heeft Renson invisivent en Creon niet, althans bij mijn pvc ramen.
Hier zijn het ramen van 1 x 1,1m die dan in de dakkapellen geplaatst worden door mezelf.
Daar kan ik moeilijk een aannemer voor laten komen want mits goed gemeten is het er maar in te steken.

Maar bv. een schuifraam van 2,7m breed dan nog zonder rolluik,  wel met vliegenhor kost +- 4.000 euro, niet geplaatst bij Raamwinkel.be en bij Vijverman in Zulte, kost mij dat 4.000 met elektrisch rolluik en vliegenhor wel geplaatst.

tuurruysschaert schreef: ...

Maar bv. een schuifraam van 2,7m breed dan nog zonder rolluik,  wel met vliegenhor kost +- 4.000 euro, niet geplaatst bij Raamwinkel.be en bij Vijverman in Zulte, kost mij dat 4.000 met elektrisch rolluik en vliegenhor wel geplaatst.

Ik heb even een schuifraam opgezocht op onze webshop (www.raamwinkel.be) en ik zie dat een PVC schuifraam van 2.700mm breed en 2.000mm hoog start aan een prijs van € 1.588,- excl. btw, de hor hierop kost € 432,- excl. btw.  
Een PVC schuifraam incl. btw en incl. hor kost dus  2.444 euro.

Hoe kom je dan aan een prijs van 4.000 euro?
Ben je zeker van deze vergelijking (appelen met appelen)?

tuurruysschaert schreef: ...

Je hebt Raamwinkel.be en Creon ramen alle twee een webshop.
Bij alle twee zijn de ramen van KÖMMERLING in de massa gekleurd.
...

Volgens de website van Creon zijn de ramen NIET van KÖMMERLING profielen.
Dit staat op de site van Creon-ramen:
De diepte van dit profiel is 73 mm en is voorzien van twee rubberen afdichtingen

Een KÖMMERLING  profiel is 76mm diep (en niet 73 mm), dus dit is geen KÖMMERLING .

Blijf op de hoogte. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Bovenaan