• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Raam merken prijs kwaliteit verhouding.

Lid geworden
1 mrt 2023
Waarderingsscore
0
Punten
1
Dag allemaal,

Mijn vriendin en ik hebben een huis gekocht en zijn volop bezig met de renovatie. We willen graag in de mate van het mogelijke zo energetisch mogelijk renoveren en gaan daarom naast isolatie van het dak, de vloer en de muren ook nieuwe ramen zetten.

We hebben op 4 plaatsen een offerte aangevraagd (Reeds 2 ontvangen) en constateerden dat deze niet drastisch in prijs verschillen, maar dat het moeilijk is om echt een goede vergelijking te maken, aangezien de ene plaatser de binnenafwerking meerekent, de andere niet, de ene een prijs inclusief bouwkraan voor de grote ramen heeft, de andere niet, ... Ook verschillen de merken van de ramen steeds.

Dit zette mij aan het denken: Wat zijn anno 2023 de beste raam merken?
de twee offertes die we kregen waren van Aliplast en Profel. De eerste had een beduidend betere Uw waarde (1,3) dan de tweede (1,53 (te hoog voor premies)). De plaatser van profel ging nu nog kijken wat hij kon doen om deze waarde te laten dalen (en dat zal zeker ook weer invloed hebben op de prijs).
Maar zijn dit goede merken? We verwachten ook nog een offerte van SAPA en Shüco. Ik heb altijd gehoord dat deze merken hogere kwaliteit leveren. Vermoedelijk ook tegen een grote meerprijs, maar zijn ze deze prijs waard? Is aliplast bvb geen goed merk dan?

Alvast bedankt!

Mario_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 dec 2014
Waarderingsscore
6.841
Punten
113
Als je op die manier prijzen gaat vragen, ga je idd door het bos de bomen niet meer zien.

Informeer jezelf eerst, bepaal welke ramen je graag zou willen. Als je dan bv 1 of 2 merken in gedachten hebt die dicht tegen elkaar aanleunen, kan je gericht prijzen vragen. Want ook met hetzelfde merk , liggen de offertes van verschillende aanbieders soms ver uit elkaar.
Bepaal zelf ook wat je in de offerte wil en wat je bv als optie wil. Zo kan je beter vergelijken en ook beslissen of je bv de binnenafwerking door hen laat doen.
Hier werd alles toch opnieuw bezet, dus was dat niet nodig.

Qua kranen voor grote ramen op verdiep.
Zorg dat het duidelijk vermeld staat dat dat inbegrepen is.

Let ook op met bv schuiframen. Een hefschuif is beduidend duurder dan ene gewone, maar ik merk toch het verschil. Gaat steeds vlot en makkelijk open. Verschillende gewone schuiframen bij kennissen en familie gaan veel stroever, ook al zijn dat er van gekende merken.

Buiten een goed product is een goede plaatsing ook belangrijk. Dat is natuurlijk moeilijker op voorhand vast te stellen. Reviews geven soms verkeerd beeld, grotere firmas hebben veel meer klanten , slechte reviews worden sneller geplaatst dan goede. Mond op mond reclame is meestal wel positief.

Zelf heb ik PVC van Schuco en zeer tevreden van.

Lid geworden
1 mrt 2023
Waarderingsscore
0
Punten
1
Bedankt voor de berichten! Ik ben inderdaad bezig met extra zaken zoals afwerking en verwijdering te isoleren en wil graag meerdere plaatsers per merk gaan raadplegen, maar vroeg mij eerder af welke merken aangeraden worden (kwestie van op die merken te focussen)

JensSwinnen

Zeer Actief lid
Lid geworden
16 dec 2021
Waarderingsscore
229
Punten
43
Persoonlijk heb ik 2 jaar geleden PVC ramen besteld van Schüco via het ramenhuis.
Zeer tevreden van de ramen, alsook de plaatsing. Zij hebben hun eigen plaatsers en werken niet met onderaannemers.
De prijs was ook zeer correct en met te onderhandelen kunnen ze je nog helpen met vliegenramen bvb.

gvo

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
5 okt 2014
Waarderingsscore
634
Punten
93
My five cent...
Ik zou denken dat het qua raamprofielen redelijk "what you see is what you get" is. De U-waarde is normaal duidelijk. De look ook. Voor de mechanismen (scharnieren, krukken...) heb ik eigenlijk nog nooit iemand horen klagen dat hij met rommel opgescheept zit. Ik denk dat kwaliteit van plaatsing veel gevoeliger ligt.

En voor wat betreft die kraan: voor mij is het belangrijk dat de plaatsing all in is. Of ze dat met een kraantje, een stelling, een helikopter of vier man met hele lange armen doen, dat is hun zaak (zolang ze veilig werken - zie veiligheidscoördinator).

stefan

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
10 mrt 2006
Waarderingsscore
2.497
Punten
113
My five cent...
Ik zou denken dat het qua raamprofielen redelijk "what you see is what you get" is. De U-waarde is normaal duidelijk. De look ook. Voor de mechanismen (scharnieren, krukken...) heb ik eigenlijk nog nooit iemand horen klagen dat hij met rommel opgescheept zit. Ik denk dat kwaliteit van plaatsing veel gevoeliger ligt.

En voor wat betreft die kraan: voor mij is het belangrijk dat de plaatsing all in is. Of ze dat met een kraantje, een stelling, een helikopter of vier man met hele lange armen doen, dat is hun zaak (zolang ze veilig werken - zie veiligheidscoördinator).
Ook mijn mening, profielen zijn OK bij alle fabrikanten
hoe de samenbouw en plaatsing is veel belangrijker
o.a. Hoe luchtdicht afwerken tov ruwbouw

Lid geworden
5 jun 2022
Waarderingsscore
10
Punten
3
Zoek vooral een goede plaatser! Er zijn bedrijven die de kaders in Polen laten maken en dan door onderaannemers laten plaatsen, als er dan iets fout loopt zit je met een probleem.

Mario_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 dec 2014
Waarderingsscore
6.841
Punten
113
Zoek vooral een goede plaatser! Er zijn bedrijven die de kaders in Polen laten maken en dan door onderaannemers laten plaatsen, als er dan iets fout loopt zit je met een probleem.
Terwijl ik dan weer zeer lovende commentaren hoor over zulke firma...
En er dan ook weer lokale bedrijven zijn die heel wat miserie achterlaten...;

SINNER

Lid
Lid geworden
12 mrt 2006
Waarderingsscore
2
Punten
18
@Wijgaan(ver)bouwen bouwen
anders nu al deze bon downloaden, dan heb je als je effectief voor Sapa zou gaan al een leuke korting

Je verwees naar deze bon. Ik heb op internet gezien dat er zijn die deze actie verschillend aanbieden tot 31 maart/15 april en zelfs tot 30 april. Wij hebben 2 offertes van SAPA. Op de ene offerte wordt melding gemaakt van deze korting maar op de andere niet. Kunnen we de korting zelf nog op initiatief vragen op de andere offerte? Want we waren van plan om te kiezen voor deze laatste die ons op de offerte tijdens de klassieke onderhandeling vliegenramen 'cadeau' doet en op deze manier reeds een geste gedaan heeft. Aangezien het tot vandaag loopt vrees ik dat we sowieso te laat zijn. Alle kleine beetjes zouden helpen en die extra korting leek me wel wat. Als ik op de website van www.sapawoonactie.be ga kijken kan er enkel ingelogd worden met een gebruikersnaam en wachtwoord (die ik niet heb). Moest iemand tips hierover hebben, graag welkom.

Wijgaan(ver)bouwen

Zeer Actief lid
Lid geworden
23 okt 2021
Waarderingsscore
198
Punten
43
@Wijgaan(ver)bouwen bouwen
anders nu al deze bon downloaden, dan heb je als je effectief voor Sapa zou gaan al een leuke korting

Je verwees naar deze bon. Ik heb op internet gezien dat er zijn die deze actie verschillend aanbieden tot 31 maart/15 april en zelfs tot 30 april.
De bon zelf kon je op de site van Sapa aanvragen tot mid april. Heb je dat wel/niet gedaan ?
Want daar moest je je adres ingeven en op basis daarvan kan je plaatser dan die 1000 euro terugkrijgen van Sapa.

als je dat wel gedaan hebt dan zou ik dinsdag bellen naar firma nr 2 en vragen of ze die korting nog kunnen toevoegen of niet ?
Ik geloof nooit dat als het over een mooie bestelling gaat ze dat door hun handen gaan laten glippen voor een korting die ze niet zelf moeten betalen maar van Sapa gecompenseerd krijgen.

SINNER

Lid
Lid geworden
12 mrt 2006
Waarderingsscore
2
Punten
18
Dank voor je bericht maar helaas hebben we dat dus niet gedaan. We zijn al langer bezig met die offertes maar nooit opgemerkt dat Sapa een dergelijke actie doet. Hoopte dat het nog tot en met vandaag ging omdat er op sommige plaatsen vermeld werd dat de actie tot 30/4 was.

Patrico

Zeer gewaardeerd lid
Forumleiding
Lid geworden
7 okt 2019
Waarderingsscore
779
Punten
113
Uit eigen ervaring vind ik Profel een stuk minder van kwaliteit in vergelijking met Schuco waar ik wel enorm tevreden van ben.

V

Verwijderd lid 172838

Guest
Dag allemaal,

Mijn vriendin en ik hebben een huis gekocht en zijn volop bezig met de renovatie. We willen graag in de mate van het mogelijke zo energetisch mogelijk renoveren en gaan daarom naast isolatie van het dak, de vloer en de muren ook nieuwe ramen zetten.

We hebben op 4 plaatsen een offerte aangevraagd (Reeds 2 ontvangen) en constateerden dat deze niet drastisch in prijs verschillen, maar dat het moeilijk is om echt een goede vergelijking te maken, aangezien de ene plaatser de binnenafwerking meerekent, de andere niet, de ene een prijs inclusief bouwkraan voor de grote ramen heeft, de andere niet, ... Ook verschillen de merken van de ramen steeds.

Dit zette mij aan het denken: Wat zijn anno 2023 de beste raam merken?
de twee offertes die we kregen waren van Aliplast en Profel. De eerste had een beduidend betere Uw waarde (1,3) dan de tweede (1,53 (te hoog voor premies)). De plaatser van profel ging nu nog kijken wat hij kon doen om deze waarde te laten dalen (en dat zal zeker ook weer invloed hebben op de prijs).
Maar zijn dit goede merken? We verwachten ook nog een offerte van SAPA en Shüco. Ik heb altijd gehoord dat deze merken hogere kwaliteit leveren. Vermoedelijk ook tegen een grote meerprijs, maar zijn ze deze prijs waard? Is aliplast bvb geen goed merk dan?

Alvast bedankt!
Heb je beroep gedaan op een benovatiecoach ?
die kunnen je helpen met begeleiding, opvragen offertes en opvolging uitvoering.
kost je meestal slechts 50€.

Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan