• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

raam in WC ?

tdd

Lid geworden
22 feb 2010
Berichten
77
Waarderingsscore
0
Punten
0
Zouden jullie in een nieuwe woning (vent. sys D) een raampje plaasen in de WC aan buitenmuur?

Of toch niet?
 

wufkodabi

Lid
Lid geworden
19 dec 2007
Berichten
625
Waarderingsscore
4
Punten
18
Ik zie er ook het nut niet van in. Voor die tien minuten dat ge daar zit per dag heb je dat daglicht echt niet nodig.



Onze buren hebben, om het gevelzicht niet te verstoren met dat klein raampje, dan maar 5 kleine raampjes in hun voorgevel gestopt. Bweirgh... Maar ja, les goûts et les couleurs...
 

Antje

Zeer Actief lid
Lid geworden
21 mrt 2006
Berichten
9.313
Waarderingsscore
40
Punten
48
Wij hebben er wel eentje, zowel boven als beneden. Boven vind ik het (achteraf bekeken dan) interessant dat ik 's nachts kan gaan zonder licht aan te steken. Het vage licht dat door het raampje valt is voldoende.



Thuis hadden we geen wc-raampje wegens wc centraal gelegen en ik hield daar niet van.
 
Lid geworden
6 sep 2008
Berichten
340
Waarderingsscore
0
Punten
0
wij zullen er ook één hebben, van onder tot boven , wel gezandstraald. Gelukkig op de offerte gezien dat ze t raam ernaast gezandstraal hadden en niet dat van t toilet :)



Ik kan moeilijk inschatten of je dan nog t licht moet aandoen..... maar het zal wel iets van verlichting geven zekers?
 
Lid geworden
11 mrt 2006
Berichten
1.596
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ik meen in een soortgelijk topic al eens geantwoord te hebben: in onze vroegere huurwoning was er een raampje in het toilet, wat dus betekende dat ik de buurman (die 15 m verder in zijn hof stond te werken) in de ogen kon kijken bij het plassen.

Nu: gelukkig geen raampjes in WC. Een modern huis met ventilatie heeft imho geen raampje nodig.
 

archiklusser

Gewaardeerd lid
Lid geworden
20 sep 2007
Berichten
7.958
Waarderingsscore
125
Punten
63
ironic wrote:
onze archi was ook niet echt pro-wcraampje, en braaf als we waren hebben we maar geluisterd :D

daar hebben we helemaal geen spijt van, toch 1 raam minder om te kuisen in elk geval



Waarom zou je je beperken tot het wc-raampje? Koop een paar flinke LCD-tv's ter vervanging van de ramen in de voorgevel en buiten evenveel camera's. Het is goedkoper dan ramen en als het uitzicht niet bevalt kies je eenvoudig een ander kanaal.



Ramen kuisen is niet meer nodig en de warmteverliezen kunnen flink beperkt worden. Maar het leukste is dat je de buurman recht in de ogen kunt kijken terwijl je in je roze tutu je eveneens roze pinkeltje uitzwengelt op de wc.
 
Lid geworden
12 mrt 2006
Berichten
13.921
Waarderingsscore
8
Punten
0
Haha!



Heb hier tijdens de verbouwing ook al eens die grap gemaakt. Zet gewoon overal LCD's en dan kan je daar zelfs een filmpje van de zomer buiten laten afspelen. Altijd mooi weer wanneer je "buiten" kijkt! :wink:
 
Lid geworden
11 mrt 2006
Berichten
16.537
Waarderingsscore
2
Punten
0
Te veel Sci-Fi films gekeken dit weekend?
 

klaus

Lid
Lid geworden
23 aug 2009
Berichten
584
Waarderingsscore
4
Punten
18
Zit zelf ook met deze vraag, maar dan eerder omdat ons raam in de berging doorloopt met een alu paneel in het raam van de wc, en we twijfelen dus over het raam in de berging.



Het is een raam van 60 cm hoog die op 1,65 m pas begint, maar het doorloopt 75% van de berging en zo verlies ik een pak bergruimte aangezien je daar bijv al geen gasketel kunt hangen. of je kasten moet onderbreken.



Nemen jullie allemaal een raam in de berging? Het was zowiezo een vast, dus voor ventilatie (D) hoeven we het niet te doen.



Visueel gezien denk ik dat het raar zou zijn als het raam in de wc behouden blijft en de berging niet, maar ik post vanavond even een tekening van de beide situaties, moet die zelf ook nog maken & dat helpt allicht wel.



Thx
 
Lid geworden
24 sep 2009
Berichten
1.165
Waarderingsscore
0
Punten
0
Een WC raam is ouderwets; er zijn zoveel huizen in vlaanderen waar men zo'n klein venstertje ziet naast de voordeur. Kijk, dat is het schijthuis! :mrgreen:
 

wufkodabi

Lid
Lid geworden
19 dec 2007
Berichten
625
Waarderingsscore
4
Punten
18
Antje wrote:
interessant dat ik 's nachts kan gaan zonder licht aan te steken. Het vage licht dat door het raampje valt is voldoende. Thuis hadden we geen wc-raampje wegens wc centraal gelegen en ik hield daar niet van.

Zonnebuis (Lightway)? Bij ons steken er twee in het plat dak boven de gang en zelfs in het donker vinden we prima onze weg dankzij de overmatige lichtvervuiling op 't straat...



We hebben trouwens geen raam in de berging, daar kan je evengoed even het licht aansteken. Hadden we daglicht nodig gewild daar dan was het ook een Lightway geworden. Een raam in de berging is gewoon verlies van ruimte in mijn ogen.
 

dve

Lid geworden
1 apr 2008
Berichten
194
Waarderingsscore
0
Punten
0
Zo'n klein raampje in het WC? :roll: :roll:



Waarom niet ineens een kamerhoog raam of schuifdeur of zo??? :evil: :evil:



Je hebt dat toch niet nodig! En zeker bij een systeem D is het compleet nutteloos...
 
Lid geworden
12 mrt 2006
Berichten
13.921
Waarderingsscore
8
Punten
0
Tja, er is zo veel niet nodig.

Ik heb wel graag daglicht in m'n WC.
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan