• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!
  • Vraag hier je gratis tickets voor bis beurs 2023 in gent aan! Niet geldig op zondag

Raam geluiddicht maken. Welke isolatie?

Lid geworden
28 apr 2023
Waarderingsscore
0
Punten
1
Ik woon in een huurhuis en heb een raam van 2*3 meter. Met daarboven een plank in plastic, 1*3 meter of zoiets met verluchtingsklep.
Dit aan de straatkant en het geluid is enerverend, zeker als het geregend heeft. Ik zou dit graag toe maken met repect voor het gehuurde goed.

Ik dacht aan het maken van een kader in hout van 3*3 meter die ik vastzet voor het raam en die dan op te vullen met iets geluidswerend zoals glaswol en er dan gyproc platen op te vijzen.

Lijkt dit een goed idee of hou zouden jullie een raam geluidsdicht maken?

Als huurder heb ik natuurlijk niet zoveel mogelijkheden. Iets met een houten kader die kan gevuld worden met isolerend materiaal lijkt me het best.

boran

Gewaardeerd lid
Lid geworden
6 aug 2007
Waarderingsscore
217
Punten
63
Naar wat ik versta wil de TS graag een paddenstoelenkweek beginnen zijn verluchtingsrooster dicht steken met isolatie zonder iets permanent te veranderen aan de infrastructuur omdat hij huurder is.

Lid geworden
28 apr 2023
Waarderingsscore
0
Punten
1
Fotoke.

Groen: waar er een manueel te bedienen rooster zit.
Blauw: het deel in kunststof boven het raam.
Rood: wat ik op de rooster na volledig zou willen geluidsdicht maken.

Bijlagen

• fotoke.jpg
    fotoke.jpg
    74,9 KB · Weergaven: 49

sociaalverhuurder

Gewaardeerd lid
Lid geworden
18 mei 2012
Waarderingsscore
275
Punten
63
kan je niet gewoon de gordijnen dichtdoen als het regent?
of een korter gordijn bovenaan hangen?

art

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
13 mei 2009
Waarderingsscore
3.236
Punten
113
Als je de rooster openlaat (wat zou moeten voor je eigen gezondheid) dan zal het geluid altijd langs daar binnenkomen.
De rest geluiddicht maken kan dus niet.

DirkDW

Zeer Actief lid
Lid geworden
6 feb 2020
Waarderingsscore
225
Punten
43
Welkom in de wondere wereld van ventilatieroosters aan de straatkant... Echt idioot.

Lid geworden
28 apr 2023
Waarderingsscore
0
Punten
1
Als je de rooster openlaat (wat zou moeten voor je eigen gezondheid) dan zal het geluid altijd langs daar binnenkomen.
De rest geluiddicht maken kan dus niet.
Als er alleen nog geluid door de rooster komt is het toch een pak minder decibels dan met de nu volledige oppervlakte? Die plank waar de rooster inzit is echt dun.

Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan