Qbus Open Source Project

Lid geworden
4 dec 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ok, onder initiatief van enkel bouwinfo'ers gaan we binnenkort starten met een Qbus Open Source Project.

Bedoeling is dat we voor iedereen die gebruik maakt van Qbus een omgeving gaan ontwikkelen die gebruikt kan worden om hun Qbus-systeem te gaan besturen/raadplegen.

Aangezien dit een Open Source project is, zijn programmeurs altijd welkom om deel te nemen. Dit is nog maar de beginfase dus verwacht in het begin niet teveel :)

Waar ik ondertussen nog naar op zoek ben is een soort van portal die de gebruikers toelaat om deel te nemen aan het project:

- bestanden uploaden

- commentaar geven

- versiebeheer!

Heel de portal zou PHP-based moeten zijn aangezien het op een linux server draait.

Kent er iemand zo'n Content Management System (CMS) om Open Source Projecten te beheren?

Ik heb alvast een subdomein op m'n site hiervoor gereserveerd om alles op neer te zetten.

http://qbus.roelenkelly.be

Heb voor de zekerheid ook de mensen van Qbus gemaild of dit toegestaan is.

Grts en tot binnenkort!

Roel

c00kie

Beheerder
Forumleiding
Lid geworden
22 mrt 2006
Waarderingsscore
1.850
Punten
113
naish wrote:
Aan alle geïnteresseerden, zou het niet beter zijn de discussies hier verder te zetten in het project op google, kwestie van een centrale plaats te hebben?

Da is een goe plan, maar de net iets minder geïnteresseerden gaan dan niet meer volgen, uiteindelijk gaat dit topic op de achtergrond komen vrees is, en gaat er niemand nog weten waar jullie mee bezig zijn... (toch van de bouwinfo-leden).

Nu ja, ik wil wel zorgen voor jullie da dit onder de aandacht blijft hoor :), maar ik moet eerst nog 't één en 't ander op orde krijgen voor bouwinfo zelf. Dan zal er ook meer slagkracht zijn om projecten zoals dit in leven te houden en bekend te maken naar het 'grote bouwinfo publiek' ;).

c00kie

Beheerder
Forumleiding
Lid geworden
22 mrt 2006
Waarderingsscore
1.850
Punten
113
as i said... hoe ver staat het ;)

Lid geworden
4 dec 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Denk dat iedereen momenteel gewoon te druk bezig is met de echte handenarbeid op de bouw om nog aan dit project te werken. Ik zal er zeker mee verder gaan wanneer de planning het iets meer toelaat... :)

Lid geworden
7 feb 2007
Waarderingsscore
0
Punten
0
RoelG wrote:
Denk dat iedereen momenteel gewoon te druk bezig is met de echte handenarbeid op de bouw om nog aan dit project te werken. Ik zal er zeker mee verder gaan wanneer de planning het iets meer toelaat... :)

Idd bij mij ook... Ik ben nog volop bezig met de afwerking en vind de laatste tijd geen moment meer vrij om op de pc te zitten brielen...

Lid geworden
10 apr 2008
Waarderingsscore
0
Punten
0
Inderdaad ben ook ik te druk!

Ben momenteel bezig een opstartje te maken met de programmering van de modules.

Blijkt dat ik het aantal schakelaars (Niko-Qbus Sterling, wel erg mooi hoor!) wel erg overdreven heb. Ik heb er zeker 7 a 8 te veel......dus als iemand interesse heeft, stuur me een pb....

Maar als de tijd het weer toelaat, ga ik me zeker op het open source vlak begeven. Nu eerst met Stijnen aan de slag.

Lid geworden
4 dec 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
gofferje2 wrote:
Inderdaad ben ook ik te druk!

Ben momenteel bezig een opstartje te maken met de programmering van de modules.

Blijkt dat ik het aantal schakelaars (Niko-Qbus Sterling, wel erg mooi hoor!) wel erg overdreven heb. Ik heb er zeker 7 a 8 te veel......dus als iemand interesse heeft, stuur me een pb....

Maar als de tijd het weer toelaat, ga ik me zeker op het open source vlak begeven. Nu eerst met Stijnen aan de slag.

7 a 8 teveel??? Hoe komt dat? Op sommige plaatsen een enkele drukknop van gemaakt?

Is toch een goeie 80€/stuk he...

Ik heb ook Qbus-Niko Sterling, maar ik heb er net genoeg. :wink:

Moet je al specifiek iemand vinden die juist dat type nodig heeft he...

Lid geworden
10 apr 2008
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ja Roel, inderdaad.

Ik heb de Qbus-calculator gebruikt, en die gaat er van uit, dat je al je uitgangen (lampen) apart moet kunnen schakelen en dimmen.

Betekent dat ik nu op sommige plaatsen 2 schakelaars heb hangen, waar 1 echt wel voldoende is. De meeste lampen gaan toch mee in een sfeer, en niemand gaat onthouden, waar AL die knopjes voor dienen....

Inderdaad een hoop centjes teveel uitgegeven, dus als iemand interesse heeft??!!

Lid geworden
4 dec 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
gofferje2 wrote:
Ja Roel, inderdaad.

Ik heb de Qbus-calculator gebruikt, en die gaat er van uit, dat je al je uitgangen (lampen) apart moet kunnen schakelen en dimmen.

Betekent dat ik nu op sommige plaatsen 2 schakelaars heb hangen, waar 1 echt wel voldoende is. De meeste lampen gaan toch mee in een sfeer, en niemand gaat onthouden, waar AL die knopjes voor dienen....

Inderdaad een hoop centjes teveel uitgegeven, dus als iemand interesse heeft??!!

Je kan ze nog als orientatieverlichting gebruiken langs je trap? :))))

RGB!!! :)

kds

Lid geworden
19 nov 2010
Waarderingsscore
0
Punten
0
leeft dit project nog eigelijk?

anders wil ik ook wel member worden hoor

Lid geworden
4 dec 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Nee, zo goed als dood. Het idee leeft nog wel bij mij hoor...

Alleen tijdsgebrek :)

F-B

Zeer Actief lid
Lid geworden
3 aug 2006
Waarderingsscore
33
Punten
48
Waar kan je die QBus sdk eigenlijk vinden / downloaden ?

Ik was daarnet wat aan het surfen, en vond op hun site wel een link naar een DLL (die dateert uit 2008), maar die link wa

Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan