• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

pvc plat dak (wolfin) + regenwaterrecuperatie

Kepler

Lid
Lid geworden
15 feb 2008
Berichten
296
Waarderingsscore
0
Punten
16
Een vriend van mij wil een pvc-plat dak leggen (Wolfin), maar maakt zich toch zorgen over de weekmakers die in deze dakbedekking zitten. Hij wil immers het regenwater recuperen voor te gebruiken in o.a. zijn wasmachine en mss wel zijn douche in de garage. Maakt hij zich zorgen om niets? Weet iemand hier meer over?



De reden waarom hij wenst te kiezen voor Wolfin is de goedkope plaatsingprijs die hij bedongen heeft (de dakwerker is een vriend). Is Wolfin een goede dakbedekking?



Alvast bedankt voor de reacties
 

w.g.b.

Gewaardeerd lid
Lid geworden
28 okt 2008
Berichten
3.611
Waarderingsscore
133
Punten
63
Wolfin is onder de PVC een prima dakbedekking.

Ik denk ook dat deze geschikt is voor hergebruik van regenwater maar voor de zekerheid zou ik op de site van Wolfin kijken.

Maar, weet zijn vriend het niet. :?

*wgb*
 

w.g.b.

Gewaardeerd lid
Lid geworden
28 okt 2008
Berichten
3.611
Waarderingsscore
133
Punten
63
Wil je een product dat geschikt is voor hergebruik regenwater Google op Polyfin kijk even op de site van Polyfin en ook op de site Polyfin OC-PLAN.

*wgb*
 

Kepler

Lid
Lid geworden
15 feb 2008
Berichten
296
Waarderingsscore
0
Punten
16
Erg bedankt voor jullie antwoorden.



Zijn vriend plaatst enkel wolfin of roofing. Dus andere kunststof dakbedekkingen zijn geen alternatief. Op de website van Wolfin vind ik ook niet de nodige informatie. Zijn vriend denkt dat de weekmakers geen kwaad kunnen, maar wil zijn hand er niet voor in het vuur steken. Tja...
 

w.g.b.

Gewaardeerd lid
Lid geworden
28 okt 2008
Berichten
3.611
Waarderingsscore
133
Punten
63
Als er op de site van Wolvin niets over wordt vermeld dan denk ik dat het niet geschikt is.

Weekmakers in PVC je weet wel.

*wgb*
 

Geen antwoord op je vraag? Misschien vind je iets in onderstaande topics.

Onderwerp
Aangemaakt door
Laatste reactie
Reacties
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan