• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

PVC is best OK

Lid geworden
19 dec 2023
Waarderingsscore
1
Punten
1
Is er anno 2024 nog een reden om niet te gaan voor een PVC voordeur? Wij vroegen vele offertes op, maar, zo zie ik nu, zit er geen enkele alu tussen. Ik lees hier en daar wat over kromtrekken, maar ik veronderstel dat dit afhangt van orientatie (zuid vs noord, of veel zon)? Enfin, na vele uren Googlen, ben ik er nog niet uit. Mijn gevoel zegt dat ze geen PVC zouden verkopen als dat garantie problemen oplevert, maar ik interesseer mij in jullie ervaringen.

Ja, de titel is clickbait.

Mario_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 dec 2014
Waarderingsscore
7.083
Punten
113
Offertes opvragen moet je veel gerichter doen.
Bepaal zelf wat voor deur en kwaliteit je wil en vraag daar offertes van.

Een deur is meer dan PVC, alu, hout....
Beslag vind ik ook zeer belangrijk.

En in materiaal zelf is er ook nog verschil. De ene PVC deur is de andere niet. Zowel naar look als sterkte etc toe.

• Leuk
Waarderingen: BnB2
Lid geworden
19 dec 2023
Waarderingsscore
1
Punten
1
Ik begrijp van de aannemer dat PVC tegenwoordig niet meer kromtrekt omdat er alu/stalen platen inzitten over de volledige breedte/lengte.

Mario_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 dec 2014
Waarderingsscore
7.083
Punten
113
Ik begrijp van de aannemer dat PVC tegenwoordig niet meer kromtrekt omdat er alu/stalen platen inzitten over de volledige breedte/lengte.
Deftige profielen zullen geen probleem vormen.

Lid geworden
16 mei 2024
Waarderingsscore
0
Punten
1
PVC deuren zijn best goed, even meer gericht zoeken naar specifieke moderne modellen die goede statische eigenschappen hebben. Ligt er ook aan wat jezelf mooi vind en welke eisen je persoonlijk hebt.

Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan