PVC afvoer te ver uit muur

Lid geworden
17 aug 2011
Waarderingsscore
0
Punten
0
Onze afvoer (bocht van 90° in PVC 40mm verlijmd) zit een 3tal centimeter uit de muur (buiten het pleisterwerk). We hebben deze dus niet diep genoeg ingebouwd in de muur (foutje van een zelfbouwer). Is er een manier om dit op te lossen zonder alles terug uit te breken? Bestaan er bvb sifons met een bredere roset om het uitstekende deel van de pvc buis weg te steken?

Hoe ver zouden we die buis mogen inkorten zonder de waterdichtheid in gevaar te brengen?

Ons badkamermeubel is een eenvoudige eiken plank, dus de sifons zijn zichtbaar. Alvast bedankt.

Lid geworden
8 dec 2008
Waarderingsscore
1
Punten
0
bdewulf;1956550 wrote:
Onze afvoer (bocht van 90° in PVC 40mm verlijmd) zit een 3tal centimeter uit de muur (buiten het pleisterwerk). We hebben deze dus niet diep genoeg ingebouwd in de muur (foutje van een zelfbouwer). Is er een manier om dit op te lossen zonder alles terug uit te breken? Bestaan er bvb sifons met een bredere roset om het uitstekende deel van de pvc buis weg te steken?

Hoe ver zouden we die buis mogen inkorten zonder de waterdichtheid in gevaar te brengen?

Ons badkamermeubel is een eenvoudige eiken plank, dus de sifons zijn zichtbaar. Alvast bedankt.

Dit had ik ook onder mijn handenwassertje (ook fout van de zelfbouwer ;)). Ik heb met een fijne klokboor een stuk uit de plastic sierrozet geboord zodat ze mooi rond de PVC buis komt. Hiermee valt het eigenlijk al bijna niet meer op tenzij je het weet. Je zou dan het grijs pvc eventueel nog met een metallic spuitbus kunnen spuiten, maar dit vond ik niet nodig.

m1chaelm

Zeer Actief lid
Forumleiding
Lid geworden
24 aug 2010
Waarderingsscore
96
Punten
48
Kan je een diepere rozet voor kopen!

Lid geworden
8 dec 2008
Waarderingsscore
1
Punten
0
m1chaelm;1956608 wrote:
Kan je een diepere rozet voor kopen!

Serieus, waar dan? Ik ben er indertijd toch enkele zaken voor afgereden, maar overal wist men mij te zeggen dat ze niet apart te verkrijgen waren. Het ging bij mij wel over een specifieke chromen Geberit sifon.

Bovenaan