• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Putdeksel mangat stookolietank

Lid geworden
26 feb 2021
Berichten
15
Waarderingsscore
1
Punten
3
1614361288493.png
Op het mangat van mijn stookolietank werd er een enkelvoudig putdeksel gemetst. Als het regent sijpelt er regelmatig water in het mangat via de voegen van het putdeksel. Op welke wijze kan ik dit voorkomen ? Met vet instrijken of andere mogelijkheden ( liefst niet te duur )
Dank voor ed support
 

Caroto

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
27 okt 2019
Berichten
3.668
Waarderingsscore
1.827
Punten
113
Als het goedkoop moet zijn.. opspuiten met acrylkit (schilderskit) tussen dekselstukken. Geen silicone gebruiken, dat is te sterk.
Nog goedkoper is een plastic zak over je mangat leggen/binden.
 
Lid geworden
26 feb 2021
Berichten
15
Waarderingsscore
1
Punten
3
Op internet las ik :
Acrylaatkit droogt sneller dan siliconenkit en is overschilderbaar, deze kit is minder elastisch en waterwerend dan siliconenkit.

Dan toch niet beter siliconen of niet ?

Is het interessant om vet te gebruiken ? De rand volledig instrijken en in het vet het deksel leggen ?
 

lukanar

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
27 mrt 2007
Berichten
21.936
Waarderingsscore
6.589
Punten
113
Heb je het over het kader of effectief het verwijderbaar deksel ?
Indien langs kaderment , kaderment losmaken, eruit, mortelbed eruit en opnieuw vol en zat in de mortel leggen.
Over eht deksel: machine vet gebruiken. Als de rest plakt vast, komt niet meer los, zuipt stof en zand en droogt uit.
Machinevet niet.
Ps het type deksel dat hier gebruikt is , is eigenlijk voor controleputten riolering en niet zo 123 voor tanks.
 
Lid geworden
26 feb 2021
Berichten
15
Waarderingsscore
1
Punten
3
Ik deed volgende werken:
deksel in machinevet plaatsen (foto deksel 1)
mangat bedekken met rubberen sportmat van 3 mm dik ( deksel 2 )

Intussen werd ook de ventilatiepijp op de tank verhoogd en het mangat verhoogd ( gelijk met maaiveld)


Graag feedback !!!! Dank !
 

Bijlagen

  • deksel 1.jpg
    deksel 1.jpg
    671,4 KB · Weergaven: 7
  • deksel 2.jpg
    deksel 2.jpg
    590,9 KB · Weergaven: 6

Geen antwoord op je vraag? Misschien vind je iets in onderstaande topics.

Onderwerp
Aangemaakt door
Laatste reactie
Reacties
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan