• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

PUR platen onder gespoten PUR

Totaalrenovatie2022

Actief Lid
Lid geworden
2 dec 2020
Waarderingsscore
55
Punten
28
Dag iedereen,

Binnenkort gaan we 4 cm PUR spuiten voor onder de VVW (kelderplafond ook 8 cm PUR).

Er is een gedeelte van de ruimte (20 m2) waarbij de opbouwhoogte veel hoger is (de beton ligt daar 12 cm dieper).
Mag ik daar PUR platen van 12 cm leggen (zodat ze gelijk komen te staan met de beton in de ruimte ernaast) en daar dan ook 4 PUR spuiten zoals in de rest van het huis?

Ik heb onderstaande platen nog liggen. Is de druksterkte voldoende?

Bedankt

Bijlagen

• IMG_0158.png
    IMG_0158.png
    282,6 KB · Weergaven: 20

Tomvdw

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
28 jun 2017
Waarderingsscore
2.773
Punten
113
Ik zou de vraag stellen aan je PUR spuiter. Wil die spuiten op platen?

NicoP

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
17 feb 2008
Waarderingsscore
1.134
Punten
113
Laat op die plaats de pur gewoon 12cm dikker spuiten en betaal daarvoor bij

gvo

Gewaardeerd lid
Lid geworden
5 okt 2014
Waarderingsscore
480
Punten
63
Zou ik niet doen, gespoten PUR is toch enigszins samendrukbaar. Die 12 cm riskeert toch op termijn een paar mm in te zakken, en de bovenliggende 4 cm zal mogelijk dan weer onvoldoende zijn om het verschil op te vangen tussen de zone die ingezakt is en de niet verzakte zone (op beton).
PUR platen zijn harder en stabieler dan gespoten PUR. Dus ik zou inderdaad die platen eronder steken.

Disclaimer: mijn info dateert intussen weer van 10 jaar geleden. Dus als er intussen technische ontwikkelingen zijn ...

Rebel_

Zeer Actief lid
Lid geworden
19 dec 2009
Waarderingsscore
109
Punten
43
Zou ik niet doen, gespoten PUR is toch enigszins samendrukbaar. Die 12 cm riskeert toch op termijn een paar mm in te zakken, en de bovenliggende 4 cm zal mogelijk dan weer onvoldoende zijn om het verschil op te vangen tussen de zone die ingezakt is en de niet verzakte zone (op beton).
PUR platen zijn harder en stabieler dan gespoten PUR. Dus ik zou inderdaad die platen eronder steken.

Disclaimer: mijn info dateert intussen weer van 10 jaar geleden. Dus als er intussen technische ontwikkelingen zijn ...
Heeft imo niets met dikte te maken, maar wel met juiste samenstelling van mengsel + plaatser die weet wat hij doet. Ook omstandigheden (stof ondergrond, klimaat in huis, etc moeten goed zijn).

Ik dacht dat er bij gespoten PUR rekening moet gehouden worden met lagen, en die lagen de juiste tijd geven om te laten inwerken.

gvo

Gewaardeerd lid
Lid geworden
5 okt 2014
Waarderingsscore
480
Punten
63
Ik geef alleen mee wat mijn architect destijds zei. Of hij nu de grote expert was ... ?

Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan