• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

PUR : last van vocht ?

bdb

Lid geworden
4 apr 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hoi,

Maandag moesten ze bij ons PUR komen spuiten, maar ze zijn het weer afgetrapt omdat 'de vloer nog te vochtig is' ?

Objectief gezien : Er zijn nog vochtige modderplekken van de plakker, maar geen plassen water hé.

Is dit nu echt een probleem ? Wat zou er kunnen gebeuren indien men toch de PUR zou gaan spuiten ?

mvg,

BdB

bdb wrote:
Hoi,

Maandag moesten ze bij ons PUR komen spuiten, maar ze zijn het weer afgetrapt omdat 'de vloer nog te vochtig is' ?

Objectief gezien : Er zijn nog vochtige modderplekken van de plakker, maar geen plassen water hé.

Is dit nu echt een probleem ? Wat zou er kunnen gebeuren indien men toch de PUR zou gaan spuiten ?

mvg,

BdB

Ik denk dat de vloer proper moet zijn voor een betere hechting van de PUR anders kan ik niks bedenken.

Mvg

Klopt: je vloer moet droog, en zo goed mogelijk stofvrij zijn. Best alles laten drogen, en dan met een goede stofzuiger het hele zaakje eens stofzuigen.

Bezie het zo: ze konden evengoed je PUR gespoten hebben, en ze waren ervan af. Ze beslisten dus het niet te doen omdat de ondergrond er (nog) niet klaar voor was. Meestal staat het duidelijk op hun website of offerte hoe ze willen dat de ondergrond is.

Volgens mijn indruk neemt deze firma zijn werk echt wel au serieux en willen geen half werk afleveren.

Om welke firma gaat het hier? Ben ook nog op zoek naar leverancier gespoten PUR daarme.!

De eigenaar plaatst isolatie koudebruggen onder de schuiframen.

Alle bezetting incl profielen onder de dpc waterkering verwijderen.

De betonvloer moet volledig uitgedroogd zijn.

De leidingen met beugels vastmaken zodat ze door het schuim niet kunnen opgelicht worden.

Renovatie : best alle leidingen vervangen.

Alles wat kan roesten behandelen tegen roestvorming.

De betonvloer mag geen sporen bevatten van vet of vocht.

De betonvloer vooraf grondig reinigen met stofzuiger.

De muuropeningen (ramen deuren) moeten gesloten zijn zodat de woning winddicht en regenvrij is.

De vloeropeningen thv keldergaten, trapgaten bekisten.

Doorvoerboringen voor leidingen vooraf dichtspuiten met pur low expansion.

Uitsparingen douche en bad bekisten.

jp

Raf Van Laere wrote:
Volgens mijn indruk neemt deze firma zijn werk echt wel au serieux en willen geen half werk afleveren.

Om welke firma gaat het hier? Ben ook nog op zoek naar leverancier gespoten PUR daarme.!

We hebben isotrie over de vloer gehad en op de vloer 8 cm pur, proper werk.

Zij hebben de vloer nog zelfs met een industriele stofzuiger stofvrij gemaakt. Alles tot op ruim 1,5 met plastic afgeplakt, afgeschuurd en alles opgeruimd. Zeer mooi werk.

Ik weet niet wat het gekost heeft heb met SOD gebouwd wel 2 cm extra in garage dan voorzien, doordat daar de vloer lager lag en nu egaal was.

Nog vraagje hier ivm :

aan de ramen en deuren, heef onze aannemer nu een extra steen op de vloerplaat gemetst (alsof de binnenmuur zou doorlopen), dit deed hij nadat hij te weten was gekomen dat we pur gingen spuiten, het is alsof hij wilt voorkomen dat de pur in de spouw (waar ook rotswol tot tegen de dorpels ligt) zou lopen....maar bij mijn weten is dat toch niet nodig, zo vloeibaar is pur toch niet, en pur kan dan toch best aansluiten tot tegen die spouwisolatie???

Of zie ik dat hier verkeerd ?

GVH wrote:
aan de ramen en deuren, heef onze aannemer nu een extra steen op de vloerplaat gemetst (alsof de binnenmuur zou doorlopen), dit deed hij nadat hij te weten was gekomen dat we pur gingen spuiten, het is alsof hij wilt voorkomen dat de pur in de spouw (waar ook rotswol tot tegen de dorpels ligt) zou lopen....maar bij mijn weten is dat toch niet nodig, zo vloeibaar is pur toch niet, en pur kan dan toch best aansluiten tot tegen die spouwisolatie???

Of zie ik dat hier verkeerd ?

Ramp oh ramp !

Die aannemer moet dringend terug naar school en volgt zeker geen trainingen of bijscholingen of leest geen vakliteratuur.

Minerale wol, oa rotswol is minder waard tov van gespoten pur.

Koudebrug isoleer je eerst met vaste pur iso van 2cm of dikker.

Voordien plooi je de dpc band thv voegen dorpels om en daarna plooi je de dpc band over de volle breedte van de dorpels omhoog. Daartegen plaats je dan die koudebrug isolatie. Daartegen wordt dan de pur gespoten.

Die werkwijze met wat meer details heb ik beschreven in het vorig forum.

jp

vloerder jp wrote:

De leidingen met beugels vastmaken zodat ze door het schuim niet kunnen opgelicht worden.

De muuropeningen (ramen deuren) moeten gesloten zijn zodat de woning winddicht en regenvrij is.

jp

Iets waar ik tot nu toe niet had bij stilgestaan en nu vragen bij stel : wat met mij afvoerputje die ik wil voorzien is in mijn vloermatkader ? Moet ik daar iets extra van omkasting voorzien of enkel bij het chappen ?

DUQIE72 wrote:
vloerder jp wrote:

jp

Iets waar ik tot nu toe niet had bij stilgestaan en nu vragen bij stel : wat met mij afvoerputje die ik wil voorzien is in mijn vloermatkader ? Moet ik daar iets extra van omkasting voorzien of enkel bij het chappen ?

Ingeval gegoten betonplaat de aannemer vragen een doorvoer te voorzien voor de afvoerleiding van het klokputje.

Ingeval betonnen welfsels met metaaldetector de wapening zoeken en dan een opening boren voor de afvoer. De afvoerleiding voorlopig plaatsen en dan pur laten spuiten. Geen chape laten gieten en dat zelf doen bij het plaatsen van het kader van de mat.

Omkasting thv inbouwmat niet doen, omdat de chaper dan de pas van de dorpel niet meer kan overbrengen.

jp

vloerder jp wrote:
Geen chape laten gieten en dat zelf doen bij het plaatsen van het kader van de mat.

Omkasting thv inbouwmat niet doen, omdat de chaper dan de pas van de dorpel niet meer kan overbrengen.

jp

@jp : en bij een vloeichape ?

DUQIE72 wrote:
vloerder jp wrote:
Geen chape laten gieten en dat zelf doen bij het plaatsen van het kader van de mat.

jp

Daar zou ik een uitvullaag glad afrijen met een beetje reserve, aangepast voor de latere plaatsing van het kader en rekening houdend met dikte vloersteen die in dat kader moet komen. Daarop een vaste iso plaat voorlopig verlijmen, iets lager dan het niveau van de gietvloer.

Je laat de chaper de gietvloer doorgieten ook op die iso plaat.

Achteraf efkens kloppen thv inbouwmat en gietvloer en iso plaat zullen gemakkelijk te verwijderen zijn.

jp

vloerder jp wrote:
DUQIE72 wrote:
vloerder jp":ngzux73f wrote:

jp

Daar zou ik een uitvullaag glad afrijen met een beetje reserve, aangepast voor de latere plaatsing van het kader en rekening houdend met dikte vloersteen die in dat kader moet komen. Daarop een vaste iso plaat voorlopig verlijmen, iets lager dan het niveau van de gietvloer.

Je laat de chaper de gietvloer doorgieten ook op die iso plaat.

Achteraf efkens kloppen thv inbouwmat en gietvloer en iso plaat zullen gemakkelijk te verwijderen zijn.

jp

thx "Chief" JP ![/quote]

Blijf op de hoogte. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Bovenaan