• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Project zwembad/poolhouse

ushkar

Gewaardeerd lid
Lid geworden
9 okt 2008
Berichten
2.035
Waarderingsscore
105
Punten
63
Allen,

Na een dik halfjaar plannen,
Na 4 maand vechten met de stedelijke diensten,
Na iedereen hier (en vooral Luk) de oren van het lijf gezaagd te hebben,
Na het eindeloos vergelijken van offertes ...
Is het zover. volgende week beginnen we aan de werkzaamheden.

Omdat er op het forum over dit specifiek onderwerp niet al te veel gedetailleerde info te vinden is, (op enkele topic na gelaten), ga ik proberen het proces wat te documenteren.
de planning:
begin graafwerken nu zaterdag.
einde ruwbouwfase (bad+huisje) half juni (zonder ramen enzo uiteraard).

materiaal:
zwembad: 
betonnen overloopbad, aan de binnenkant in witte polyester uitgewerkt, rolluiknis onder het terras.
huisje:
muuropbouw:
snelbouwsteen + isolatie/crepie.
dak:
Joris ide sandwichpanelen, vals plafond in de 'leefruimte', blote panelen in de tehcnische ruimte
bestrating:
Graniet tegels 80x80

wie doet wat?
zwembad:
volledig uitbesteed
ruwbouw poolhouse + bestrating:
samen met aannemer
al de rest:
eigen beheer :)

wat sfeerimpressies

dak11-800.jpg
dak12-800_0.jpg
dak13-800.jpg
 

Bijlagen

  • dak11-800.jpg
    dak11-800.jpg
    30 KB · Weergaven: 2
  • dak12-800.jpg
    dak12-800.jpg
    34,1 KB · Weergaven: 2
  • dak13-800.jpg
    dak13-800.jpg
    29,5 KB · Weergaven: 2

ushkar

Gewaardeerd lid
Lid geworden
9 okt 2008
Berichten
2.035
Waarderingsscore
105
Punten
63
bon, ook het binnengedeelte heeft vorm gekregen...

img_4447-800.jpg
img_4450-800.jpg
img_4448-800.jpg
 

Bijlagen

  • IMG_4447-800.jpg
    IMG_4447-800.jpg
    19,8 KB · Weergaven: 31
  • IMG_4450-800.jpg
    IMG_4450-800.jpg
    24,6 KB · Weergaven: 32
  • IMG_4448-800.jpg
    IMG_4448-800.jpg
    14,8 KB · Weergaven: 32

Nu7s

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 aug 2011
Berichten
8.396
Waarderingsscore
354
Punten
83
Sjieke dinges!
 
Lid geworden
27 mrt 2016
Berichten
42
Waarderingsscore
0
Punten
0
Wow!!!! Ziet er hier eentje groen van jaloezie :) (beter deze waarschijnlijk *bad* ) 

Ik zal eerst maar aan mijn huis beginnen voor ik aan de poolhouse start, maar het moet gezegd, dit is heeeeeeeeel erg mooi! 

Ik vind het geheel super, het huis, de tuin, het zwembad, de poolhouse, alles past perfect! 

Heb je ook ergens een topic over jouw huis staan? 
 

ushkar

Gewaardeerd lid
Lid geworden
9 okt 2008
Berichten
2.035
Waarderingsscore
105
Punten
63
Heb je ook ergens een topic over jouw huis staan? 

 

niet meer. de vorige vorige vorige forum upgrade heeft mijn foto's een beetje zoek of ziek gemaakt :)

Als je wil, stuur me een pb'tje en dan geef ik je wat info 

 
 

F-B

Zeer Actief lid
Lid geworden
3 aug 2006
Berichten
4.861
Waarderingsscore
38
Punten
48
Even dit leuk topic naar boven halen. :)

Ik heb nl. een vraagje over het rolluik / de rolluiknis van dat zwembad.   Kan je daar bij jou nog makkelijk aan mochten er problemen zijn met dat rolluik ?  Ik zie nl. dat het zwembad rondom voorzien is van boordstenen.

Wij hebben net iemand over de vloer gehad die aan de kant waar het rolluik zit, geen boorsteen plaatst, maar iets in hout doet zodanig dat het nog makkelijk kan weggenomen worden als je aan dat rolluik moet.
 

ushkar

Gewaardeerd lid
Lid geworden
9 okt 2008
Berichten
2.035
Waarderingsscore
105
Punten
63
da's een hele dubbele vraag.  wij hebben ook allerhande vershcillende theoriën over de vloer gekregen.  Voor ons was het esthitisch een no-go om andere betegeling (of hout in zijn geval) te leggen.  

Wat het rolluik bij ons betreft : de voleldige achterzijde van het zwembad is een valse wand (met bovenaan een openeingetje om het rolluik uit te laten komen, en onderaan een nisje om water binnen te laten.). indien nodig kan die wand er dus uit en komt as+rolluik bloot te liggen. Wellicht een klein tikkeltje minder praktisch dan houten panelen erboven, maar volgens mij heel doenbaar!

 

 
 

I.V.

Zeer Actief lid
Lid geworden
1 jul 2011
Berichten
962
Waarderingsscore
170
Punten
43
Mijn god... WAT. EEN.SCHITTEREND.ZWEMBAD! EN. POOLHOUSE!

Knap werk, echt... goed doordacht, niets overhaast... het resulaat mag er zijn!

 

 

(Ik zag nu pas dit toppic voorbij komen en beloof nu plechtig om minstens elke week het forum te checken. Zo'n fouten maken we niet meer
angel_smile.png
)
 

ushkar

Gewaardeerd lid
Lid geworden
9 okt 2008
Berichten
2.035
Waarderingsscore
105
Punten
63
I.V. zei:
Mijn god... WAT. EEN.SCHITTEREND.ZWEMBAD! EN. POOLHOUSE!

Knap werk, echt... goed doordacht, niets overhaast... het resulaat mag er zijn!

 

 

(Ik zag nu pas dit toppic voorbij komen en beloof nu plechtig om minstens elke week het forum te checken. Zo'n fouten maken we niet meer
angel_smile.png
)

merciekes *bloos*
 

F-B

Zeer Actief lid
Lid geworden
3 aug 2006
Berichten
4.861
Waarderingsscore
38
Punten
48
ushkar zei:
Wat het rolluik bij ons betreft : de voleldige achterzijde van het zwembad is een valse wand (met bovenaan een openeingetje om het rolluik uit te laten komen, en onderaan een nisje om water binnen te laten.).

 

Zwembad-project een tijd geleden weer van onder het stof gehaald, en het wordt weer wat concreter.

Toch nog een vraagje over die rolluiknis ushkar; hoe groot / hoog is die opening bij jou waar dat rolluik uit komt ?

En als het rolluik open is, is die opening / gleuf dan niet storend tijdens het zwemmen?  Zit het rolluik er volledig in , of komt er nog een aantal cm naar buiten ?
 
Lid geworden
27 sep 2012
Berichten
890
Waarderingsscore
2
Punten
0
Bijkomend vraagje : in welk materiaal is de afscheidingswand van de rolluik gemaakt en is deze  dan stevig genoeg om je tegen af te duwen bij het zwemmen ? 

mvg de Fille 
 

F-B

Zeer Actief lid
Lid geworden
3 aug 2006
Berichten
4.861
Waarderingsscore
38
Punten
48
Nog een extra vraag ivm het rolluik :)

Is er een extra veiligheidsrand voorzien waardoor een kind bv niet in het water / onder het rolluik terecht kan komen indien er toch (onvrijwillig) op het rolluik wordt gelopen / gevallen ?
 
Lid geworden
8 nov 2006
Berichten
376
Waarderingsscore
0
Punten
0
wat een prachtig ontwerp en uitvoering!

1) kan je de afmetingen delen van het poolhouse? evt de sketchup file?

2) ik veronderstel dat de stabiliteit van de zwevende oversteek (supermooi!) met een metalen ligger is gerealiseerd?

thx,

Stefaan
 

archiklusser

Gewaardeerd lid
Lid geworden
20 sep 2007
Berichten
7.958
Waarderingsscore
125
Punten
63
Wat een mooi eindresultaat, gefeliciteerd Ush!!
 

Geen antwoord op je vraag? Misschien vind je iets in onderstaande topics.

Onderwerp
Aangemaakt door
Laatste reactie
Reacties
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan