programmeren circulatiepomp, vraagje

Lid geworden
13 okt 2008
Waarderingsscore
0
Punten
0
Beste,

Mijn opstelling:

-zonneboiler voor ww

-vv beneden

-radiators boven

programmeren tijdsduur:

vv: lijkt me evident, de tijd dat ik wil dat ze werkt (momenteel nog uit)

radiatoren: ook hier, de tijd dat ik wil dat ze werkt (momenteel van 06h00 tot 06h20)

mijn vraag:

wat is de functie van deze circulatiepomp, en hoe moet ik deze programmeren ivm de radiatoren

momenteel heb ik deze ook staan op (06h00 tot 06h20)

archiklusser

Gewaardeerd lid
Lid geworden
20 sep 2007
Waarderingsscore
108
Punten
63
RoelG wrote:
Deze schakelaars werken toch met randaarding? Hoe doe je dit in ons land dan? Heb je een stopcontact met randaarding hiervoor geïnstalleerd? Dit is toch niet in orde dan? Wat als je ooit iets aan de hand krijgt: verzekering???

Ik ben namelijk ook op zoek naar iets dergelijks, maar het feit dat ze niet met penaarding werken en we hier toch met water en elek te maken hebben...baart me zorgen...

De schakelaar werkt met randaarde, net als de pomp zelf. De wandcontactdoos is daarom ook voorzien van randaarde. Wat is volgens jou het probleem?

Lid geworden
4 dec 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Het probleem is dat ik denk dat randaarding in Belgie niet toegestaan is?

BDS

Lid geworden
1 jul 2008
Waarderingsscore
0
Punten
0
Niemand?

BDS wrote:
Bij ons is er ook een regeling (Vitotronic 300) voor twee zones (vloerverwarmingskring met mengklep en radiatoren direct op CV water). Voor het moment is de regeling van de vloerverwarming weersafhankelijk met kamerthermostaat invloed omdat er op bepaalde momenten veel zonlicht binnenkomt. De circulatiepomp van de vloerverwarming draait echter continu en houdt zo de woonkamer op 20 °C. Het is mogelijk om de regeling zo in te stellen dat de circulatiepomp uitschakelt bij 21 °C. Is het dan beter om te verwarmen tot 21 °C (grotere helling stooklijn en mogelijke tegenwerking door invloed kamerthermostaat) en telkens terug af te koelen tot 20 °C en tussendoor de pomp uit te schakelen, of is het beter om de circulatiepomp continu te laten draaien?

Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan