• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

profiel aan tegel van laagdrempelige (inloop)douche

Reaction score
0
Beste, Wij hebben de afgelopen maanden een nog niet opgeleverde doucherenovatie laten uitvoeren. Er werd een gedeelte van de betonnen dekvloer weggenomen voor een aflopende douchevloer die dan betegeld werd. Onze douche werd zo laagdrempelig mogelijk gehouden, maar heeft een opstapje (2 tal cm). De aannemer heeft voor de aansluiting van de nieuwe tegel van de douche op de bestaande tegels Jolly-tsg 110 profielen gebruikt. Wij stellen nu vast dat die profielen niet mooi aansluiten op de vloer maar zo een cm hoger staan, waaronder ze een +/- 1 cm hoge siliconenvoeg hebben aangebracht. Dit is niet gebruiksvriendelijk en oogt niet erg mooi. Kunnen de tegels van de douche op de grond niet op een andere manier afgewerkt worden zodat er onder het grondprofiel zo geen hoge siliconenvoeg dient aangebracht te worden? Alvast dank voor alle suggesties.

Attachments

• foto4 (002).jpg
    foto4 (002).jpg
    126,8 KB · Views: 50
  • foto5 (002).jpg
    foto5 (002).jpg
    86,3 KB · Views: 50
  • foto6 (002).jpg
    foto6 (002).jpg
    101,3 KB · Views: 50
  • foto10 (002).jpg
    foto10 (002).jpg
    83,4 KB · Views: 49
Ik zie dat profiel niet echt. Of is het die grijze boord, lijkt meer een tegel achtige boord.
Foto van iets verder zou ook beter zicht geven.
Hoe is de wand van de douche afgewerkt ?

20231004_125829.jpg

Attachments

• 20231004_125842.jpg
    20231004_125842.jpg
    87,2 KB · Views: 42
  • 20231004_130033.jpg
    20231004_130033.jpg
    98,3 KB · Views: 44
  • 20231004_131913.jpg
    20231004_131913.jpg
    118,3 KB · Views: 43
Ja.. een rand/afsluit tegelprofiel van +/- 1 cm waaronder een siliconenvoeg van +/- 1 cm

En waarom steekt dat dan 5cm voorbij de (vermoedelijke) doucheprofielen ?
En van wat verder = douche in zijn geheel

Ik zie geen Schluter Jolly TSG profielen.
Dat grijs is iets anders, maar niet wat hij gezegd/beloofd heeft.

Beetje broddelwerk in het algemeen met dat hoekje enzo...

Voorlopig douchescherm, want dat moet ook nog vervangen worden staat op het midden van het opstapje rechts van ongeveer 6 cm breed.

Dank jullie wel voor de info. Het zijn dan misschien Quadec- tsg 110 profielen. Wat mij echter stoort, is dat er onder dat profiel nog een hele dikke grijze siliconenlaag is aangebracht. Normaal gezien moeten zo afsluit/randprofielen toch mooi op de onderste tegel aansluiten met een minimale voeg? Alvast dank voor opheldering.

Tja, foute hoogte besteld van profiel en dan doet silicone de rest.
Niet erg netjes inderdaad

Aan Tomvdw: dank je wel voor de info!

Tja, foute hoogte besteld van profiel en dan doet silicone de rest.
Niet erg netjes inderdaad
Watert af, dus een hoogteverschil in de lengte.
Hogere rand, dan kan je met hoekje en tegel naar beneden afwerken.
Of de douchevloer tussen muren, wanden maken, dan heb je dat niet.

Daarom de vraag om de douche in zijn geheel eens te zien

Onder het doucheglas loopt de douchevloer horizontaal (laag verhoogje gemaakt). Links van het doucheglas loopt de vloer naar beneden (afschot)

Het passende zijpaneel en de deur dienen nog geplaatst te worden want foute maatopname, verkeerde productie enz...

Snap vn geen kanten waarom daar een tenenkrullende stotende drempel van 2 cm hoog moest komen ???
Als je douche oppervlak afwatert naar de goot.
Als gans de badkameroppervlakte is betegeld dan is het onzin om te werken met een opstapje.
Het water dat van de douchewand naar beneden loopt zal gegarandeerd verder lopen naar die goot.
Als de deur open blijft dan nog zal het water dat van je lijf op de vloer spettert op eenvoudige wijze naar de goot lopen en eventueel met de aftrekker effe bij trekken.
Maar met zo'n drempel ? Dan vraag ik me af wat je doe met opspattend water dat buiten je randje valt?
Met de dweil opnemen?

ik begrijp deze werkwijze ook niet.
waarom komt dat verhoog verder dan de muurtegels van de douche ?
ik zou 2 cm van de chape wegnemen, zodat je van huidig vloerpeil naar -2 cm gaat qua afwatering. de dochewand plaats je dan gewoon op de huidige rechte vloer en dan kit je de rand aan binnekant douche af
Een deur zou ik persoonlijk dan niet plaatsen,

Snap vn geen kanten waarom daar een tenenkrullende stotende drempel van 2 cm hoog moest komen ???
Als je douche oppervlak afwatert naar de goot.
Als gans de badkameroppervlakte is betegeld dan is het onzin om te werken met een opstapje.
Het water dat van de douchewand naar beneden loopt zal gegarandeerd verder lopen naar die goot.
Als de deur open blijft dan nog zal het water dat van je lijf op de vloer spettert op eenvoudige wijze naar de goot lopen en eventueel met de aftrekker effe bij trekken.
Maar met zo'n drempel ? Dan vraag ik me af wat je doe met opspattend water dat buiten je randje valt?
Met de dweil opnemen?

Aan Lukanar en Mario, allebei van harte dank voor jullie opmerkingen. Het verhoogje bevindt zich aan de rechterkant van de douche waar het (voorlopige) glazen zijpaneel is op geplaatst. Vooraan dient er ook nog een douchedeur te komen. De afmetingen van de douche zijn ongeveer 124 cm lang, 98 cm breed, waarvan rechts ongeveer 8 cm opstapje waarop het glazen paneel staat. Door verkeerde maatopname, verkeerde productie van de panelen enz (te veel om op te noemen......) zijn de passende douchewand en passende deur na een ruim jaar nu nog steeds niet geplaatst. Goeie vraag waarom die nieuwe tegels op de grond verder dan de nieuwe tegels op de muur komen.... dat weten wij ook niet.... waarschijnlijk omdat ze anders nog een stuk van de oude wandtegels aan de muur moesten verwijderen? Heb al talloze berichten naar de projectmanager van dit voor ons veel te dure project gestuurd, maar nooit een duidelijk antwoord gekregen. Wij hebben de douche - omdat ze nog steeds niet operationeel is - nog maar enkele keren getest en het water loopt vooraan onderaan uit het voorlopig profiel uit......er staan dan plassen water vooraan aan de douche.....Bovendien blijft er op dat opstapje aan de binnenkant (is horizontaal) ook water staan...... wij vrezen dat wij nog niet aan het einde van onze lijdensweg zijn....

als je het mooi opgelost wil, het opnieuw moet doen.
Als ik nu hoor dat dit al een jaar aan de gang is....
heb je hen in gebreke gesteld ?

Geen antwoord op je vraag? Misschien vind je iets in onderstaande topics.

Onderwerp
Aangemaakt door
Laatste reactie
Reacties
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief