• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Professionele meubel reiniging?

Spoetnik

Actief Lid
Lid geworden
15 dec 2011
Berichten
125
Waarderingsscore
36
Punten
28
Beste,

Lastig om een goede plek op dit forum te vinden voor dit topic, maar heeft iemand ervaring met professionele meubel reinigers? De licht grijze stoffen zetel ziet er niet meer uit. De 'tante kaat' pistes zijn intussen uitgeput. Vandaar dat we een professionele firma overwegen in te schakelen, maar je vindt er zo weinig over terug en er lijkt - zoals in alle sectoren - een wildgroei aan aanbieders te zijn. Ik wil het niet erger maken dan het al is.

Dank!
 

D I Y

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
12 aug 2013
Berichten
16.035
Waarderingsscore
4.939
Punten
113
misschien is het interessant om eens bij auto-detailers te kijken? Velen doen dat 'in bijberoep' en ze hebben speciale stofzuigers voor de bekleding (deze spuiten vloeistof en zuigen meteen weer op bvb). Of ze interesse zullen hebben in een sofa, dat weet ik niet (want auto's opblinken is meestal hun hobby, niet sofa's, maar na 20 keer de eigen auto gewassen te hebben willen ze wel eens een andere auto voelen ook en dan gaan ze detailen in bijberoep, ook om de investering in toestellen wat terug te verdienen).
Eens een vraagje posten op de 'ge zijt van xxx' FB-pagina van jouw gemeente om te vragen of er detailers zitten die een sofa aandurven?
 

JokeVDH

Zeer Actief lid
Lid geworden
4 aug 2012
Berichten
477
Waarderingsscore
115
Punten
43
Je kan zo'n toestel trouwens ook huren.
 

grandscenicman

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
4 dec 2011
Berichten
2.413
Waarderingsscore
485
Punten
83
Een extractor is wat je nodig hebt . Zoek iemand in je vriendenkring die zoiets heeft en probeer het uit...niks moeilijk aan en kost je enkel wat sop en stroom.
Uitbesteden zou ik niet doen , wordt toch terug vuil...
Je kan ook produkten kopen om na reiniging je stof mee in te spuiten of wrijven om deze langer te beschermen.
En idd , ik deed vroeger auto-reiniging en beschik over een extractor .
 

Spoetnik

Actief Lid
Lid geworden
15 dec 2011
Berichten
125
Waarderingsscore
36
Punten
28
Veel dank voor de extractor! Kan er iets verkeerd gaan met de extractor bij bepaalde stoffen? Het gaat om een bekleding met veel wol in (zou specifieke samenstelling even moeten nalopen bij Kvadrat) waarvan ik bijv. ook al vernam dat die beter niet geïmpregneerd wordt.
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan