• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Profel zwarte ramen

Reaction score
0
Hoi iedereen,

Binnenkort worden moeten we onze ramen gaan bestellen voor onze pastoriewoning...

We hebben gekozen voor zwarte aluminium ramen van PROFEL.

We twijfelen alleen over de onderverdelingen OP of TUSSEN de ramen..

Heeft er iemand hier toevallig foto's van?

Alvast bedankt!

View attachment 14054

Verdelingen op het glas hier. Van dichterbij heb ik geen foto.

Woning staat in Oud-Turnhout, als je wil kan ik je wel het adres bezorgen.

Attachments

• Alu strato P905.jpg
    Alu strato P905.jpg
    60,6 KB · Views: 2
doe je het voor het zicht of voor de energiewaarde?

los daarvan vind ik in het glas niet zo mooi als op het glas, maar dat is een persoonlijke keuze, en vooral : bij ons komt de glazenwasser de ramen kuisen...

Hey,

dankjewel voor de foto!

We zouden het doen voor het zicht, maar blijkbaar is op het glas ook wel meer isolerend...?

Hier wil ik wel eens een kijkje gaan nemen, gisteren samen alles nog eens bekeken en het zullen dan toch onderverdelingen op het glas worden.

Profel heeft echter meerdere profielen van alumunium (01.Model FINO 02.Model RETRO 03.Model RONDO 04.Model ELLIPS 05.Model STRATO 06.Model FERRO 07.Model DRITTO 08.Model PLANO) om nog eens uit te kiezen, weeral zo moeilijk, de fijnste zouden we willen, iemand daar ervaring mee, of welk profiel hebben jullie dan weer van profel gekozen?

Merci'kes

Britt

Het meest moderne is de Dritto (verborgen vleugels) Hierbij zijn opgelijmde kruishouten echter af te raden (oogt ook niet mooi)

Daarna heb je de Fino, Rondo en Ellips als meest moderne profielen.

Maar gezien jullie in pastorij stijl aan het bouwen zijn zou ik eerder opteren voor de Retro, Strato of Ferro.

Retro is wat klassiek, de Strato en Ferro gaan eerder richting steellook.

Plano is voor de deuren (modern)

Op de foto is de Strato gebruikt. (pm je het adres)

Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief