• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!
  • Vraag hier je gratis tickets voor bis beurs 2024 in gent aan!

Profel - nieuwe ramen - Is dit normaal ?

Lid geworden
21 sep 2011
Waarderingsscore
0
Punten
0
Beste forumbezoekers,

Een goede acht maanden terug heb ik nieuwe PVC ramen laten plaatsen van het merk Profel. Sommige dingen zijn echt goed uitgevoerd, zoals de voordeur en de achterdeur, en de enkele ramen. Maar de dubbele ramen (veel) zijn mijn inziens verkeerd gemanipuleerd, toch zeker langs de binnenkant want langs de buitenkant in houtstructuur lijkt alles ok. (terloops,vandaag - na 8 maanden en vele telefoons en gezaag zijn ze de ramen komen kitten) Tot daar aan toe.

Zie nu, mijn frustratie. Van elk dubbel raam, is er één kant die 1,5 cm smaller is (gelijk het oorspronkelijke profiel afgezaagd is geweest voorbij het verstek om dan weer een een profiel met middensluiting daar tegen te zetten) waardoor de verstekken langs binnen niet mooi uitkomen (understatement - spuuglelijk !) Ik kan het moeilijk uitleggen, daarom de foto's.

snc01458.jpg

snc01459.jpg

snc01460.jpg

snc01461.jpg

snc01464.jpg

snc01465.jpg

snc01466.jpg

snc01467.jpg

snc01468.jpg

snc01469.jpg

Bij Profel zeggen ze doodleuk dat dit normaal is. Er ging vandaag iemand komen kijken van de commerciële dienst van Profel. Alé, goed, tegen de middag niemand gezien, terug gebeld, ... Ja ik bel u wel straks ... tegen de avond opnieuw teruggebeld. 't Zal niet meer voor vandaag zijn, volgende week ook niet want dan ben ik in het buitenland (yeah, sure dude), maar er zal u nog wel iemand bellen... Dus, ben ik m.a.w. weeral wandelen gestuurd. Dus mijn ervaringen met Profel zijn niet zo goed. Concreet een vraag aan alle lezers. Hebben jullie ook zo al een afwerking langs binnen gezien? Is dit normaal bij Profel? Iemand reeds (andere) ervaringen met Profel waar het wel proper afgewerkt is vanbinnen ? Ik kijk uit naar jullie reacties.

Inderdaad T_C, u heeft kennelijk gelijk. De vertegenwoordiger van Profel is vandaag langs geweest en heeft dit bevestigd. Mijn twijfels die ik had, evenals mijn vragen zijn correct beantwoordt door deze vriendelijke man.

Wij zijn ook langs geweest bij Profel voor alu ramen.

Doen ze deze "rare verstekken" ook alu?

Als met zo iets toekomen moeten ze niet geplaatst worden!

Daar is niks van verteld als we gaan zien zijn voor offerte.

grtz

Aluminium werkt totaal anders dus denk ik niet dat ze daar zulke verstekken hebben.

mag ik es vragen... die ramen komen van profel, maar dat moet toch via een soort van leverancier gegaan zijn? ik weet niet of ik me goed uitdruk, maar bv quadro werkt met deceuninck en bv de boever werkt met profel... dan ligt het toch niet aan profel, maar aan de leverancier of heeft u rechtstreeks bij profel besteld? Het is omdat wij net ramen van profel hebben besteld en ik nu toch een beetje in paniek raak door uw berichten... :?

Als er iets fout gaat bij plaatsing, bijvoorbeeld glas kapot of profiel beschadigd of iets aan de woning zelf, lelijk afkitten,... dat ligt uiteraard bij de verdeler/plaatser en niet bij profel zelf.

Indien er fouten zitten in de productie, folies die loskomen, verkleuren, scharnieren of krukken die na verloop van tijd niet goed meer gaan, dat gaat onder garantie vallen en is dan voor Profel.

Wat hier is aangehaald, dat de verstekken niet mooi doorlopen heb ik toch ook eens na gehoord bij onze verdeler, wij gaan wel voor aluminium maar wou dit zelf toch ook even weten, zou dit altijd zijn bij dubbel opengaande ramen.

Hij heeft voor ons daar toen een doorsnede schets gemaakt en voor ons was het dan toch logisch dat het niet anders gaat, bij houten ramen zou het trouwens ook zijn alleen valt het daar minder op.

Onze PVC dubbele ramen van Kommerling zijn toch zo niet in verstek geplaatst?!? Netjes 45° en overal hetzelfde profiel. Als dat niet HET probleem moest geven OK, maar dat kitwerk... Bij mij vlogen ze er zowiezo terug uit.

mvg,Koen

Deze verstekken zouden enkel zo zijn bij dubbel opengaande ramen.

het al dan niet slechte kitwerk ligt puur aan uw plaatsers en heeft totaal niets te maken met Profel.

Dit moet je dus uitvechten met uw plaatsers.

philcom;1657783 wrote:
Beste forumbezoekers,

Een goede acht maanden terug heb ik nieuwe PVC ramen laten plaatsen van het merk Profel. Sommige dingen zijn echt goed uitgevoerd, zoals de voordeur en de achterdeur, en de enkele ramen. Maar de dubbele ramen (veel) zijn mijn inziens verkeerd gemanipuleerd, toch zeker langs de binnenkant want langs de buitenkant in houtstructuur lijkt alles ok. (terloops,vandaag - na 8 maanden en vele telefoons en gezaag zijn ze de ramen komen kitten) Tot daar aan toe.

Zie nu, mijn frustratie. Van elk dubbel raam, is er één kant die 1,5 cm smaller is (gelijk het oorspronkelijke profiel afgezaagd is geweest voorbij het verstek om dan weer een een profiel met middensluiting daar tegen te zetten) waardoor de verstekken langs binnen niet mooi uitkomen (understatement - spuuglelijk !) Ik kan het moeilijk uitleggen, daarom de foto's.

snc01458.jpg

snc01459.jpg

snc01460.jpg

snc01461.jpg

snc01464.jpg

snc01465.jpg

snc01466.jpg

snc01467.jpg

snc01468.jpg

snc01469.jpg

Bij Profel zeggen ze doodleuk dat dit normaal is. Er ging vandaag iemand komen kijken van de commerciële dienst van Profel. Alé, goed, tegen de middag niemand gezien, terug gebeld, ... Ja ik bel u wel straks ... tegen de avond opnieuw teruggebeld. 't Zal niet meer voor vandaag zijn, volgende week ook niet want dan ben ik in het buitenland (yeah, sure dude), maar er zal u nog wel iemand bellen... Dus, ben ik m.a.w. weeral wandelen gestuurd. Dus mijn ervaringen met Profel zijn niet zo goed. Concreet een vraag aan alle lezers. Hebben jullie ook zo al een afwerking langs binnen gezien? Is dit normaal bij Profel? Iemand reeds (andere) ervaringen met Profel waar het wel proper afgewerkt is vanbinnen ? Ik kijk uit naar jullie reacties.

Mag ik de naam van de plaatser indien mogelijk wij hebben ook een offerte laten opmaken

Geen antwoord op je vraag? Misschien vind je iets in onderstaande topics.

Subject
Aangemaakt door
Laatste reactie
Comments
Blijf op de hoogte. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Bovenaan