• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Profel - nieuwe ramen - Is dit normaal ?

Lid geworden
21 sep 2011
Waarderingsscore
0
Punten
0
Beste forumbezoekers,

Een goede acht maanden terug heb ik nieuwe PVC ramen laten plaatsen van het merk Profel. Sommige dingen zijn echt goed uitgevoerd, zoals de voordeur en de achterdeur, en de enkele ramen. Maar de dubbele ramen (veel) zijn mijn inziens verkeerd gemanipuleerd, toch zeker langs de binnenkant want langs de buitenkant in houtstructuur lijkt alles ok. (terloops,vandaag - na 8 maanden en vele telefoons en gezaag zijn ze de ramen komen kitten) Tot daar aan toe.

Zie nu, mijn frustratie. Van elk dubbel raam, is er één kant die 1,5 cm smaller is (gelijk het oorspronkelijke profiel afgezaagd is geweest voorbij het verstek om dan weer een een profiel met middensluiting daar tegen te zetten) waardoor de verstekken langs binnen niet mooi uitkomen (understatement - spuuglelijk !) Ik kan het moeilijk uitleggen, daarom de foto's.

snc01458.jpg

snc01459.jpg

snc01460.jpg

snc01461.jpg

snc01464.jpg

snc01465.jpg

snc01466.jpg

snc01467.jpg

snc01468.jpg

snc01469.jpg

Bij Profel zeggen ze doodleuk dat dit normaal is. Er ging vandaag iemand komen kijken van de commerciële dienst van Profel. Alé, goed, tegen de middag niemand gezien, terug gebeld, ... Ja ik bel u wel straks ... tegen de avond opnieuw teruggebeld. 't Zal niet meer voor vandaag zijn, volgende week ook niet want dan ben ik in het buitenland (yeah, sure dude), maar er zal u nog wel iemand bellen... Dus, ben ik m.a.w. weeral wandelen gestuurd. Dus mijn ervaringen met Profel zijn niet zo goed. Concreet een vraag aan alle lezers. Hebben jullie ook zo al een afwerking langs binnen gezien? Is dit normaal bij Profel? Iemand reeds (andere) ervaringen met Profel waar het wel proper afgewerkt is vanbinnen ? Ik kijk uit naar jullie reacties.

Tom DB

Lid
Lid geworden
14 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
16
Ik heb dit nogal gezien bij ramen in een showroom van een ramenleverancier.

Dit is dus "normaal" te noemen. Dit heeft een reden maar wat deze is onglipt me momenteel.

Lid geworden
21 sep 2011
Waarderingsscore
0
Punten
0
ok TOM, bedankt voor je post. Er zal idd. wel een tech. uitleg voor zijn.

Voor de mensen die nog ramen zien te bestellen bij Profel is het mss. handig om weten ?

bgcw

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
22 mei 2011
Waarderingsscore
740
Punten
113
idd, afwerking is ooit ver zoek bij profel :?

ST5

Lid geworden
11 okt 2010
Waarderingsscore
1
Punten
0
Ik zie enkele detailfoto's, met wat scheve zaken erop, maar begrijp niet waar het over gaat.

Is dit een veranda/kelder/serre/raam/ ofzo?

.

Lid geworden
21 sep 2011
Waarderingsscore
0
Punten
0
Beste ST5,

Daar gaat het hem nu net om. scheve zaken, lol. (verstek van de 2 raamdelen komt niet gelijk) De intro tekst is duidelijk dacht ik, het zijn ramen,

en in een kelder staan bij mijn weten geen ramen. ?

Lid geworden
24 sep 2010
Waarderingsscore
0
Punten
0
djeezes, dit lijkt gewoon nergens op, zo lelijk !! :evil:

zo'n gepruts zou ik toch niet aanvaarden !

Lid geworden
24 sep 2010
Waarderingsscore
0
Punten
0
djeezes, dit lijkt gewoon nergens op, zo lelijk !! :evil:

zo'n gepruts zou ik toch niet aanvaarden !

Lid geworden
5 jul 2010
Waarderingsscore
0
Punten
0
Lijkt inderdaad nergens op.

ook het kitwerk aan de buitenzijde vind ik maar niks maar dat ligt aan de plaatsers uiteraard.

beterft die scheve verstekken heb ik dit nooit eerder gezien, ook niet in een toonzaal van een profel verdeler.

mijn schoonzus heeft ook Profel pvc ramen, hier mankeert niks aan en plaatsing was ook perfect, levering zelfs nog vroeger dan verwacht.

Dus ga ik er hier maar van uit dat jij net de "gelukkige" bent met een verkl*te productie waar ze hun handen niet meer aan vuil willen maken.

Maar al eens bij uw verdeler terug geweest? zij moeten toch meer kunnen forceren bij Profel dan een particulier lijkt me, het zijn uiteindelijk wel hun afnemers.

Lid geworden
21 sep 2011
Waarderingsscore
0
Punten
0
@ smits-vinckx en andere

bedankt voor je reactie, echter klopt uw bewering van "verkl*te productie" (wat ik trouwens ook wel vind) niet volgens Profel. Ik heb deze vandaag opnieuw gecontacteerd omdat ze gisteren hun kat hebben gestuurd :mrgreen:

Ik kreeg een vriendelijke mijnheer aan de lijn uit mijn buurt (Aalst) die volgende woensdag langs komt. Echter (er)kent hij het probleem en bevestigt hij zelfs met klem dat dit wel degelijk standaard lees;normaal is bij Profel dubbele pvc ramen en zweert daarbij dat dit ook zo in de toonzaal is :!: :?: :shock: Hij gaf daar een een technische uitleg die hij komende woensdag nog eens mag overdoen zodat ik hem letterlijk kan quoten voor de technische mensen onder ons die dit dan kunnen beamen of weerleggen.

Volgens mijn verdeler/plaatser is geen probleem, tja hij vindt het ook normaal dat je 8 maanden moet wachten eer de ramen gekit worden blijkbaar, en inderdaad 't is ook niet echt mooi.:( Maar ja, ik mag al blij zijn zeker dat ze het komen doen zijn?

Nog enkele beeldjes ... :(

http://users.telenet.be/philcom/SNC01470.jpg

hier zie je duidelijk dat de linkervleugel 1,5 cm korter is afgezaagd dan de rechtervleugel

http://users.telenet.be/philcom/SNC01471.jpg

badkamer langs binnenkant

http://users.telenet.be/philcom/SNC01472.jpg

badkamer langs buitenkant - close up verstek :roll:

http://users.telenet.be/philcom/SNC01475.jpg

badkamer langs buitenkant

http://users.telenet.be/philcom/SNC01476.jpg

T_C

Nieuw Lid
Lid geworden
22 jun 2009
Waarderingsscore
0
Punten
6
is inderdaad de standaarduitvoering: binnenflens van de vleugel wordt afgezaagd om de makelaar te plaatsen. de makelaar is dat fijne streepje dat je aan de binnenkant ziet.

Lid geworden
21 sep 2011
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ah ok, bedankt voor uw toelichting T_C. Zoiets zei die mijnheer van Profel mij idd. ook vandaag, ik dacht eerst over welke makelaar heeft u het nu ... lol

Aangezien dat u blijkbaar technisch goed op de hoogte bent, kunt u mij dan ook vertellen aub of dit

enige impact heeft op de constructie ? Stevigheid, thermisch verlies, koudebrug.

Misschien dat ik dit allemaal te "zwart" zie hé omdat ik daar nu op super op gefocust ben, maar ik vind toch dat ze dit

op voorhand mogen communiceren. Dit zou moeten mee wegen in een finale keuze van de klant !

Alleszins bedankt voor uw commentaar

Hurmie

Zeer Actief lid
Forumleiding
Lid geworden
14 apr 2010
Waarderingsscore
246
Punten
43
Beste,

Ik werk bij een bedrijf waar ze reynaers verkopen. (misschien geen goede vergelijking voor sommige)

Ik kan u zeggen dat bij een dubbele deur de standvleugel ook een afgezaagt verstek heeft aan de boven en onder zijde,

echter bij een dubbele raam gebruiken wij een een stolpprofiel deze laat de verstekken intakt en geeft het uitzicht van buitenaf

dat er een T profiel tussen staat.

Maar ik moet wel zeggen dat dat afgezaagt verstek bij u wel beter afgewerkt kon worden.

mvg

Lid geworden
20 apr 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
ik heb hier ok proel steken en bij de dubbelramen liggen die verstekken ook anders dus is meer voorkomend .

als ik de foto's bezie zou ik me om iets anders opwinden : welke fantast heeft het gevonden om bruine pvc ramen af te kitten met betingrijs en dan nog de manier waarop veel te breed .

schoot the man :evil:

T_C

Nieuw Lid
Lid geworden
22 jun 2009
Waarderingsscore
0
Punten
6
philcom wrote:
Ah ok, bedankt voor uw toelichting T_C. Zoiets zei die mijnheer van Profel mij idd. ook vandaag, ik dacht eerst over welke makelaar heeft u het nu ... lol

Aangezien dat u blijkbaar technisch goed op de hoogte bent, kunt u mij dan ook vertellen aub of dit

enige impact heeft op de constructie ? Stevigheid, thermisch verlies, koudebrug.

dit is technisch en thermisch in orde. je gaat hier nooit meer nadeel van ondervinden dan moest het op een of andere manier met "gelijk" verstek zijn uitgevoerd.

dit is gewoon de constructiewijze van Profel.

enigste nadeel is misschien het uitzicht, maar dit is persoonlijk en voor iedereen anders.

Lid geworden
21 sep 2011
Waarderingsscore
0
Punten
0
ok, bedankt T_C. Daarmee ben ik toch gerustgesteld. :wink:

Ik heb nu ook wel bemerkt dat er langs de buitenkant van de ramen zo geen gaatjes zijn met een afwateringskapje.

Is dit wel normaal gezien ik dit bij alle andere ramen van buren (andere merken) wel aanwezig is ?

Ik vraag me af hoe het water dan naar buiten wordt geleid ?

Zal dit komende woensdag ook eens voorleggen aan de Profel vertegenwoordiger.

Lid geworden
21 sep 2011
Waarderingsscore
0
Punten
0
OK, ivm mijn vraag over afwatering(kapjes) heb ik dit gevonden :

Afwatering

De voorkamers van de vleugel en van het kaderprofiel worden doorgefreesd

met brede afwateringssleuven. Het doorsijpelingswater wordt

opgevangen in de ruime verzamelkamer van het kader, waarna het kan

afgevoerd worden langs de voorzijde van het profiel.

De waterverzamelkamer is tevens de decompressiekamer. Dit betekent

dat de winddruk doordringt tot in deze kamer, doch niet voorbij de

middendichting. Door het feit dat er in deze kamer dezelfde druk heerst

als buiten, ondervindt het water geen tegenstand om naar buiten te

stromen.

Dus eigenlijk weet ik het nog niet, lol.

T_C

Nieuw Lid
Lid geworden
22 jun 2009
Waarderingsscore
0
Punten
6
de afwatering gebeurt inderdaad langs onder en onzichtbaar. als je een raam hebt met een alu dorpel dan zie je tussen de dorpel en de onderkant van het raamprofiel een spleet van 3 mm, dit is voor de afwatering. ls je raam rechtstreeks op de arduin wordt geplaatst dan zit er onder het raam een rubber zodat je een spleet hebt tussen raam en arduin.

Lid geworden
21 sep 2011
Waarderingsscore
0
Punten
0
@ T_C : bij ALU is dit misschien zo, ik dacht nochtans dat dit bij PVC P600 Profiel anders was. (kijk maar naar de laatste pagina 20/20)

4.2.5 Afwatering en verluchting

– Afwatering : door sleuven van 5 x 28 mm, met

afdekkapje H061 elke 0,60 m. Er zijn altijd minimum 2 openingen per raam.

volgens Belgische Unie voor de technische goedkeuring in de bouw certificaat: http://boerkozijnen.nl/beheer/upload/editor_images/butgb_certificaat.pdf

T_C

Nieuw Lid
Lid geworden
22 jun 2009
Waarderingsscore
0
Punten
6
bij PVC (P600) is ook onzichtbare afwatering mogelijk. Ik heb vorige week nieuwe ramen gezet en zonder waterkapjes!

Geen antwoord op je vraag? Misschien vind je iets in onderstaande topics.

Onderwerp
Aangemaakt door
Laatste reactie
Reacties
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan