Problemen poort Crawford-Normstahl

Lid geworden
6 sep 2007
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ik heb een Crawford-Normstahl sectionale garagepaart van 5meter breed en 2 meter hoog. Deze poort is nu 12 jaar oud. Bij onderhoud stelde de technieker vast dat de meeste scharnieren los zitten door het afscheuren van de onderliggende aluminium poort. Hij noemde dit een constructiefout! Maar kon dit oplossen door 9 scharnieren bij te plaatsen. Tevens moest hij een stalen trekkabel vervangen want deze was aan het uitrafelen. Probleem opgelost...tot ik het factuur kreeg van Crawford-Normstahl: meer dan 400 euro voor een dik uur werk en wat elementair materiaal van de ijzerwarenwinkel ( bv; een trekkabel die gefactureerd is aan 90 euro terwijl deze achteraf gezien bij Hormann rond 10 euro kost en bij L-Doors 6 euro/meter). Na heel wat heen en weer gebel en geschrijf blijven zij bij hun standpunt. Langst hun kant kan er geen sprake zijn van garantie of commerciele tussenkomst want het inscheuren van scharnieren bestempelen zij als ' normaal' bij een poort van 12 jaar. Als ik 12 jaar geleden geweten had dat hun kwaliteitseisen zo laag zouden liggen, dan had ik nooit deze poort besteld. Ik hoopte toch op een levensduur van rond de 30 jaar!

Nu mijn vraag, zijn er nog mensen met een gelijkaardige poort die hetzelfde fenomeen hebben? Is dit dan ook al hersteld?

Lid geworden
27 jul 2007
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ik heb ook een Crawford poort van 15 jaar en geen enkel probleem mee. Het is wel een met ruitjes in, en daarom misschien steviger gemaakt.

Lid geworden
4 aug 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
vensters in de poort verzwakken de elementen ipv verstevigen :wink:

iedereen denk dat crawford het van het is , omdat dit één van de grootste firma's is van het land .

ze zijn inderdaad scherp met hun verkoopprijzen , en niemand vraagt zich af , hoe het zit met de dienst na verkoop .

uurlonen bijna 160 €/u en 1 €/km aanrijkosten( heb dit gezien op een schadebestek )

dat de scharnieren loskomen , komt inderdaad veel voor , en dit valt niet te herstellen.

het is soms beter om bij een kleine firma te kopen , wat kan het een firma als crawford schelen als ze een klant verliezen , toch werk genoeg.

gr

tr

Lid geworden
15 feb 2007
Waarderingsscore
0
Punten
0
doe alle scharnieren er weer af , de staalbabel eruit , en terugzenden naar de herstelelr

en ik zou dan 1h werk betalen

dan moet je wel zelf naar de doehetzelf om andere scharnieren die je er zelf opzet hé

Lid geworden
23 nov 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
(tom heeft volkomen gelijk)

probleem bij je poort is dat de panelen in alu zijn. die panelen zijn niet zo sterk. wordt meestal gebruikt bij grotere poorten, alu is lichter dan metaal.

wordt ook veel gebruikt in de voedingindustrie.

Lid geworden
7 nov 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
andere virtuele aspecten :

loopt alles op wieltjes ? loopt alles gesmeerd ?

gebrekkig onderhoud van de werkende onderdelen kan mettertijd een meerbelasting opleveren op de scharnieren

metaalmoeheid ? alu-moeheid ?

Bovenaan