Hallo,
Eerst en vooral geef ik een korte voor geschiedenis.
Wij hebben een nieuwbouw laten plaatsen door een aannemer die samenwerkt met een architect en onderaannemers. De bouw is vorig jaar 2018 begonnen in het voorjaar en was dit voorjaar klaar. Alles verliep vlot en correct tot er bij het leggen van de vloer een serieuse fout is begaan. De vloer is gelegd eind januari 2019 door een onderaannemer. Toen wij in februari de vloer kwamen bekijken viel er mij al snel iets op , dat bepaalde tegels holle klank hadden meestal op 1 hoek van de tegel.Deze vaststelling hebben we direct gemeld aan de hoofdaannemer en die ging dat bekijken met de vloerder. Na wat mails en telefoons was het uiteindelijk eind maart dat de hoofdaannemer de fout moest bekennen.
Na de vloerwerken is de vloerverwarming direct opgestart met als gevolg overal waar er vloerverwarming ligt heel veel tegels maar gedeeltelijk vast liggen. Dit resulteerde zich in een ruzie tussen de aannemer van sanitair , vloerder en hoofdaannemer. De vloerder gaf de schuld aan de sanitair aannemer dat de thermostaat slecht was afgesteld en zo verder. Voor ons had deze ruzie geen belang! Wat wel van belang was/is dat onze vloer goed ligt.
De hoofdaannemer en vloerder hadden dit probleem echter begin februari reeds opgemerkt . Hun bedoeling was om dit zonder ons weten te herstellen. Maar omdat de tegels niet meer direct leverbaar waren moesten ze 6 weken wachten op nieuwe tegels. Met als gevolg dat wij het probleem ook ontdekt hebben en zij uiteindelijk toch de waarheid moesten opbiechten.
De oplossing van de hoofdaannemer was echter niet de volledige vloer vervangen maar tegel per tegel afgaan en de slechte uithalen. Wij vinden dat hier een fout is begaan. Een volledige vervanging was hier op zijn plaats volgens ons. Uiteindelijk hebben ze meer dan 120 tegels van 45*45 vervangen.
Het probleem is voor een groot deel opgelost maar niet helemaal. Hier en daar ligt er nog een "slechte" tegel. Ik ben ze persoonlijk allemaal afgegaan en ik kom nog aan een aantal van 30 stuks. Deze bevinden zich in de woonkamer , keuken , badkamer , berging. Een extra fout die is gemaakt in ons ogen is dat ze de keuken hebben laten plaatsen op de "slechte" tegels. Dit heeft als gevolg dat alle tegels die half onder de keuken zitten voor een deel hol klinken. Deze tegels kan je niet zomaar vervangen want de sokkel van de keuken rust er op. Een laatste probleem bij deze "slechte" tegels is dat hier en daar het voegsel mini scheuren vertoont en de voeg onthecht zich van de tegel.
Dit is een lang verhaal maar wij hebben hier veel tijd en geld in gestoken en twijfelen wat we hier nu moeten met doen.
Ik zou een financiele compensatie willen zien of een volledige nieuwe vloer. De hoofdaannemer wilt daar niet van weten omdat hij zijn verantwoordelijkheid heeft genomen om de situatie recht te zetten. De tegels die overschieten die '"slecht" zijn heeft hij alle vertrouwen in dat ze blijven liggen.....
Lang verhaal maar wat denken jullie?
Alvast bedankt
Eerst en vooral geef ik een korte voor geschiedenis.
Wij hebben een nieuwbouw laten plaatsen door een aannemer die samenwerkt met een architect en onderaannemers. De bouw is vorig jaar 2018 begonnen in het voorjaar en was dit voorjaar klaar. Alles verliep vlot en correct tot er bij het leggen van de vloer een serieuse fout is begaan. De vloer is gelegd eind januari 2019 door een onderaannemer. Toen wij in februari de vloer kwamen bekijken viel er mij al snel iets op , dat bepaalde tegels holle klank hadden meestal op 1 hoek van de tegel.Deze vaststelling hebben we direct gemeld aan de hoofdaannemer en die ging dat bekijken met de vloerder. Na wat mails en telefoons was het uiteindelijk eind maart dat de hoofdaannemer de fout moest bekennen.
Na de vloerwerken is de vloerverwarming direct opgestart met als gevolg overal waar er vloerverwarming ligt heel veel tegels maar gedeeltelijk vast liggen. Dit resulteerde zich in een ruzie tussen de aannemer van sanitair , vloerder en hoofdaannemer. De vloerder gaf de schuld aan de sanitair aannemer dat de thermostaat slecht was afgesteld en zo verder. Voor ons had deze ruzie geen belang! Wat wel van belang was/is dat onze vloer goed ligt.
De hoofdaannemer en vloerder hadden dit probleem echter begin februari reeds opgemerkt . Hun bedoeling was om dit zonder ons weten te herstellen. Maar omdat de tegels niet meer direct leverbaar waren moesten ze 6 weken wachten op nieuwe tegels. Met als gevolg dat wij het probleem ook ontdekt hebben en zij uiteindelijk toch de waarheid moesten opbiechten.
De oplossing van de hoofdaannemer was echter niet de volledige vloer vervangen maar tegel per tegel afgaan en de slechte uithalen. Wij vinden dat hier een fout is begaan. Een volledige vervanging was hier op zijn plaats volgens ons. Uiteindelijk hebben ze meer dan 120 tegels van 45*45 vervangen.
Het probleem is voor een groot deel opgelost maar niet helemaal. Hier en daar ligt er nog een "slechte" tegel. Ik ben ze persoonlijk allemaal afgegaan en ik kom nog aan een aantal van 30 stuks. Deze bevinden zich in de woonkamer , keuken , badkamer , berging. Een extra fout die is gemaakt in ons ogen is dat ze de keuken hebben laten plaatsen op de "slechte" tegels. Dit heeft als gevolg dat alle tegels die half onder de keuken zitten voor een deel hol klinken. Deze tegels kan je niet zomaar vervangen want de sokkel van de keuken rust er op. Een laatste probleem bij deze "slechte" tegels is dat hier en daar het voegsel mini scheuren vertoont en de voeg onthecht zich van de tegel.
Dit is een lang verhaal maar wij hebben hier veel tijd en geld in gestoken en twijfelen wat we hier nu moeten met doen.
Ik zou een financiele compensatie willen zien of een volledige nieuwe vloer. De hoofdaannemer wilt daar niet van weten omdat hij zijn verantwoordelijkheid heeft genomen om de situatie recht te zetten. De tegels die overschieten die '"slecht" zijn heeft hij alle vertrouwen in dat ze blijven liggen.....
Lang verhaal maar wat denken jullie?
Alvast bedankt