probleem met immo-kantoor

fil

Lid geworden
10 jul 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
wy zyn geinteresseerd in een stuk bouwgrond die enige tijd terug te koop was bij een immokantoor. Doordat wij de eigenaar persoonlijk kennen hebben wij besloten om te wachten tot de contracttijd verlopen was tussen de eigenaar en het kantoor, om rechtstreeks te onderhandelen met de eigenaar.

Wat blijkt nu..., op een lijst die het immo-kantoor aan de eigenaar heeft gegeven staat mijn naam en telefoonnummer vermeld als zogezegd geinteresseerde die contact zou opgenomen hebben met het kantoor voor dit stuk bouwgrond... wat niet waar is!!

Ik heb indertijd wel enkele keren contact opgenomen met dit immokantoor voor enkele huizen in dezelfde gemeente, maar zeker niet voor dit stuk bouwgrond...

Gevolg; als de eigenaar de grond aan mij verkoopt moet er een commissie betaald worden aan immokantoor... wat natuurlijk zo onrechtvaardig is... Iedereen mag zijn brood verdienen van mij, maar eerlijk is eerlijk, hier hebben ze vals gespeeld....

Mijn vraag is nu aan jullie;

heeft er iemand dit nog meegemaakt?

wat kunnen jullie mij aanraden?

kan ik ergens klacht indienen, zonder het op de lange baan te schuiven?

alvast dank voor de hulp !!!

groetjes...

Lid geworden
11 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Het immokantoor moet wel kunnen bewijzen dat je effectief ook geinformeerd hebt voor dit stuk grond!

Weet je wel zeker dat je niet geinformeerd hebt?

Lid geworden
24 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Als het immokantoor kan bewijzen dat u geinformeerd hebt ivm grond dan is er een commissie verschuldigd maar deze bewijzen moeten dan wel schriftelijk kunnen voorgelegd worden zoniet hebben zij geen poot om te staan.Dus vraag hen om concrete bewijzen voor te leggen ivm uw zaak

Lid geworden
11 mrt 2006
Waarderingsscore
1
Punten
0
Volgens mij is enkel een commissie verschuldigd indien de bouwgrond zou verkocht worden binnen een termijn van 6 maand na verbreken van het contract. Dit moet zeker in het contract vermeld staan.

Zolang het compromis niet getekend wordt voor die datum zal je geen commissie verschuldigd zijn.

Vraag eens aan jouw kennis of hij toevallig jouw naam niet doorgegeven heeft aan het kantoor? Sommige kantoren vragen aan de verkopers een lijst met hun kandidaat kopers. Als jouw naam op zijn lijst staat, en toevallig in hun systeem bekend is....

Lid geworden
24 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
En wie moet de commissie betalen als er iets moet betaald worden .Het is altijd de verkoper die de rekening dan moet betalen en nooit de koper want die heeft tenslotte geen kontrakt met het kantoor.

Lid geworden
11 mrt 2006
Waarderingsscore
1
Punten
0
Ik denk dat de vraagsteller deze vraag vooral in naam van de eigenaar stelt, aangezien het een kennis is.

Bovenaan