probleem met architect iemand een oplossing?

Lid geworden
21 nov 2021
Waarderingsscore
0
Punten
1
hallo,

ik heb een vraag i.v.m met een aanvraag van verbouwing.
ik heb een architect aangesproken en heeft tot nu toe de plannen getekend maar na 4 maanden heeft hij nog steeds geen aanvraag ingediend op het omgevingsloket.
heb mijn architect meerdere malen gecontacteerd maar wordt steed afgescheept met de wijze van " ik doe het volgende week".
ik ben dit zat! en wil deze man eigenlijk niet meer voor verdere diensten.

nu is mij vraag hier hoe kan ik hier uitkomen ?
moet ik een hem betalen voor de diensten ook al heb ik er geen contract mee?

hartelijk dank voor jullie reactie alvast.

getmixedup

Gewaardeerd lid
Forumleiding
Lid geworden
21 jan 2019
Waarderingsscore
433
Punten
63
heb ik er geen contract mee?
Kan je dit toelichten? Heb je een overeenkomst waarin staat wat er geleverd zou worden aan welke prijs?
De basis van het advies rond wat je kan doen, komt uit de afspraken die gemaakt zijn.

Mario_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 dec 2014
Waarderingsscore
2.756
Punten
113
Waarom moet architect een dienst leveren als je geen contract hebt ?
Met hem te contacteren met de vraag om in te dienen, geef je al anders aan.

Spreek met de man, probeer een overeenkomst te bereiken. Andere met AS in gebreke stellen met een ultieme datum.

Tornadinho

Gewaardeerd lid
Lid geworden
1 mei 2017
Waarderingsscore
350
Punten
63
Ik snap je wel dat je niet verder meer met hem wil, als iets simpel als een aanvraag al niet aan het gebeuren is, hoe zal dan opvolging tijdens de uitvoering zijn?

Bel hem op en zeg dat je het niet meer ziet zitten en nu al paar maand aan het lijntje wordt gehouden en de samenwerking wil stoppen. Zie hoe hij gaat reageren. Als je echt niet meer ziet zitten aangetekend sturen dat je samenwerking stopt en alles als vereffend beschouwd met wat je reeds hebt betaald. Waarschijnlijk heeft hij te veel werk en is het uwe niet interessant genoeg voor hem (inhoud/financieel).

Stievius

Lid
Lid geworden
9 jun 2014
Waarderingsscore
40
Punten
18
Onze architect heeft de bouwaanvraag ingediend begin december 2020, we zijn nu eind november 2021 en we hebben nog altijd geen lastenboek gezien (voor een uitbreiding van 20m2) , misschien hebben we dezelfde architect?

Bovenaan