• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!
  • Vraag hier je gratis tickets voor bis beurs 2024 in gent aan!

Prijzen plaatsen Gyproc

Lid geworden
4 dec 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hallo,

We starten binnenkort met een verbouwingsproject.
Er zou heel wat Gyproc moeten komen.
Ik zou dit eventueel zelf willen doen, maar heb er heel weinig tijd voor waardoor ik me afvraag of het wel de moeite is om eraan te beginnen als bv. de prijzen voor het laten plaatsen redelijk schappelijk zijn.

Kunnen jullie me een idee geven wat het volgende kost per m² via een aannemer?
- Gyproc voorzetwand (hout of metal studs) + Gyproc 12,5 mm + schilderklaar.
- Gyproc wand op lattenwerk + Gyproc 12,5 mm + schilderklaar.
- Vals plafond: op metal studs of houten constructie + Gyproc 12,5 mm + schilderklaar.

Misschien kunnen we hier even een paar prijzen van aannemers vergelijken daar ik vermoed dat ook veel andere personen deze vraag hebben?
Alvast bedankt voor de hulp.

Richtprijzen is altijd een moeilijk iets.  Reken voor een voorzetwand prijzen tss de 25 & 35 € en voor een scheidingswand tss de 30 & 40 euro.  Hier moet je dan rekening houden met het feit of er al dan niet osb bijgeplaatst wordt, voor een scheidingswand of er isolatie tussen zit of niet, enz. enz. 

Zijn ze schildersklaar gemaakt of niet?  

Het zelf plaatsen van de wanden hoeft niet zo tijdsrovend te zijn, het is de afwerking van de platen waar het meeste tijd in kruipt volgens mij...

uit een offerte van een aannemer:

- voorzetwand (schilderklaar, ramen en deuren vol gemeten) = € 35/m2

- scheidingswand = ?? (ik schat € 50/m2, vol gemeten)

- vals plafond (op metalstud) = € 40/m2

(dit komt wel uit een offerte zonder veel hoekjes en kantjes ... want dan wordt het waarschijnlijk iets duurder.)

Bedankt voor uw post! Zo heb ik er al een goed idee van.

Over welke aannemer gaat dit of mag dit niet gepost worden?

Is het niet vreemd dat de plafond minder kost dan de scheidingswand?

Want een wand plaatsen lijkt me makkelijker ...

Ps: een aannemer beloofde me vandaag of morgen nog een prijs te bezorgen, ook deze zal ik hier posten, ik ben benieuwd ...

aannemer via pm

een scheidingswand is duurder aangezien je 2 zijden bekleed met gyproc (dus meer materiaal)

een plafond is maar één laag, vandaar

Heb vorige week een offerte ontvangen voor een voorzetwand.

MS Profiel + isolatie + 2x 12.5 gyproc -> 42 euro/m2 (regio A'pen)

Net de prijzen ontvangen van een geregistreerde aannemer.

Excl btw.

Voorzetwand: (alu profielen + 12.5mm gyproc + schilderklaar) : € 25 / m²

Scheidinswand: (alu profielen + 2* 12.5mm gyproc + schilderklaar) :

€ 33 / m²

Optie OSB 15mm = € 7 / m²

Plafond: (alu profielen + 4*ABA 12.5mm gyproc + schilderklaar)

€ 34 / m²

Heb er foto's van gezien en ziet er netjes uit.

Toen ik vermelde dat hun prijzen heel goedkoop leken verklaarden ze deze door grote stock aan gyproc en profielen + ze plaatsen hoofdzakelijk gyproc waardoor ze een hoger rendement kunnen halen dan bv timmermannen en dergelijke.

Kan dit kloppen?

Als ik alles zelf uitreken voor het plaatsen:

1) bestelwagen huren voor het halen van materiaal

2) huren paneellift voor de plafond

3) vriend wat zakgeld geven om te helpen

4) Aanschaf schroeven, bevestigings materiaal (0.5euro / m²)

5) Profielen (kom ik op +/- 6euro/m²)

(rekening houdende met wat verlies)

6) gyproc (kom ik op +/- 5-6 euro / m²)

7) Voegband + vulmiddel (+/- 1 euro / m²)

8) Wat extra hout en zo ...

Zo denk ik al snel aan 15-20euro / m² te komen als ik het zelf moet doen.

Ik zal er dan ook dubbel zo lang aanzitten, waarschijnlijk minder mooi afgewerkt zijn (glad opstoppen lijkt me moeilijk), ...

+ 21% btw op materiaal, via aannemer maar 6%!!!

Dus heb ik voor mezelf uitgemaakt dat ik deze waarschijnlijk zal laten plaatsen omdat dit me goedkoper lijkt uit te komen.

wij zijn geregistreerde aannemer.

volgende prijzen:

Voorzetwand: (alu profielen + 12.5mm gyproc + schilderklaar) : € 30 / m²

Scheidinswand: (alu profielen + 2* 12.5mm gyproc + schilderklaar) :

€ 35 / m²

Optie OSB 15mm = € 8 / m²

Plafond: (alu profielen + 12.5mm gyproc + schilderklaar)

€ 34 / m²

gsm:0485152038

Beste aannemer Sezer, ik zoek iemand die een plafond in gyproc plaatst, schilderklaar van +/- 29m² (twee ineenlopende plaatsen. Voor welke prijs kan je dat werk eventueel doen? (€34,00/m² + BTW?) Van waar bent u juist? Ik woon in Zottegem

Betty, dat zijn prijzen van 3 jaar geleden. Laat voor een correcte offerte enkele plaatsers uit de buurt komen zien. Er zijn meerdere elementen die de prijs van een verlaagd plafond bepalen, bvb de overspanning, welk ophangsysteem meest ideaal is in uw project. Zomaar een prijs van internet kan geen deugelijke berekening zijn. Schilderklaar; er zijn 4 verschillende soorten"schilderklaar". Spreek duidelijk een categorie af (lees: zet dat mee op papier). Die categorie bepaald ook mee de prijs.

Oorspronkelijk bericht geplaatst door Bart Kortrijk 

Ik zal er dan ook dubbel zo lang aanzitten, waarschijnlijk minder mooi afgewerkt zijn (glad opstoppen lijkt me moeilijk), ...

+ 21% btw op materiaal, via aannemer maar 6%!!!

Dus heb ik voor mezelf uitgemaakt dat ik deze waarschijnlijk zal laten plaatsen omdat dit me goedkoper lijkt uit te komen.

*good*

Dat dacht ik ook, als u niet veel tijd heeft dan besteedt u zoiets best uit, zeker als u dat nog nooit eerder heeft gedaan.

Heeft er recent nog iemand een berekening gedaan van hoeveel het ongeveer kost om zelf te plaatsen?
Ik heb ongeveer deze oppervlaktes:
- Plafonds:  80 m² (waarvan vochtige ruimte 20 m²).
- Voorzetwanden:  35 m².
- Scheidingswanden vochtige ruimte:  12 m² 
Voorlopig heb ik 20 euro/m² voor voorzetwanden/plafonds en 35 euro/m² voor scheidingswanden opgenomen in het budget, maar iets preciezere cijfers zijn welkom.

Oorspronkelijk bericht geplaatst door teaser

Heeft er recent nog iemand een berekening gedaan van hoeveel het ongeveer kost om zelf te plaatsen?
Ik heb ongeveer deze oppervlaktes:
- Plafonds:  80 m² (waarvan vochtige ruimte 20 m²).
- Voorzetwanden:  35 m².
- Scheidingswanden vochtige ruimte:  12 m² 
Voorlopig heb ik 20 euro/m² voor voorzetwanden/plafonds en 35 euro/m² voor scheidingswanden opgenomen in het budget, maar iets preciezere cijfers zijn welkom.

schrijf op wat je nodig hebt, ga naar de bouwhandel en je hebt je correcte prijs

platen, schroeven, slagpluggen, profielen, filler, finisher, voegband, inbouwpotjes, isolatie , schroefmachine, plakspaan,....

^^ ja maar daar ben ik eventjes zoet mee :) Ik ga het ooit moeten doen dat weet ik, maar nu wou ik gewoon snel wat realistische cijfers in het budget dus ik dacht ik vraag het hier even.

Als ik de bereking ooit maak smijt ik de resultaten hier wel op.

Iemand spanplafond al overwogen in vergelijking met gyproc plafond?

mvg

Blijf op de hoogte. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Bovenaan