Prijsverschil offertes alu ramen

Lid geworden
21 okt 2010
Waarderingsscore
0
Punten
0
We hebben 2 offertes binnengekregen voor onze ramen en deuren in aluminium. Nu zit er toch ferm wat prijsverschil op en vroeg ik me af of één van de profielen mindere eigenschappen heeft op de andere..

Bij de offertes zijn dezelfde specificaties aangeboden, wij breken zelf de ramen uit.

Offerte 1 - Profel FINO 3-kamerprofiel : € 26.000 excl BTW

Offerte 2 - Reynaers CS 68 3-kamerprofiel : 22992,73 excl BTW

Ik merkte dat de Profel ramen meestal rond de 200 euro duurder zijn per stuk en de Profel voordeur is 2000 euro duurder, terwijl deze bijna exact dezelfde is als de Reynaers. De kwaliteit van de lak leek mij ook beter bij Reynaers.

In de offerte zit bij Profel geen uitbreekwerken inbegrepen, bij Reynaers wel. Dit wil zeggen dat er een prijsverschil is van bijna € 4000..

Mis ik ergens iets?

Lid geworden
13 okt 2010
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ik zou nog eens goed vergelijken maar qua kwaliteit van profielen zit je sowieso beter bij Reynaers.

Lid geworden
13 okt 2008
Waarderingsscore
0
Punten
0
Zelfde verhaal hier; 7 offertes laten maken met dezelfde specificaties.

Goedkoopste 19.000 euro en duurste 26.000 euro.

Enkele grote prijsverschillen zaten bv op de vliegenramen (schuifraam en deuren) en colorbel.

Waar we het meest van geschrokken waren was de prijs voor de Schuco ramen (die het het uiteindelijk geworden zijn). Zij waren beterkoop dan de Reynaers en Profel ramen...

Laat ook eens een offerte maken bij een andere leverancier van dezelfde profielen, daar zitten ook grote prijsverschillen op.

Lid geworden
28 jan 2011
Waarderingsscore
0
Punten
0
Mocht u elkander echt op weg willen helpen. Dan zouden wij u aanbevelen offertes uitgewerkt hier te plaatsen. Voorbeeld:

Schrijnwerker/plaatser:

Profiel ramen en deuren:

Hang- en sluitwerk:

Profiel schuifdeuren:

Hang- en sluitwerk:

Kleurstelling:

Raam 1: (draai/kip, schuif, deur, etc.)

Breedte:

Hoogte:

Glas:

Opties: (rolluik met lintbediening, vliegenraam, etc.)

Afwerking: (binnenafwerking, PUR-schuim, etc.)

Etc.

Als een ieder dat hier zou doen dan kunnen de overige consumenten eens echt aan het vergelijken slaan. :D

Dit omdat wij graag gericht commentaar zouden willen geven. Bijvoorbeeld: een ALU raam van Schuco is gemiddeld duurder dan een vergelijkbaar Reynaers raam. Dit omdat Schuco zijn profielen, in het algemeen, alleen inclusief hun eigen, vaak duurdere, hang- en sluitwerk, aan de schrijnwerker levert.

Lid geworden
26 dec 2008
Waarderingsscore
0
Punten
0
@BETONBLOK : bij welke leverancier was die Schuco offerte ? Heeft die ondertussen geplaatst ?

met dank voor de info

Bovenaan