• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Prijskaartje Concrete House woningen

Lid geworden
3 apr 2021
Berichten
1
Waarderingsscore
0
Punten
1
Dag Allen,

Mijn vriendin en ik hebben stuk bouwgrond ter beschikking waar we binnen een 3 tal jaar graag zouden gaan wonen.
De stijl van Concrete House spreekt ons heel erg aan. Echter zien dit er ons wel prijzige woningen uit en hadden dan ook graag eens jullie mening gehoord van hoeveel deze woningen ongeveer gekost moeten hebben.
Deze zijn allen terug te vinden onder 'realisaties' op hun website:

- Woning V-B (Beerse)
- Woning C-H (Zoersel)
- Woning VV-S (Oudenaarde)
- Woning L-H (Pulle)

Iemand enig idee wat het prijskaartje is voor een soortgelijke woning? Ik schat zelf een goeie 800K EUR excl. de grond.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

LMDW

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
26 dec 2020
Berichten
528
Waarderingsscore
577
Punten
93
ik heb enkel eens door de foto's van woning V-B gelopen.
Ik zie glazen vloeren, maatmeubilair, glazen deuren, aangelegde tuin, poort, kelder, ingewerkte LED-verlichting,...

Of je dat kan kopen all-in voor 800k incl. btw... (excl grond) ... te realiseren in 2023 of later... ik denk het niet.
 

Kaffe

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
12 jun 2013
Berichten
1.493
Waarderingsscore
972
Punten
113
Niemand die je daar een zinnig antwoord op kan geven, behalve de eigenaars (of de personen die de factuur betaalden toen). En met de huidige bouwmarkt ben je met die info nog minder.
 

Mario_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 dec 2014
Berichten
20.143
Waarderingsscore
6.697
Punten
113
Het is zeer moeilijk te bepalen. Welke norm ? Passiefhuis ?
Al die hoekjes en kantjes, dat kost geld. Evenals die glaspartijen, en daar komt dan nog de kost bij om de nadelen ervan te bestrijden.
Parket van 100€/m²
Design kraanwerk meubelen ....
Afwerking buiten gedeeltelijk in hardhout.
Keuken +toestellen op zelfde niveau?
Wat doen de prijzen over enkel jaren ....

Zo'n gebouw kan je zeker zetten met 800K, enkel zal de afwerking bepalen of je over hebt, of te weinig
Vergeet niet dat er nog een buitenarea is dat geld kost. En bij de getoonde woningen, is dat niet weinig
 

LMDW

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
26 dec 2020
Berichten
528
Waarderingsscore
577
Punten
93
Ze pakken natuurlijk graag uit met realisaties waarbij klanten ook binnen en buiten 'all the way' zijn gegaan.
Ik zou graag eens gelijkaardige huizen zien waarbij dan een gewone keuken, gewone binnendeuren,...een ikea zetel zijn gekozen.
 

Kwakkel

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
13 okt 2011
Berichten
1.323
Waarderingsscore
379
Punten
83
Ze pakken natuurlijk graag uit met realisaties waarbij klanten ook binnen en buiten 'all the way' zijn gegaan.
Ik zou graag eens gelijkaardige huizen zien waarbij dan een gewone keuken, gewone binnendeuren,...een ikea zetel zijn gekozen.
Geef ons nog een jaartje ;)
 
V

Verwijderd lid 219242

Guest
Als ik dat lees dan zou ik toch is graag willen weten wat er van mijn eigen huis wordt geschat. Ik zit kwa afwerking in de richting van @LMDW maar dan geen rechte hoeken.

ON topic: Kies je voor Concrete house omwille van hun manier van bouwen of omwille van de stijl?
Dit zijn twee verschillende zaken.

Ik vind wel weinig afwisseling in ontwerpen. Als je er eentje hebt gezien, heb je ze allemaal gezien.
 

LMDW

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
26 dec 2020
Berichten
528
Waarderingsscore
577
Punten
93
Gelukkig zijn we allemaal verschillend, maken we allemaal andere keuzes. En de echte prijs van iets...dat weet enkel de bouwheer ... aan het einde van de rit.

Je kan twee gelijkaardige wagens naast elkaar parkeren en uiterlijk kunnen die voor een leek hetzelfde zijn...en toch kan door gekozen opties, motor... die wagens gemakkelijk 50k van elkaar verschillen.

Ik heb wat last van OCD...en dat is een dure ziekte als je wil bouwen. ?
 
V

Verwijderd lid 219242

Guest
Gelukkig zijn we allemaal verschillend, maken we allemaal andere keuzes. En de echte prijs van iets...dat weet enkel de bouwheer ... aan het einde van de rit.

Je kan twee gelijkaardige wagens naast elkaar parkeren en uiterlijk kunnen die voor een leek hetzelfde zijn...en toch kan door gekozen opties, motor... die wagens gemakkelijk 50k van elkaar verschillen.

Ik heb wat last van OCD...en dat is een dure ziekte als je wil bouwen. ?
OCD?

Ik weet wat mijn huis kost maar dat zijn enkel de materialen. Ik heb (buiten stukadoor, R&D) alles zelf gedaan...
 

LMDW

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
26 dec 2020
Berichten
528
Waarderingsscore
577
Punten
93
Als je alles zelf doet...spaar je gigantische bedragen uit natuurlijk. En kan je vast je materialen ook vrijer en voordeliger kopen. Maar dat maakt niet dat je huis minder waard is. Jij hebt er dan alleen minder voor betaalt.

Ik heb 2 linkerhanden en zal nog geen hamer in mijn handen gehad hebben.
 
V

Verwijderd lid 219242

Guest
Als je alles zelf doet...spaar je gigantische bedragen uit natuurlijk. En kan je vast je materialen ook vrijer en voordeliger kopen. Maar dat maakt niet dat je huis minder waard is. Jij hebt er dan alleen minder voor betaalt.

Ik heb 2 linkerhanden en zal nog geen hamer in mijn handen gehad hebben.
Nee dat is zo. Bouwen is voor mij een hobby als ik een huisje bouw voor te verkopen weet ik wat het kost en wat ik er aan verdien. Maar het is pas als je een huis bouwt voor jezelf en je gaat helemaal los met materialen enz (ik moet je niet vertellen dat je op afwerking failliet kan gaan :cool: ) daaraan gekoppeld dat het een vrij "speciaal" ontwerp is, dan verlies je de waarde uit het oog.

Maar we zijn helemaal off-topic TS is hier niet mee geholpen. Sorry
 

LMDW

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
26 dec 2020
Berichten
528
Waarderingsscore
577
Punten
93
Hij is er wel mee geholpen denk ik. Wil hij voor 800k alles af zoals op die foto's dan zal hij of minder los moeten gaan in keuze materialen, of veel zelf doen.

En bepaalde zaken van TS zijn voorbeelden zijn natuurlijk heel duur. Aangelegde tuin met zwembad wel of niet nemen...maakt of je met die 800k toekomt of niet.
 
V

Verwijderd lid 219242

Guest
Hij is er wel mee geholpen denk ik. Wil hij voor 800k alles af zoals op die foto's dan zal hij of minder los moeten gaan in keuze materialen, of veel zelf doen.

En bepaalde zaken van TS zijn voorbeelden zijn natuurlijk heel duur. Aangelegde tuin met zwembad wel of niet nemen...maakt of je met die 800k toekomt of niet.
Het wordt sowieso ook een probleem met tijd. We krijgen nog steeds allerhande prijsstijging door onze strot geramd dus dat verbeterd de zaak ook niet. Ik heb pas nog is nen bouwgrond gekocht en ik moet daar toch kleiner gaan bouwen anders krijg ik het niet verkocht. Alle als ge met budgetten van 800k afkomt wel natuurlijk. Laat ons eerlijk zijn 800k is zelfs op dit moment niet verkeerd. Maar zoals al aangehaald alles staat en valt met keuze ge kunt voor Hans Grohe gaan of voor Vola project kleuren... dat is al een klein verschilleke
 

minoeske

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
23 dec 2012
Berichten
3.015
Waarderingsscore
1.932
Punten
113
Niemand die je daar een zinnig antwoord op kan geven, behalve de eigenaars (of de personen die de factuur betaalden toen). En met de huidige bouwmarkt ben je met die info nog minder.
denk dat CH ook een ideetje kan geven over de prijs
 

ALG

Actief Lid
Lid geworden
30 jun 2014
Berichten
170
Waarderingsscore
82
Punten
28
Toen wij bouwden (2018), hadden wij één van de kleinste en simpelste huizen van de architect op dat moment.
De meeste huizen waren in de trend van dewelke u toont van concrete house.
Prijzen zaten toen al boven de 1.000.000 euro... Exclusief grond en tuin en dit met allemaal aparte aannemers.

Het was geen architect die dacht dat de evenaar door zijn gat liep...
Veel realiteitszin en verbazing over de budgetten van zijn opdrachtgevers.
1.000.000 euro is veel geld. Ik weet het, het is relatief, maar wie die bedragen normaal vindt voor een huis is de realiteitszin kwijt.
 
Laatst bewerkt:

ktheyss

Actief Lid
Lid geworden
5 jul 2018
Berichten
186
Waarderingsscore
96
Punten
28
Als je volledig afgewerkt wilt zoals op de foto's zal 800K mijn inziens ook wat krap zijn.
 

c00kie

Beheerder
Forumleiding
Lid geworden
22 mrt 2006
Berichten
12.110
Waarderingsscore
2.340
Punten
113
In 2018 is hier eens een offerte gepasseerd: https://www.bouwinfo.be/bouwforum/threads/prijs-prefab-betonbouw-woning.342894/#post-2702564
Is wel al 4,5 jaar geleden dus mag je wss rustig x1,5 doen.
150k mits wat extra's die er niet bijzitten 180k, doe dat maal 2 en je heb 360k excl. btw voor de ruwbouw winddicht. 200k voor binnenafwerking, (en dan heb je in mijn ogen toch al goe doorgerekend) dan zit je op 560K excl. btw => 677k incl. btw. Dan heb je nog 133k voor de tuin... Dat moet toch te doen zijn om binnen de 800k te geraken... Slik.

Als ik hier alles optel, kom ik daar toch nie aan zenne... Maar dan weet ik wel dat ik mijn huis voor veel centjes kan verkopen :).

Een aantal van deze woningen ken ik beroepsmatig.
Dat is doorgaans geen goed teken :censored:
een aantal wel, maar een aantal ook niet natuurlijk. Vrienden van ons wonen in een CH huis, en zijn wel tevreden van CH. Enkele onderaannemers hebben een fout gemaakt maar die fout is rechtgezet, maar problemen waar jij voor zou moeten langsgaan zijn er niet... (of nog niet, dat kan ik niet inschatten ;)).
Jammer maar helaas gebeuren er in de bouwsector nog regelmatig fouten, maar het is niet omdat er 1 keer of een paar keer een fout gebeurt op enkele 100-den huizen, dat dat dan ook ineens de regel wordt.
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan