• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Prijs zink in bakgoot?

Lid geworden
8 mei 2008
Berichten
9
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hallo allemaal,



momenteel staat er een stelling tegen m'n voorgevel (gevelwerken); ik wil ineens ook de goot laten herstellen vanwege een paar lekken.

De bakgoot bestaat uit (ondertussen oude) zink, met daarop roofing gebrand, ondertussen ook oud, los en 'afgeleefd'... Ik heb een offerte van een zinkwerker gekregen, die mij nogal duur lijkt. Oude roofing+zink moet eruit, en nieuwe zink ingelegd, en aangewerkt op één goot van de buren; aan de andere kant moet de goot 'stoppen'. (De baakgoot is 40cm breed en 10cm hoog; 5m lang.) De zinkwerker offerteerde meer dan €1250. Bij navraag blijkt het materiaal slechts €120 te kosten. laat de materiaalkost dan nog €250 zijn, voor €1000 kan je toch al heel wat uren werken, niet? :roll:

Lijkt jullie dit een realistische prijs?

Bijkomend probleem is: nu staat de stelling, dus ik zou op zéér korte termijn evt. een andere zinkwerker moeten zien te vinden in regio Gent... Tips? (volgens mij 'profiteert' de zinkwerker wat van de situatie, en vraagt hij gewoon lekker door! :? )



Alvast bedankt voor jullie reacties,

Stijn.
 
Lid geworden
7 okt 2008
Berichten
386
Waarderingsscore
0
Punten
0
materiaal 120 euro :shock: , je goot is 40 cm breed en je opstanden bijgerekend , tapbuis en afleiders er ook bij voor die prijs ? En allemaal voor 120 euro :lol: :lol: . Veel goedkoper ga je ze toch niet vinden .
 

w.g.b.

Gewaardeerd lid
Lid geworden
28 okt 2008
Berichten
3.611
Waarderingsscore
133
Punten
63
Als je weet hoe lang je zelf moet werken voor € 1000,= heb je toch een aardige indicatie. :wink:
 
Lid geworden
8 mei 2008
Berichten
9
Waarderingsscore
0
Punten
0
@Droomhuisje: tapbuis en afleiders zijn niet nodig; de goot loopt door in de goot van de buren (rijwoning)... (Laat het dan nog met wat extraatjes €250 zijn...)

@wgb: Ik weet niet hoe 't bij jou zit, maar ik moet daar toch een redelijk tijdje voor werken! :p



Straks komt er een andere zinkwerker kijken... Ik ben benieuwd naar zijn offerte! Ik hou jullie op de hoogte. 8)
 
Lid geworden
2 jan 2008
Berichten
865
Waarderingsscore
2
Punten
0
Ik zou zo'n gootbekleding in zink (als het enkel hierom gaat) tegenwoordig op 100 euro / m2 (geplaatst) ramen. Met een ontwikkelde breedte van 70 cm (15 volgens dakhelling + 40 + 10 + 5 (horizontaal + kraal)) kom ik aan een bedrag van 350 euro, tapbuis inbegrepen.

Indien de logistiek idd. aanwezig is (stellingen) dan zou ik zeggen : inderdaad flink doorgerekend.



Ander en beter zou ik dus zeggen. Al zal het feit meespelen dat niemand zit te wachten op zulke kleine werkjes die superdringend dienen te gebeuren.

Met dat in mijn achterhoofd zou ik zou het zeker aan voldoende dakwerkers vragen in de hoop dat er toch zijn die met een minder dikke stift rekenen.
 
Lid geworden
7 okt 2008
Berichten
386
Waarderingsscore
0
Punten
0
StijnVL wrote:
@Droomhuisje: tapbuis en afleiders zijn niet nodig; de goot loopt door in de goot van de buren (rijwoning)... (Laat het dan nog met wat extraatjes €250 zijn...)

@wgb: Ik weet niet hoe 't bij jou zit, maar ik moet daar toch een redelijk tijdje voor werken! :p



Straks komt er een andere zinkwerker kijken... Ik ben benieuwd naar zijn offerte! Ik hou jullie op de hoogte. 8)

Al andere offerte ontvangen ?
 
Lid geworden
8 mei 2008
Berichten
9
Waarderingsscore
0
Punten
0
nog niet, Droomhuisje. Hij heeft me beloofd tegen maandag. Maar hij kon me al wel ruwweg schatten dat 't wat meer dan € 500 zou zijn, dus ik verwacht € 600 à € 700... Toch een héél stuk redelijker dan €1250, hé? :lol:
 

ALFIrE

Lid
Lid geworden
8 jun 2006
Berichten
870
Waarderingsscore
15
Punten
18
vorig jaar ook in een bakgoot nieuwe zink laten plaatsen



lengte 8m, bakgoot vergelijkbaar an de uwe



offertes gaande van 65 tot 120 per lopende meter...



duurste was van een kennis (die er waarschijnlijk op rekende dat ik niemand anders zou vragen...)



had wel de indruk dat er weinig interesse was om dit uit te voeren, misschien wegens "te kleine opdracht"?
 
Lid geworden
8 mei 2008
Berichten
9
Waarderingsscore
0
Punten
0
Vandaag (en morgen) komt de andere zinkwerker m'n goot uitwerken. Deze heeft mij een offerte opgemaakt t.w.v. ongeveer € 670. Toch een héél stuk redelijker dan de andere z'n € 1250 hé! :lol: Dit voor nét dezelfde werken...



Bedankt voor jullie reacties allemaal!

Stijn.
 

Geen antwoord op je vraag? Misschien vind je iets in onderstaande topics.

Onderwerp
Aangemaakt door
Laatste reactie
Reacties
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan