• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Prijs vloerisolatie.

evy

Nieuw Lid
Lid geworden
12 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
6
Goeiemorgen allemaal,

Ik zou graag een idee krijgen krijgen van de prijzen van

-schuimbeton

-isobet

-PUR

We twijfelen namelijk welke van deze we zouden nemen als uitvullingslaag.

We hebben 14 cm (chappe inbegrepen) en willen wel het beste (ik veronderstel PUR) nemen maar hebben een beetje schrik van het prijskaartje.

Wat kost trouwens de chappe ongeveer?

Dank bij voorbaat, evy

prijzen van pur kan ik je alvast geven: als je vloer groot genoeg is zit je aan een 16€/m². Ik denk dat dit niet duurder is als chappe+isolatieplaten.

Icecoldkillahh wrote:
En argexkorrels is dat voldoende isolerend?

Argex is niet meer van deze tijd. Nu als je voldoende dik kan gaan zal zelfs beton voldoende isoleren.

Iemand al gewerkt met Eurofloor?

Richtprijzen (goedkoper dan PUR?), en makkelijk zelf te plaatsen?

ik vroeg het me gewoon af, omdat argexkorrels NIET zakken en PUR zakt na x jaar weg... Dus blijven er enkel isolatie platen over.... en zakken die niet???

PUR zakt inderdaad altijd wel een beetje. Niet dat dat een echt probleem hoeft te zijn.

De platen (EPS, XPS, PU) zakken ook wel, maar je kan de drukvastheid kiezen: als je meer betaald, zal je ook stevigere platen hebben...

SvenVD wrote:
Icecoldkillahh wrote:
En argexkorrels is dat voldoende isolerend?

Argex is niet meer van deze tijd. Nu als je voldoende dik kan gaan zal zelfs beton voldoende isoleren.

En thermogran Plus of zoiets, das zo een granulaat van pur??? Is dat niet beter dan?

Om de 'freaks' - zoals sommige mensen ze hier noemen :twisted: - van het energieforum te citeren: bouwen doe je met stenen, isoleren doe je met isolatiemateriaal. Maw argex, vermiculiet en aanverwanten (mengelingen van chappe met isolatiemateriaal) hebben allemaal veel minder isolatiewaarde dan 'echte isolatie'.

Ik begrijp trouwens niet goed waarom de modale bouwer maar weinig wakker lijkt te liggen van de hoeveelheid isolatie in zijn huis, maar als het over vloerisolatie gaat dan wel ineens voor pur kiest, "omdat dat toch het beste isoleert". Terwijl XPS-platen maar iets minder goed isoleren, maar wel veel ecologischer en goedkoper zijn...

Ik denk dat de meeste mensen (ten onrechte) opzien tegen het meerwerk bij platen, en daarom alles in één keer laten onderspuiten

Touché :D

Nope ik wil zeker niet zomaar voor PUR kiezen, trouwens kheb ook pur in de spouw, maar soit, ik moet gewoon mijn definitieve vloeropbouw kennen. En als ik PUR ga spuiten, moet ik geen uitvul laag leggen, als ik XPS platen ga leggen, dan moet ik wel een uitvullaag leggen... DUS wil ik weten of er nog andere alternatieven zijn... OMDAT van PUR wordt gezegd dat het een zéér slechte druksterkte heeft en snel of makkelijk verzakt. EN DAT wil ik niet, dus ga ik liever voor iets dat niet zakt...

Trouwens als je mijn 'reputatie' hier zo goed kent, dan moet je weten dat ik een zelfbouwer ben en dat ik dus niets liever zou hebben dan mijn vloer zelf te isoleren ipv te laten spuiten... :wink:

Jos* wrote:
Ik begrijp trouwens niet goed waarom de modele bouwer maar weinig wakker lijkt te liggen van de hoeveelheid isolatie in zijn huis, maar als het over vloerisolatie gaat dan wel ineens voor pur kiest, "omdat dat toch het beste isoleert". Terwijl XPS-platen maar iets minder goed isoleren, maar wel veel ecologischer en goedkoper zijn...

Omdat je vloerisolatie FYSIEK voelt... Als je op je vloer loopt voel je dat hij geisoleerd is of niet... Ik weet hoe het thuis is... Ongeisoleerd huis, maar sinds kort vloer geisoleerd en dat maakt een wereld van verschil kwa GEVOEL

mss daarom ik weet het anders ook niet

Icecoldkillahh wrote:
Trouwens als je mijn 'reputatie' hier zo goed kent, dan moet je weten dat ik een zelfbouwer ben en dat ik dus niets liever zou hebben dan mijn vloer zelf te isoleren ipv te laten spuiten... :wink:

Ik sprak dan ook over de modale bouwer...

Bij ons trouwens geen opvullaag: achtereenvolgens beton; 2 x 5 cm XPS-platen; leidingen op de bovenste platen bevestigd; chape over, afwerking. Wij hebben wel alleen radiatoren, met vloerverwarming is die opbouw denk ik niet mogelijk

Das nog eens een goed idee sé...

de leidingen op de platen leggen... hmmm weer stof tot nadenken :idea:

Icecoldkillahh wrote:
En thermogran Plus of zoiets, das zo een granulaat van pur??? Is dat niet beter dan?

Zijn allemaal dure materialen die uiteindelijk niet echt doen waarvoor ze verkocht worden: isoleren.

Icecoldkillahh wrote:
Das nog eens een goed idee sé...

de leidingen op de platen leggen... hmmm weer stof tot nadenken :idea:

Was ook al over aan het peinzen... :p

Ik voorzie 8cm gespoten pur en 8cm chappe, vraag me af of ik dan niet beter de leidingen (vooral dan warm water en cv) op de pur leg ipv eronder.

De verzakkingen van die PUR, wat moet ik me daarbij voorstellen ? Kan je dat in mm uitdrukken of zijn dat 10den van mm ? Ik zou een doorlopende vloer willen (steentapijt, troffelvloer, polybeton, ...) en vloerverwarming. Ik wist niet dat gespoten PUR zo'n probleem was.

Op gespoten pur heb ik al heel wat hechtende vloeren met natuursteen gelegd. Nog nooit iets over verzakkingen gehoord.

jp

ik zeg niet dat PUR veel problemen geeft, ik heb het gewoon al vaak gehoord....

En ik vraag het me dus gewoon af....

vloerderjp, natuurlijk vinden die verzakkingen niet plaats na een jaar, maar na 10 jaar bijvoorbeeld... En pur wordt toch nog niet zo lang gebruikt frequent, dus het effect op lange termijn kennen we toch niet of wel?

verzakkingen ga je niet hebben, 't is de vloer in z'n geheel die naar beneden gaat. Tenzij je bv. je ganse vloer geïsoleerd hebt, en je garage niet, dan ge je problemen hebben.

Zijn dit nu indianenverhalen of niet?

Kan ik met een gerust hart m'n 7 cm PUR laten spuiten? Ik lees net dat de druksterkte 2 kg/cm² is. Dit is toch niet grandioos veel. De chape die er op komt is veel sterker, maar die ligt op m'n PUR, dus dan zakt de PUR toch bij 'zware' belasting?

Blijf op de hoogte. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Bovenaan