• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

prijs tuinarchitect

Lid geworden
16 jun 2008
Berichten
4
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hallo,



Ik heb hier reeds verschillende prijzen teruggevonden voor tuinplan, maar toch even checken of we goed zitten. Denken jullie dat dit een "normale" prijs is? Tuinarchitect vraag 1.250 euro, alles in. Onze grond heeft niveauverschillen, speciale oprit, en is 58 aren. Hij zal dus wel wat werk hebben natuurlijk.

Kan ik vragen dat er een deel afgehouden wordt van de uiteindelijke kostprijs als we dat door hem laten uitvoeren?



Bedankt voor jullie reakties,

kip
 
Lid geworden
10 mrt 2006
Berichten
1.342
Waarderingsscore
1
Punten
0
Dat hangt van verschillende factoren af, maar uiteindelijk zijn dit zaken die je allemaal met hem moet afspreken:



Hangt hij vast aan een firma die ook voor de uitvoering zorgt

recupereer je een stuk als je de uitvoering door hen laat doen

krijg je evt. korting op planten

is er een "aankoopverplichting/korting" als je langs hem werkt

grootte van het perceel

...



Hier in de buurt is er ook één, en die werkt op een heel eenvoudige basis:

750 euro voor een plan, dwz: plaatsbezoek, uitgebreid gesprek over de wensen van de klant, voorontwerp en definitief ontwerp + offerte voor de uitvoering, maar geen enkele verplichting achteraf, ook geen kortingen bij aankoop van plantmateriaal.



Wanneer de tuin niet te groot is, gaat er nog iets van de prijs af.



Ik denk dat de prijs die je gekregen hebt toch niet schandalig is, zeker niet gezien de oppervlakte.



Het lijkt ook allemaal veel geld, maar als je dat allemaal zelf moet gaan uitvlooien, daar heb je toch ook al een beetje achtergrond voor nodig.
 
Lid geworden
16 jun 2008
Berichten
4
Waarderingsscore
0
Punten
0
Bedankt voor het snelle antwoord. Ik denk ook dat de prijs schappelijk is, en ik zal vragen of er korting kan voorzien worden bij uitvoering. Ze hebben eigen kwekerij( vader/zoon-zaak), kunnen zelf voor uitvoering zorgen indien we dat wensen, en ook naar onderhoud toe later.

Zelf iets plannen is inderdaad onbegonnen werk! 't Is echt wel groot, en ik heb totaal geen idee van hoe groot welke plant wordt, of die bladeren verliest, blijft dat groen, krijgt dat bloemen, ... een leek dus! En achteraan zou een vijver moeten komen, dus komt veel opmeten bij kijken...



groeten!
 
Lid geworden
16 jun 2008
Berichten
4
Waarderingsscore
0
Punten
0
Heb nog eens gebeld, 40% van de kosten voor plan worden dan afgehouden van de uiteindelijke uitvoering, als die door hen gebeurt.
 
G

Guest

Guest
de prijs is prima ,voor een tuin van die oppervlakte he?

stijgt met de aren:)



stel je ook vooral in op een hoge prijs voor het aanleggen van de tuin!!! Wij hebben "maar 23 are, en de eerste prijs voor de tuin die hij getekend had was 80 000 euro...*slik*we hebben em toen terug naar zijn tekentafel en materialen tafel gestuurd :wink:
 
Lid geworden
16 jun 2008
Berichten
4
Waarderingsscore
0
Punten
0
SLIK, 80.000 euro??????? Zucht, dan hou ik het graag gelijk het is hoor! Een schoon stuk puur pajottenland, in zijn volle glorie! :D



Gewoon twee grote terrassen, oprit en rondom het huis, eerste stuk mooi tuin-gedeelte, dat zal al niet mals zijn!!! Voor de opkuis van een stuk van één zijkant van het terrein kregen we NET de offerte binnen: 9.860 euro. Allee jong!!!!!!!!



Ik ga slapen, allee, toch proberen :roll:
 
Lid geworden
10 mrt 2006
Berichten
1.342
Waarderingsscore
1
Punten
0
Onze grond is 6,5 are, en voor volledige aanleg inclusief verhardingen kwam de prijs op +/- 17.000 euro !!



Het plan is wel helemaal geworden wat we zochten, en nu zijn we alles zelf aan het doen.



Duurt wel allemaal heel lang, maar je hebt er tenminste nog plezier aan.
 

lukanar

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
27 mrt 2007
Berichten
21.936
Waarderingsscore
6.589
Punten
113
richtprijzen voor tuinaanleg



tuinen

< 250 m² 100-150 € /m²

250m² -2000m² 50- 100 €/m²

> 2000m² 25- 50 €/m²



mensen dit zijn richtprijzen, pint hier nooit iemand op vast, veel hangt af van de verbruikte materialen, plantgoed, zwembad vijver ezv.

maar na meer dan 20 jaar in het vak, kloppen deze cijfers bijna altijd



veel hangt af van de prijzen van het materiaal

vb

buxus bol 40 cm = 13,00€

buxus bol 200cm = 2850,00 €



daarom

vraag steeds prijs aan verschillende aannemers



luk
 
G

Guest

Guest
tja, uiteindelijk is er van die 80 000 euro een groot stuk afgegaan zenne, na veranderen van vb kleinklinkers in kassei en door iemand anders laten leggen, of dolomiet, enz.

er zit wel een vijver in, maar die kostte iets van een 1500 euro.

als je weet dat die mens bijna 2 weken niks anders gedaan heeft dan grondwerken?? in zijne graver, en dabben maar:)
 
Lid geworden
18 mrt 2008
Berichten
928
Waarderingsscore
0
Punten
0
ons plan kostte 980eur + btw. voor alleen het plan, twas een tuinarchitect, geen aannemer, dus niets gerecupereerd als we t door hem lieten aanleggen. ook met niveauverschillen owv het terrein. grond is in totaal 685m2 dus niet groot. vijver hebben we ook. alles strak en heel sober. tot op de cm hebben we het aangelegd volgens het plan en ik vind het heel geslaagd. we hebben wel zijn materialen niet gebruikt: kleiklinkers en natuursteen (een portugese leisteen) maar alles in beton. tis hier een tamelijk modern huis en al die natuurtoestanden moesten we niet. ook voor het onderhoud en natuurlijk de kostprijs. toch al bij al rond de 30.000 uitgekomen (ken de laatste optelling niet). wat totaal niet ingecalculeerd was en dus een flinke aderlating.
 
Lid geworden
23 jan 2007
Berichten
7.182
Waarderingsscore
0
Punten
0
Bij ons is't 750 euro voor de tuinarchitect (2 voorontwerpen, definitief plan, plantplan allez de hele reutemeteut). Maar als hij de tuin mocht aanleggen gaat er de helft vanaf.



Hier ook niet zo'n makkelijk plan, want we zitten ook met een aantal specifieke eisen én niveauverschillen.
 
Lid geworden
20 jan 2007
Berichten
383
Waarderingsscore
0
Punten
0
Mijn plan is voor 48 are, 625 euro voor voorontwerp, tot 3 keer toe hertekenen, en dan nog es 625 voor volledige gedetailleerd plan met werfopvolging. staat op m'n blog als je het wil zien.



grt
 
Lid geworden
15 mrt 2008
Berichten
232
Waarderingsscore
0
Punten
0
ellemeltje wrote:
Mijn plan is voor 48 are, 625 euro voor voorontwerp, tot 3 keer toe hertekenen, en dan nog es 625 voor volledige gedetailleerd plan met werfopvolging. staat op m'n blog als je het wil zien.



grt



heb eens je blog doorlopen maar vond niks over de tuin...Waar moet ik precies zoeken?
 
Lid geworden
20 jan 2007
Berichten
383
Waarderingsscore
0
Punten
0
Lid geworden
15 mrt 2008
Berichten
232
Waarderingsscore
0
Punten
0
thx, ziet er mooi uit en toch strak.



Hoe ga je dit nu verder realiseren?
 
Lid geworden
20 jan 2007
Berichten
383
Waarderingsscore
0
Punten
0
Gekko4ever wrote:
thx, ziet er mooi uit en toch strak.



Hoe ga je dit nu verder realiseren?



sorry, paar dagen niet online geweest. Ik ga eerst mijn eerste fase van mijn bouw afwerken en dan stilletjes aan aan de tuin beginnen. eerst uitzetten, omheining plaatsen en dan bomen en haag planten zodat die al kunnen groeien. zwemvijver is voor later. Het definitief plan is ondertussen gemaakt met alle gebruikte bomen en planten, dus als mijn ezel er weer wat boven geraakt begin ik er aan.
 
Lid geworden
4 jun 2007
Berichten
526
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hoeveel zou ik moeten rekenen voor het ontwerp en aanleg van een koer van ongeveer 40m²?



Moet ik hier ook rekening houden met een 100-150 euro per m²?



Koer zou vooral bestaan uit verharding en hier en daar planten in potten/bakken.
 

lukanar

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
27 mrt 2007
Berichten
21.936
Waarderingsscore
6.589
Punten
113
michielr_99 wrote:
Hoeveel zou ik moeten rekenen voor het ontwerp en aanleg van een koer van ongeveer 40m²?



Moet ik hier ook rekening houden met een 100-150 euro per m²?



Koer zou vooral bestaan uit verharding en hier en daar planten in potten/bakken.



Michielr 99,

vooreerst haal je twee zaken door elkaar

ontwerp en aanleg zijn twee aparte zaken,



je hebt enerzijds de kosten voor het tuinontwerp ( cc 250€ )

en anderzijds de kosten voor de aanleg en hier wringt het meestal

Want wat wil je ?



ik bedoel je kan een ontwerp maken waarbij de invulling van keuze materiaal nog niet vaststa maar de vormgeving wel

vb een terras van 3.6x4.5 kan gemaakt worden in

blauwe steen (henegauwse) cc. 125€/m² gelegd

dat zelfde terras in betonklinkerkes van vcr cc 35€/m² gelegd

in dolomiet kom je op een 20€/m²



voor de potten heb je ook een groot prijsverschil

vb stenen potten van de macro 15 € voor 60 cm

terracottapotten van umbrigio ( italie) 150€ voor 60 cm

terracottapotten vanuit Zelvos ( turkije) 75 € voor 60cm

als je dan nog kiest voor handgemaakte en unieke stukken zie website foto 45 http://www.vrebosch.be/impressies kom je voor dit model in metaal (1.60x60x60) op 1450€/stuk



beplanting, same, zie ergens boven prijsverschil in buxus



luk
 
Lid geworden
4 jun 2007
Berichten
526
Waarderingsscore
0
Punten
0
Luk,



alvast bedankt voor het antwoord.



Ik haalde de 2 dingen idd door elkaar.... ik was even aan het dromen wat ik volgend jaar met mijn centjes zou doen die ik van de belastingen terug krijg.



De prijs voor een ontwerp valt reuze mee maar de aanleg zal idd afhangen van de gekozen materialen (ik maak mij wel geen illusies meer, meestal als wij (lees madam) iets mooi vinden is dat spijtig genoeg in de hogere prijsklasse :-( )



Misschien dat ik nog maar een jaar extra moet wachten met dromen.



Vriendelijke groeten,

Michiel
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan