• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

prijs Ruwbouw winddicht (help)

Lid geworden
14 dec 2006
Berichten
3
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hi,



Wij hebben onze prijsofferte gekregen van onze SOD, maar ik vind ze toch wel tamelijk hoog. Nu kan ik moeilijk gaan vergelijken bij andere omdat we geen lastenboek en geen meetstaat krijgen. Wat denken jullie hiervan?



153.000 euro voor een ruwbouw winddicht.

Dus ruwbouw + 3 zijdig dak (afgewerkt met kleidakpannen) +

ramen en deuren in aliminium (1.1 glas)



Het gaat dus om een HOB, 3 verdiepingen (gelijkvloers, kamers en zolder)

de zolder is niet afgewerkt (ook geen isolatie)



(Enkel Eurowall isolatie in de muren)



De bewoonbare oppervlakte (zonder zolder) is juist geen 200m²



iets meer dan 150.000 euro is dit veel of weinig? Ga ik goedkoper komen als ik met aparte aannemers ga werken? Wat mag de ruwbouw kosten voor deze oppervlakte?



WEL INCLUSIEF BTW e (en ja zonder grond)



andere optie volledig met hun bouwen, kost ons minimum 225000€ (incl btw) en dat zonder keuken, standaard badkamer (plaatstalen bad), zeer simpele afwerking trap en vloeren (boven gewoon op beton) en we hebben en korting van 10000 euro gekregen van onze SOD :) (zit al in de prijs verwerkt)



btw de SOD noemt BIK. 't kan me ni schelen dat ze dit lezen
 
Lid geworden
12 mrt 2006
Berichten
13.921
Waarderingsscore
8
Punten
0
Geen lastenboek en geen meetstaat?



Ik hoop dat je nog geen contract getekend hebt....
 
Lid geworden
14 dec 2006
Berichten
3
Waarderingsscore
0
Punten
0
Nevermore wrote:
Geen lastenboek en geen meetstaat?



Ik hoop dat je nog geen contract getekend hebt....





Ja, koppelverkoop e :(



Maar we kunnen wel breken, mits een kleine vergoeding. De SOD heeft ondertussen ook al ongeloofelijke fouten gemaakt + onvriendelijk
 

an.kris

Lid
Lid geworden
26 mrt 2006
Berichten
332
Waarderingsscore
0
Punten
16
Enkel ruwbouw zonder grond ?

't zal wel zijn dat dat duur is.
 
Lid geworden
13 mrt 2006
Berichten
1.010
Waarderingsscore
0
Punten
0
zeer duur

vraag de scheiding al maar aan!
 
Lid geworden
11 aug 2006
Berichten
2.311
Waarderingsscore
0
Punten
0
an.kris wrote:
Enkel ruwbouw zonder grond ?

't zal wel zijn dat dat duur is.



Wablief duur?? ma alle zeg als je met afzonderlijke aannemers werkt mag je als absolute minimum op 1200euro m² rekenen en dan is het geen luxe he,dat is dan 240000euro.zonder de grond he.

En ik heb wel wat ervaring in de bouw,ik bouw om de 2 jaar een woning(en de prijzen zijn bij mijn laatste bouw flink gestegen)
 
Lid geworden
12 mrt 2006
Berichten
13.921
Waarderingsscore
8
Punten
0
barteke wrote:
an.kris wrote:
Enkel ruwbouw zonder grond ?

't zal wel zijn dat dat duur is.



Wablief duur?? ma alle zeg als je met afzonderlijke aannemers werkt mag je als absolute minimum op 1200euro m² rekenen en dan is het geen luxe he,dat is dan 240000euro.zonder de grond he.

En ik heb wel wat ervaring in de bouw,ik bouw om de 2 jaar een woning(en de prijzen zijn bij mijn laatste bouw flink gestegen)



€1.200/m² voor een woning WIND- en WATERDICHT???



Je zal je vergissen met een volledig afgewerkte woning. (en dan is het nog een prijs aan de hoge kant hoor!)
 

Juppiter

Zeer Actief lid
Lid geworden
13 mrt 2006
Berichten
3.066
Waarderingsscore
0
Punten
36
Quote:
Wablief duur?? ma alle zeg als je met afzonderlijke aannemers werkt mag je als absolute minimum op 1200euro m² rekenen en dan is het geen luxe he,dat is dan 240000euro.zonder de grond he.



het gaat hier wel over maar tot winddicht

en dan zou het toch maar 50 a 60% van totale kost mogen zijn



1200€/m² is ook wat aan de dure kant e



de prijzen die ik hier gezien heb zijn tussen de 1000 a 1200

neem dus voor winddicht 500 a 600€/m²



hopelijk verkondig ik hier geen foute informatie?



grtz

Olaf
 
Lid geworden
13 mrt 2006
Berichten
188
Waarderingsscore
0
Punten
0
We hebben een woning van vergelijkbare oppervlakte (om en bij de 200m² bewoonbaar). We hebben véél glas en we komen volgens raming op 101.000€ EXCL Btw voor wind-en waterdicht.



Het is dus véél... wij werken met allemaal aparte aannemers.
 
Lid geworden
8 dec 2006
Berichten
44
Waarderingsscore
0
Punten
0
beste gert is die grond van jou of is die in pakket met sod.

Geen reclame aub.
 

an.kris

Lid
Lid geworden
26 mrt 2006
Berichten
332
Waarderingsscore
0
Punten
16
Wij komen ook aan die prijs winddicht voor dezelfde oppervlakte.
 
Lid geworden
11 aug 2006
Berichten
2.311
Waarderingsscore
0
Punten
0
Nevermore wrote:
barteke wrote:
an.kris wrote:
Enkel ruwbouw zonder grond ?

't zal wel zijn dat dat duur is.



Wablief duur?? ma alle zeg als je met afzonderlijke aannemers werkt mag je als absolute minimum op 1200euro m² rekenen en dan is het geen luxe he,dat is dan 240000euro.zonder de grond he.

En ik heb wel wat ervaring in de bouw,ik bouw om de 2 jaar een woning(en de prijzen zijn bij mijn laatste bouw flink gestegen)



€1.200/m² voor een woning WIND- en WATERDICHT???



Je zal je vergissen met een volledig afgewerkte woning. (en dan is het nog een prijs aan de hoge kant hoor!)



Sorry foutje even rechtzetten ik bedoel volledig afgewerkt.WInddicht mag je toch minstens 600 euro rekenen m²
 
Lid geworden
11 aug 2006
Berichten
2.311
Waarderingsscore
0
Punten
0
Yoeri wrote:
We hebben een woning van vergelijkbare oppervlakte (om en bij de 200m² bewoonbaar). We hebben véél glas en we komen volgens raming op 101.000€ EXCL Btw voor wind-en waterdicht.



Het is dus véél... wij werken met allemaal aparte aannemers.



Dan heb je wel een vrij goedkope aannemer,maar van wanneer is de bouw begonnen(ondertekening contract aannemer?)want ik heb bv vorig jaar gebouwd en de prijzen van die ik nu voor mijn bouw heb gekregen liggen stukken hoger hoor in eenheidsprijzen,en heb terug aan zelfde aannemr gevraagt waar ik toen mee werkte.
 
Lid geworden
27 sep 2006
Berichten
27
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ik heb zonet een offerte binnen voor woning 160 m² met volwaardig verdiep + zolder.

Prijs alles afgewerkt met keuken en badkamer en btw inbegrepen 168000 euro.

Is dan ook nog eens goed geïsoleerd met onderander 18 cm in de wand en 1.1 glas. Komt ongeveer op 1050 m².
 
Lid geworden
11 mrt 2006
Berichten
1.770
Waarderingsscore
0
Punten
0
Winddicht 125000 euro BTW in.

Gelijkaardige afmetingen. Alles laten doen door losse aannemers.
 

Amber

Lid
Lid geworden
16 mei 2006
Berichten
367
Waarderingsscore
0
Punten
16
150.000 euro inclus. BTW is een mooi bedrag wind- en waterdicht als je uitgaat van een budget 250.000 inclus. BTW.

Neem maar eens 60 % op 250.000, en dat is nu juist hét percentage dat gehanteerd wordt bij wind-en waterdicht (SOD-bedrijven rekenen eerder zelfs 70 %).
 

Fog

Lid
Lid geworden
13 mrt 2006
Berichten
314
Waarderingsscore
0
Punten
16
Nevermore wrote:
Geen lastenboek en geen meetstaat?



Ik hoop dat je nog geen contract getekend hebt....



Ik sluit me hier bij aan. Ik heb in het verleden ook contact gehad met bep. SOD omdat de grond ons aanstond. De verkoper wou geen lastenboek geven. Dat had hij nog nooit gedaan en dat mocht hij ook niet. Toen ik onmiddellijk daarna bijna rechtstond om zijn kantoor te veerlaten, kon het ineens blijkbaar wel. Wat een teleurstelling was dat document. Niet altijd even duidelijk (en dat is nog zacht uitgedrukt) en bijvoorbeeld een post van 12000 euro om het terrein (een weide!) bouwrijp te maken, i.e. om de teelaarde af te schrapen, enz... + loze beloftes zoals dat kunnen we later nog wel zien en aanpassen. Ik heb het gelaten voor wat het was en ben verder blijven zoeken naar grond. Ik beweer niet dat dit bij elke SOD is, maar iets tekenen zonder lastenboek en meetstaat is zelfmoord.
 
Lid geworden
12 mrt 2006
Berichten
1.262
Waarderingsscore
0
Punten
0
Yoeri wrote:
We hebben een woning van vergelijkbare oppervlakte (om en bij de 200m² bewoonbaar). We hebben véél glas en we komen volgens raming op 101.000€ EXCL Btw voor wind-en waterdicht.



Het is dus véél... wij werken met allemaal aparte aannemers.



dito



wij 210m² bewoonbaar & komen ongeveer (met een ruwe berekening) tot een 110.000,00€ (excl BTW) voor ruwbouw wind/waterdicht

:arrow: volledig laten zetten door aparte aannemers
 
Lid geworden
18 nov 2006
Berichten
269
Waarderingsscore
0
Punten
0
@opstarter



sorry echt te duur; je zit al aan 765 euro per m; enkel voor winddicht.

ga naar anders sod of beter nog stap over naar losse aannemers.



veel succes trouwens met je levenswerk; ik ga ook beginnen een winddichte woning te zetten, er zijn leukere dingen vind ik...
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan