• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Prijs prefab betonbouw woning

Lid geworden
28 dec 2016
Berichten
218
Waarderingsscore
20
Punten
18
Ik ben van plan om binnen twee jaar te starten met de bouw van mijn woning.
Vorig jaar heb ik al mijn bouwgrond aangekocht.
Nu wil ik graag eens weten of er iemand een idee heeft van de prijs van een betonbouwwoning.
Zelf heb ik een budget van 300.000 euro (alle kosten inclusief ).
Is dit een haalbare kaart voor een woning van ongeveer 200 m² die streeft naar een nulenergiewoning?
Zijn er hier mensen die zeer recentelijk ervaring hebben met de firma  Concrete Plus Betonbouw of Concrete House?
Alvast bedankt,
 
Lid geworden
28 dec 2016
Berichten
218
Waarderingsscore
20
Punten
18
Mario_ zei:
op een forum zijn er wel meerdere benieuwd hoor.... hoeft dus niet via PM.... als je wil vergelijken, zorg dan dat je al zeker met dezelfde woning vergelijkt..... met zulke raming ben je ook niet veel. niets is gedetailleerd. welke ketel ? Welke zonnepanelen ? ikzelf zou zelfs graag zien staan welke buizen ze gebruiken voor de vvw. welke buizen voor de afvoeren etc......


Hallo Mario,

Inderdaad de ramingen die ik gekregen heb zijn nog maar heel algemene ramingen gewoon al om een idee te krijgen van prijsklasse! Het is gewoon op basis van het algemeen voorontwerp, want plannen staan ook nog niet op punt, maar er is niets dat perseert want ik begin toch pas in 2021 te bouwen. Ik ga binnenkort eens terug contact opnemen met mijn architecte om te horen wat de volgende stap nu is en een gedetailleerde offerte bij deze twee firma's te vragen.
 

stefan

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
10 mrt 2006
Berichten
29.898
Waarderingsscore
2.465
Punten
113
Gedetailleerde offerte voo4 bouw binnen 3 jaar?

zeg jij dat ook tegen die aannemers

 

offerte maken kost tijd en dus geld!
 

Mario_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 dec 2014
Berichten
20.143
Waarderingsscore
6.697
Punten
113
zal ook de reden zijn waarom er dan nietszeggende ramingen gegeven worden.
Ik begrijp dat men op voorhand wil weten wat een bouw zal kosten.
Maar zonder detail ben je niets....
Tuurlijk wil je de verschillende bouwmethodes vergelijken.... maar is gewoon zeer moeilijk.
Een meetstaat en lastenboek helpen je al heel wat op weg. Het komt op details aan om echt te vergelijken. Geen ramingen .... Geen budgetten voor keuken/sanitair/vloeren.....
Probeer zo goed als alles reeds te kiezen voordat je ergens tekent. Zo kan je veel beter vergelijken en kom je minder voor verrassingen te staan.
 
Lid geworden
28 dec 2016
Berichten
218
Waarderingsscore
20
Punten
18
stefan zei:
Gedetailleerde offerte voo4 bouw binnen 3 jaar?

zeg jij dat ook tegen die aannemers

 

offerte maken kost tijd en dus geld!

Ja zowel Arkana en  Concrete House weten dat ik pas in 2021 ga starten (het jaar dat ik voldoende spaargled heb voor mijn lening). De plannen ben ik wel al volop mee bezig dan heb ik tijd genoeg om na te denken advies te vragen en ze aan te passen zodat ze op punt staan zodat neit alles overhaast moet gebeuren. 

Hetgeen wat ik nu gewoon al wou weten is gewoon wat mogelijk is met mijn gepland budget van 300.000 euro, maar inderdaad ze zullen iets minder happig zijn om nu al een berekening te maken, maar het is een vorm van vroegtijdige klantenbinding om nu toch al prijzen te geven. In principe kan ik eind volgend jaar al een stap verder gaan en zien dat het definitief plan op punt staat en zo al een bouwdossier in te dienen, de bouw moet aangevat zijn 2 jaar na aanvraag en winddicht na 3 jaar dus als ik dan alles tijdig inplan zit alles perfect op schema zonder stress te hebben
 
Lid geworden
28 dec 2016
Berichten
218
Waarderingsscore
20
Punten
18
Mario_ zei:
zal ook de reden zijn waarom er dan nietszeggende ramingen gegeven worden. Ik begrijp dat men op voorhand wil weten wat een bouw zal kosten. Maar zonder detail ben je niets.... Tuurlijk wil je de verschillende bouwmethodes vergelijken.... maar is gewoon zeer moeilijk. Een meetstaat en lastenboek helpen je al heel wat op weg. Het komt op details aan om echt te vergelijken. Geen ramingen .... Geen budgetten voor keuken/sanitair/vloeren..... Probeer zo goed als alles reeds te kiezen voordat je ergens tekent. Zo kan je veel beter vergelijken en kom je minder voor verrassingen te staan.

Ja ik weet het wel want vond de ramingen echt heel maar dan ook heel algemeen en inderdaad een beetje nietszeggend, ik zou echt per kostenpost willlen weten wat de bedragen en systemen zijn en zo al wat beslissingen kan nemen, want nu weet ik helemaal niet waar de grootste kostenposten zitten! 
 

Mario_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 dec 2014
Berichten
20.143
Waarderingsscore
6.697
Punten
113
heb je al een sonderingsverslag ? daar kan je al mee kijken wat voor fundering je nodig hebt.
welke woonopp heb je voor ogen ? Vergeet ook niet dat er bv een tuin is....
grond, wordt nogal makkelijk op het perceel achtergelaten, kost nadien meer om die onkruidberg alsnog af te voeren....
 
Lid geworden
28 dec 2016
Berichten
218
Waarderingsscore
20
Punten
18
Mario_ zei:
heb je al een sonderingsverslag ? daar kan je al mee kijken wat voor fundering je nodig hebt. welke woonopp heb je voor ogen ? Vergeet ook niet dat er bv een tuin is.... grond, wordt nogal makkelijk op het perceel achtergelaten, kost nadien meer om die onkruidberg alsnog af te voeren....

Neen bodemsondering ga ik eind dees jaar begin volgend jaar laten uitvoeren. Mijn overbuur is tuinarchitect/tuinaanlegger en die gaat eerst het percele nog vrij maken en toegankelijk maken voor de bodemsondering (muurtje aan straat uitbreken, hagen verwijderen, houten . tuinhuis verwijderen, een pad opbreken). Ik heb een woonoppervlakte van 170m2 voor ogen, eerst 200, maar dat gaat financieel niet liukken alhoewel het op mijn perceel wel mooier zou uitkomen. Het stuk is 27 meter breed met een maximale bouwbreedte van 18 meter
 

stefan

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
10 mrt 2006
Berichten
29.898
Waarderingsscore
2.465
Punten
113
Niet uitstellen, kan 40 - 50.000 verschil zijn als resultaten tegenvallen

ik hoop van niet voor je budget
 

Mario_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 dec 2014
Berichten
20.143
Waarderingsscore
6.697
Punten
113
ik ken jou familiale en financiële situatie niet, hoeft ook niet, maar het leven is veeeel meer dan een nieuwbouwwoning....
Nu al 30m2 laten vallen, zonder nog maar een redelijke richtprijs te weten....
Daarnaast lees ik ook dat je zo ecologisch mogelijk wil bouwen, dat komt het initiële budget ook niet ten goede.
Sonderingverslag zou ik willen voor ik de grond koop.....
 
Lid geworden
28 dec 2016
Berichten
218
Waarderingsscore
20
Punten
18
stefan zei:
Niet uitstellen, kan 40 - 50.000 verschil zijn als resultaten tegenvallen

ik hoop van niet voor je budget

Toppie heb al wat offertes gevraagd voor een bodemsondering! Na het bouwverlof verwacht ik ze te ontvangen
 
Lid geworden
28 dec 2016
Berichten
218
Waarderingsscore
20
Punten
18
Mario_ zei:
ik ken jou familiale en financiële situatie niet, hoeft ook niet, maar het leven is veeeel meer dan een nieuwbouwwoning.... Nu al 30m2 laten vallen, zonder nog maar een redelijke richtprijs te weten.... Daarnaast lees ik ook dat je zo ecologisch mogelijk wil bouwen, dat komt het initiële budget ook niet ten goede. Sonderingverslag zou ik willen voor ik de grond koop.....

Jajaah tuurlijk hoor, wil zowieso nog elk jaar op reis kunnen gaan en dingen kunnen doen hoor! Wat de bouwoppervlakte betreft is er nog niets beslist hoor, de architecte benadrukte dat we perfect nog kunnen verbreden. Jaah klopt daarom dat ik voor Arkana wil gaan, maar inderdaad dat voel ik direct in de prijs. 

Ja wat dat sonderingsverslag betreft daar ben ik een beetje stom geweest door onwetenheid en had dat eigenlijk door hen laten doen of onder voorbehoud van de overeenkomst.  Het was een uniek stuk bouwgrond dichtbij huis
 

Bijlagen

  • 37611444_10217094083214959_3056626296399331328_n.jpg
    37611444_10217094083214959_3056626296399331328_n.jpg
    774,4 KB · Weergaven: 31
  • 37648684_10217094083694971_8791294165053865984_n.jpg
    37648684_10217094083694971_8791294165053865984_n.jpg
    595,2 KB · Weergaven: 31
  • 37584456_10217094084174983_9156234383688990720_n.jpg
    37584456_10217094084174983_9156234383688990720_n.jpg
    584,8 KB · Weergaven: 31

stefan

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
10 mrt 2006
Berichten
29.898
Waarderingsscore
2.465
Punten
113
begrijp niet dat iedereen onder zijn "eigen" kerktoren wil blijven hangen :-(

 
 
Lid geworden
28 dec 2016
Berichten
218
Waarderingsscore
20
Punten
18
stefan zei:
begrijp niet dat iedereen onder zijn "eigen" kerktoren wil blijven hangen :-(

 


Als koppel is dat misschien anders maar als alleenstaande ben ik graag lekker dicht bij de mamsie, we hebben een hel goei contact en heb gene auto en nu is het op fietsafstand. En bbijkomend voordeel de streek is hier nog super goedkoop. Mijn stukske van 6 are 80 open bebouwing met breedte van 27 meter voor 77000 euro was een unicum! 
 

Mario_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 dec 2014
Berichten
20.143
Waarderingsscore
6.697
Punten
113
dat is idd een koopje.... zelfs al ga je er niets op zetten. Maar dan zijn er waarschijnlijk ook ander woningen in de buurt te koop die zeer betaalbaar zijn.
Dicht tegen u werk wonen heeft ook veel voordelen.

Ik ben als alleenstaande dicht tegen mijn werk gaan won
 
Lid geworden
28 dec 2016
Berichten
218
Waarderingsscore
20
Punten
18
Mario_ zei:
dat is idd een koopje.... zelfs al ga je er niets op zetten. Maar dan zijn er waarschijnlijk ook ander woningen in de buurt te koop die zeer betaalbaar zijn. Dicht tegen u werk wonen heeft ook veel voordelen. Ik ben als alleenstaande dicht tegen mijn werk gaan won



Ja het is nog een relatief goedkope buurt ook qua woningen alhoewle de prijzen er wel goed aan het stijgen zijn! Ja inderdaad, helaas was heel dichtbij het werk in mijn geval niet mogelijk.. Ik werk in leuven en dat is gewoon onbetaalbaar!

Ah jij hebt ook als alleenstaande iets gekocht/ gebouwd, knap knap! Welke regio heb jij gekocht of gebouwd?
 

Mario_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 dec 2014
Berichten
20.143
Waarderingsscore
6.697
Punten
113
verbouwd regio aartselaar-kontich
 
Lid geworden
28 dec 2016
Berichten
218
Waarderingsscore
20
Punten
18
Mario_ zei:
verbouwd regio aartselaar-kontich

thumbs_up.png
 
Lid geworden
28 nov 2021
Berichten
8
Waarderingsscore
0
Punten
1
@Pieter Van den Bussche ik vroeg me af wat het uiteindelijk geworden is?

Zelf aan het nadeken over beton prefab, ervan uitgaande dat het een goedkoper alternatief is dan traditionele bouw. (Het lijkt sneller, efficiënter, dus dat moet lonen in prijs, me dunkt!)

Zou het mogelijk zijn je plannen te delen vanwaar de offerte van 2018 is uit afgeleid? Ik zou graag eens kunnen vergelijken plan vs. eerste kostenraming.

Alvast van harte bedankt!
 

julien

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
12 mrt 2006
Berichten
6.372
Waarderingsscore
529
Punten
113
Efkes 1+1 doen...
Als dat echt goedkoper zou zijn, denk je dan niet dat meer mensen dit zouden toepassen??
Of nog duidelijker.
Als dat echt goedkoper zou zijn, denk je dan niet dat het merendeel van de nieuwe sociale woningen zo gebouwd zouden worden?
 
Lid geworden
28 nov 2021
Berichten
8
Waarderingsscore
0
Punten
1
@julien ik doe zelfs 1+2! Prefab betonbouw is en blijft een industrieel getinte bouwstijl. Die in industriële omgevingen zeer efficiënt en snel is. Wij als belgen (en dan spreek ik voor vele andere mensen, mezelf exclusief) blijven heel hard hangen aan traditionele bouw.
Dus het lijkt me plausibel dat prefab betonbouw een goedkopere oplossing kan zijn, maar je moet wel met enkele consequenties kunnen leven..
Dus om bovengenoemde redenen denk ik dus effectief dat veel mensen bewust zo’n bouw niet zien zitten, of zeg ik nu heel gekke dingen?
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan