Bouwinfo-tip:

Jouw droomkeuken realiseren?

Hoe breng je de juiste technologie en design in je keuken? Ontdek de verborgen talenten van innovatieve keukens. 

Ontvang je gratis inspiratieboek

Prijs keuken inschatten

• Tags keuken keukentoestellen renovatie werkblad
  • Drossie

Lid
    Lid geworden
    12 mrt 2007
    Waarderingsscore
    0
    Punten
    16
    Wij zijn aan het uitkijken naar ee nieuwe keuken voor ons renovatieproject.

We hebben al 3 zaken aangedaan, waarvan 2 ons binnenkort een offerte zullen sturen.

Bij het derde bedrijf kregen we de offerte onmiddellijk mee. Ik vind het echter enorm moeilijk om in te schatten hoe de prijzen zijn. Ik vind het vrij duur voor een standaard keuken. Het bedrijf, een lokale keukenhandel, verkoopt en plaatst Rotpunkt keukens.

We hebben gisteren een offerte gevraagd voor een volledige wand van 4.20m en een eiland van 4m.

In de wand zitten 3 toestellen (oven, combi en espressotoestel). In het eiland de vaatwas, inductieplaat en dampkap. Aan het eiland zitten 4 barkrukjes om aan te eten.

Toestellen zijn allemaal Neff. Dampkap is de Novy Zen (prijzig dus...)

Werkblad is een composiet van 2 cm dik.

Totale prijs is nu zo'n 24.000€ waarvan 8000€ toestellen.

De toestellen zou ik proberen zelf aan te kopen aan een veel voordeligere prijs. Werkblad is rond de 4000€, was alleen al 750€ om een 'afdruipplaats' in te frezen.

Kastjes zijn allemaal gelakt, het eiland in witte hoogglas, de wand mat.

Omdat je overal leest dat er verschrikkelijk onderhandeld kan worden over keukens, heb ik geen idee hoe deze offerte zit qua prijs. We kregen direct 25% 'korting' op kastjes en toestellen.

Kan iemand me zeggen hoe deze prijs zit? Heeft iemand ervaring met Rotpunkt keukens?

Dan ben jij wel erg goedkoop gesteld!

hier toonzaalmodel, normaal 30.000€. Wat ik niet snap dat mensen dat eraan kunnne geven.

En in snap niet dat mensen dat gemakkelijk aan een wagen uitgeven
    tongue_smile.png

Wagen gaat dan maar een jaar of 10 mee, de keuken 30 jaar of meer.

Dus laat een ieder voor zich bepalen waar hij geld aan uit geeft.

aartwessels zei:
    Is in ieder geval een boel kastruimte, fatefearfighter, ik neem aan dat die kastenwand er ook bij hoort.

In het algemeen vind ik dat mensen hier maar grote bakken geld uitgeven aan een keuken. Kastjes, laden, werkblad, spoelbak, kraan, 2 vaatwasmachines, microgolf, nog een spoelbak en een kraan, met een totale lengte van meter of 7 hebben we 4500 euro aan uitgegeven. Is verdeeld over de keuken zelf, en de bijkeuken, waar een blok van 180cm staat in dezelfde stijl als de keuken.

Daar kwam dan nog fornuis, dampkap, koelkast en wijnkoelkast bij, dus totaal komen we onder de 10000 euro.

Dat anderen meer uitgeven begrijp ik wel, maar meer dan 20000 euro voor een keuken vind ik voor ons persoonlijk echt veel te veel.

Ik was ook van dat gedacht, maar ondertussen denk ik dat we zo goed al eender waar meer dan 20000€ zullen uitgeven.

We willen een wand van 6 meter met daarvoor een eiland van 4 meter. De werkbladhoogte komt op 1m. Bij de echt goedkope keukenzaken heb je dan plinten van meer dan 20cm en dat is echt niet mooi.

Onze keuken zal dus waarschijnlijk meer kosten dan onze wagen, maar wij vinden dat niet erg. Wij koken vrij veel en vinden dat de keuken dan kwaliteit mag zijn. Nu hebben we 9 jaar een Ikeakeuken. Hier en daar begin je te zien dat de keuken er al even staat. Ik geef dan liever iets meer uit zodat de keuken er 30 jaar kan blijven staan.

De keukenreeks van IKEA is in die 9 jaar veranderd. Het is nu METOD geworden i.p.v. FAKTUM. Plinten zijn 8cm en niet meer uit hout gemaakt, dus geen probleem meer met vocht. Ook zijn er veel verbeteringen aangebracht en is de keuze in fronten uitgebreid met kwalitatievere materialen.

Als je het budget hebt en je gebruikt de keuken intensief, dan zou ik er mij niet slecht bij voelen meer uit te geven. Het moet uiteraard de meerprijs waard zijn. 

Hoeveel je aan een keuken uitgeeft (willen en kunnen is soms verschillend) is toch even persoonlijk als een auto. 

Het hangt ook af van de situatie in je leven. Als je net een huis gerenoveerd hebt, met wat tegenslagen, en er staat nog 5000€ op de rekening, dan kan ik best begrijpen dat het Ikea wordt. Niks mis mee. 

Als je huis afbetaald is, en er is bv net een rijke tante gestorven, dan kan ik me best voorstellen dat je toch kiest voor die offerte van 30k tov die 25k. 

Je moet je keuzes maken afhankelijk van je persoonlijke situatie, je budget, je wensen en prioriteiten. 

Ik zeg altijd: Naar boven zijn er geen grenzen. Aan een auto, een keuken, zelfs een TV kan je kwijt zo veel je wil, je zal altijd nog iets duurder vinden. 

Voor de keuken van het fototje komen wij aan € 19.000 incl btw

Wat bevat prijs :
    1. Bosch toestellen -> vaatwas /oven/koelkast/kookplaat/dampkap
    2. Keukenkasten : eiland in wit hoogglans + kasten tegen muur in laminaat
    3. Composiet werkblad voor eiland alsook het werkblad in de kast
    4. Afwasbak + kraanwerk

Bijlagen

• capture.jpg
      capture.jpg
      47,5 KB · Weergaven: 15
Blijf op de hoogte. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Terug
Bovenaan