• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Prijs keuken inschatten

Drossie

Lid
Lid geworden
12 mrt 2007
Waarderingsscore
0
Punten
16
Wij zijn aan het uitkijken naar ee nieuwe keuken voor ons renovatieproject.

We hebben al 3 zaken aangedaan, waarvan 2 ons binnenkort een offerte zullen sturen.

Bij het derde bedrijf kregen we de offerte onmiddellijk mee. Ik vind het echter enorm moeilijk om in te schatten hoe de prijzen zijn. Ik vind het vrij duur voor een standaard keuken. Het bedrijf, een lokale keukenhandel, verkoopt en plaatst Rotpunkt keukens.

We hebben gisteren een offerte gevraagd voor een volledige wand van 4.20m en een eiland van 4m.

In de wand zitten 3 toestellen (oven, combi en espressotoestel). In het eiland de vaatwas, inductieplaat en dampkap. Aan het eiland zitten 4 barkrukjes om aan te eten.

Toestellen zijn allemaal Neff. Dampkap is de Novy Zen (prijzig dus...)

Werkblad is een composiet van 2 cm dik.

Totale prijs is nu zo'n 24.000€ waarvan 8000€ toestellen.

De toestellen zou ik proberen zelf aan te kopen aan een veel voordeligere prijs. Werkblad is rond de 4000€, was alleen al 750€ om een 'afdruipplaats' in te frezen.

Kastjes zijn allemaal gelakt, het eiland in witte hoogglas, de wand mat.

Omdat je overal leest dat er verschrikkelijk onderhandeld kan worden over keukens, heb ik geen idee hoe deze offerte zit qua prijs. We kregen direct 25% 'korting' op kastjes en toestellen.

Kan iemand me zeggen hoe deze prijs zit? Heeft iemand ervaring met Rotpunkt keukens?

14448828_1138050626275312_9126171628027159054_n.jpg

Deze koste 11.800 euro zonder toestellen.
Is dan ook geen maatwerk maar samen zetten van standaardkasten uit de keukenwinkel.
Deze heeft wel geen dure tablet maar een gelamineerd tablet.
Bij een lokale goede maatkeuken plaatser.
Was het  zo'n ± 7.000 euro meer.
Dan had ik wel plafondhoge kasten uit 1 stuk.  
Denk dat de oplossing van hun zeker mooier ging zijn maar paste niet binnen mijn budget, dus je moet keuzes maken. 
Daar was de optie luifel over het eiland + tafel nog een € 800 meer dat hebben we nu zelf gedaan voor een paar honderd euro.
Denk dat het moelijk is te vergelijken zonder alle opties mee te nemen. 
Maar als ik zo hoor 24.000 euro - 8.000 euro toestellen - 4.000 euro tablet zit je toch aan een goed prijs zeker als het helemaal uw smaak is.
Mvg

Raf

Ze zullen lachen in de keukenwinkel als je de toestellen ergens anders wil kopen. Daar zit ook een deel van hun winstmarge in.

ik denk dat je dan beter een plaatselijke schrijnwerker of maatkasten-bouwer vraagt.

Onze prijzen zijn inderdaad vrij vergelijkbaar denk ik. Zijn alle deurtjes bij jullie gelakt? Hoe zijn de deurtjes afgewerkt? Bij een duurdere zaak waren de deurtjes ingefreesd om ze greepvrij te maken. Bij de winkel gisteren, worden rechthoekige deurtjes gebruikt die greepvrij zijn door een profiel terboven te plaatsen.

Is jouw keuken al klaar ondertussen of is dit de recentste foto?
tom_elise zei:
Ze zullen lachen in de keukenwinkel als je de toestellen ergens anders wil kopen. Daar zit ook een deel van hun winstmarge in.

ik denk dat je dan beter een plaatselijke schrijnwerker of maatkasten-bouwer vraagt.

Zeker niet bij alle zaken.
Er was al een zaak die vroeg of we toestellen wouden overplaatsen van onze oude keuken.
De zaken nemen al genoeg winst op hun meubels lijkt me?
Waarom dan nog woekerwinsten maken aan een elektrisch toestel?

Drossie zei:
De zaken nemen al genoeg winst op hun meubels lijkt me. Waarom dan nog woekerwinsten maken aan een elektrisch toestel?

Waarom zouden ze dat niet doen? De meesten rekenen adviesprijs, soms met 5 of 10% erop. Laat je uitschijnen dat je eventueel zelf de toestellen zou aankopen, dan kan het zijn dat ze de toestellen indderdaad aan een gunstige prijs aanbieden, dan zit de verloren winst mee in de meubelen. Neem je de toestellen niet, is het voor hun dubbel voordeel.

Prijs keuken bestaat uit vele factoren. Materiaal van deuren en kasten, melamine, laminaat, maar ook de houtsoort, MDF, Vezelplaat, ... en dan nog eens in het zelfde materiaal is er een groot verschil in kwaliteit.
De ene vezelplaat is de andere niet.
 Hoeveel lades, een lade kost een heel pak meer dan een deurtje. Welk beslag, (ook binnen Blum of Hettich heb je nog kwaliteitsverschilllen).
Het keukenblad, sommige natuurstenen zijn duurder dan de andere, maar daarom niet beter.

Ikzelf ben steeds bij kleinere keukenbouwer geweest. Ongelooflijk veel keuze, op maat, materiaal, kleur, profiel, ...
En pak goedkoper dan Dovy, DSM, Keukenbouwer, KVIK, ... beetje duurder dan Ikea.

Toestellen in NL gehaald, overjaarse modellen tot -70%!
Als blad heb ik hoogkwaliteitslaminaat , kostte 1/5 van een natuursteenblad, oogt zeer mooi en zeer makkelijk in onderhoud. (eilandblad is 520 cm lang).

5 jaar geleden bij Dovy gekocht. 

Onze keuken bevat AEG toestellen en de Novy Zen dampkap. Blad in Graniet van in totaal 5.5m, en een eiland van 3x1.2m. 

Onze keuken bevat meer kasten dan op de foto's hierboven. 

Kasten met glazen deuren, alles afgewerkt tot tegen plafond. 

Totaalprijs zat rond de 27k. 

Als we vroegen waarmee we zouden kunnen besparen dan was dat: 

- goedkoper kraanwerk (kraan was specialleke van 700€)

- laminaat ipv graniet

- goedkopere toestellen (oven was de duurste uit de reeks)

- bij Ikea kopen

Mijn keuken heb ik bij deze schrijnwerker laten maken :

http://users.telenet.be/schrijnwerkerijcox/index.htm

Hij doet vooral zelfbouwprojecten wat een pak goedkoper uitkomt. Dan kan je toestellen en werktablet ook kopen waar je wil. De keuken en eerste dressing bij zijn 'projecten'  zij van mijn woning. Voordeel is dat het echt maatwerk is. De buitenste kolomkasten zijn bvb 63cm breed omdat dit op de volledige muur dan beter uitkwam.

Tommie1 zei:

Onze keuken bevat AEG toestellen en de Novy Zen dampkap. Blad in Graniet van in totaal 5.5m, en een eiland van 3x1.2m. 

Onze keuken bevat meer kasten dan op de foto's hierboven. 

Kasten met glazen deuren, alles afgewerkt tot tegen plafond. 

Als we vroegen waarmee we zouden kunnen besparen dan was dat: 

- goedkoper kraanwerk (kraan was specialleke van 700€)

- laminaat ipv graniet

- goedkopere toestellen (oven was de duurste uit de reeks)

- bij Ikea kopen

Dat valt dan zeer goed mee vind ik. Zijn daar veel kolomkasten bij?

Tevreden over de keuken? Heb je een foto? De uitwerking tot aan het plafond gebeurde ook door Dovy dan?

Drossie zei:
Tommie1 zei:

Dat valt dan zeer goed mee vind ik. Zijn daar veel kolomkasten bij?

Ik vind 27K toch veel voor een keuken. Het zijn niet de kolomkasten die de prijs maken, maar eerder het aantal lades.

Ik zet hier geen foto's uit principe. 

Maar ja, alles is door Dovy gedaan. 

Ga gewoon met je plannen en een paar foto's naar de winkel, en ze maken met plezier een offerte. 

Alles hangt natuurlijk af van de verkoper ter plaatse, en de installateur. 

mario79 zei:
Recent een nieuwe keuken en badkamer geplaatst door M-Maatwerk. Zeer tevreden! Goede advies, perfecte afwerking, op tijd en voor een correcte prijs.
Dit is een link om foto's van mijn keuken
http://www.mmaatwerk.be/wp-content/uploads/2015/03/DSC_5302.jpg

Deze koste 18 000 zonder toestelen en met systeem zonder grepen

dacht eerst dat je reclame wou maken, maar 18K voor wat keukenkastjes ....  Amper lades en zo goed als geen werkvlak.

ze zijn toevallig net vandaag onze keuken komen leveren, morgen beginnen ze aan de montage. Keuken komt van Eggo. Ik post morgen of overmorgen hier wel wat foto's.

Keuken is ongeveer 15.000 euro, inclusief toestellen. (Dampkap Novy, oven en microgolf AEG, ijskast, vriezer en afwasmachine Bosch)  Keuken bestaat uit kastenwand van 5 meter, een kookeiland van 2m60 en een nis met kasten en werkblad van 2m40. Heel wat keuken dus.

Mario_ zei:
mario79 zei:
Recent een nieuwe keuken en badkamer geplaatst door M-Maatwerk. Zeer tevreden! Goede advies, perfecte afwerking, op tijd en voor een correcte prijs.
Dit is een link om foto's van mijn keuken
http://www.mmaatwerk.be/wp-content/uploads/2015/03/DSC_5302.jpg

Deze koste 18 000 zonder toestelen en met systeem zonder grepen

dacht eerst dat je reclame wou maken, maar 18K voor wat keukenkastjes ....  Amper lades en zo goed als geen werkvlak.

http://www.mmaatwerk.be/wp-content/uploads/2015/03/DSC_5378.jpg
http://www.mmaatwerk.be/wp-content/uploads/2015/03/DSC_5372.jpg

in mijn keuken  10 lades zijn , alle elektrisch geopend

De afmetingen van de keuken 4 meter kolumnekasten en eiland 3m x 1m

Het gaat er niet over of ze mooi is of niet, dat is smaak.  18k voor enkel deze keuken zonder toestellen,.....  dat zou max de prijs inclusief toestellen mogen zijn.

daarbij nog eens allemaal foto's via de website,.........

voila, zoals gezegd. Vandaag werd de keuken geïnstalleerd. Ze heeft nog een beetje afwerking nodig hier en daar, en het werkblad moet nog komen, maar misschien dat dit toch wat kan helpen. Ongeveer 15.000 euro keuken bij Eggo. Als het werkblad er op ligt post ik nog wel eens nieuwe foto's (in het keukentopic ofzo), ook van de laden enzo dan. (ps; die stoeltjes staan daar toevallig, hebben op zich niets met de keuken te maken)

keuken-1.jpg
keuken-2.jpg

Bijlagen

• keuken-1.jpg
    keuken-1.jpg
    41,5 KB · Weergaven: 8
  • keuken-2.jpg
    keuken-2.jpg
    62,9 KB · Weergaven: 8
Mooi, is ook goed geplaatst in de ruimte!

Is in ieder geval een boel kastruimte, fatefearfighter, ik neem aan dat die kastenwand er ook bij hoort.

In het algemeen vind ik dat mensen hier maar grote bakken geld uitgeven aan een keuken. Kastjes, laden, werkblad, spoelbak, kraan, 2 vaatwasmachines, microgolf, nog een spoelbak en een kraan, met een totale lengte van meter of 7 hebben we 4500 euro aan uitgegeven. Is verdeeld over de keuken zelf, en de bijkeuken, waar een blok van 180cm staat in dezelfde stijl als de keuken.

Daar kwam dan nog fornuis, dampkap, koelkast en wijnkoelkast bij, dus totaal komen we onder de 10000 euro.

Dat anderen meer uitgeven begrijp ik wel, maar meer dan 20000 euro voor een keuken vind ik voor ons persoonlijk echt veel te veel.

img_1970.jpeg

Iedereen moet maar uitgeven waar hij zich goed bij voelt.

Mijn schoonzus wou een massief eiken keuken. Want dat zie en hoor je. Er staat nu inderdaad een massief eiken keuken van €20.000+ . Wit gelakt met deurdempers. Zie en hoor je dus niet. Dat er een microgolf van €99 uit de Aldi in de kast staat maakt blijkbaar minder uit.

Mijn keuken heeft een pak minder dan €10.000 gekost, inclusief 23 lades. Foto's staan in het grote keuken topic. Inbouwmicrogolf alleen was al €699, pyro oven €599.

Blijf op de hoogte. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Bovenaan