Prijs info

Lid geworden
12 feb 2008
Waarderingsscore
0
Punten
0
gewoon een offerte vragen, anders is dit een moeilijke vraag hoor

Lid geworden
16 mrt 2007
Waarderingsscore
0
Punten
0
Dit lijkt me niet echt haalbaar als je niet zelf meewerkt. Bij ons was dit de prijs voor enkel de ruwbouw zonder dak en ramen.

Wel met palen voor de fundering.

Is dit een prijs die een SOD je opgeeft? Heb je al een sondering laten doen? Je fundering is niet zichtbaar, maar wel een belangrijk onderdeel van je huis en de kosten daarvoor kunnen oplopen. Men zou je een prijs moeten voorstellen aangepast aan de draagkracht van je grond.

Idem voor de ramen : welke profielen en welk glas: gewoon isolerend of superisolerend? Idem voor je isolatie onder de crepi: hoeveel cm is er voorzien?

Lid geworden
25 dec 2011
Waarderingsscore
0
Punten
0
Nee niets is gebeurd, alleen de grond ligt er.

Heb ook nergens prijs gehad of geinformeerd, het was gewoon om te zien of iemand zo ongeveerd een richtprijs had.

Elke dag kan ik fulltime dienen

Lid geworden
16 mrt 2007
Waarderingsscore
0
Punten
0
Mijn mening: best eerst een sondering laten doen zodat je toch al een idee hebt van de draagkracht van je grond.

Dat geeft je ook al een idee welke fundering er zal nodig zijn en of je bijvoorbeeld zonder veel extra kosten een kelder kunt steken. Een sondering kost ongeveer een 500 euro ( er is al een topic over te vinden op het forum).

Als je kunt helpen dienen, dan spaar je inderdaad al een gedeelte op de werkuren uit en wordt het waarschijnlijk wel mogelijk om dit ongeveer binnen het door jou vooropgestelde budget te realiseren.

chime

Zeer Actief lid
Lid geworden
10 apr 2007
Waarderingsscore
2
Punten
36
Ik denk het niet ...

Maar 220 m² winddicht voor 125 000 ... + dan nog een pirarmidedak (pakt dan ook es een 50 000 euro)

Ik zou eerder denken aan een 160 000 euro + 21% btw => pakt een 195 000 euro.

Doe je veel zelf, dan moet 135 000 btw inclusief haalbaar zijn ... maar dan is het dus wel zelf alle metselwerken en dakwerken.

Lid geworden
11 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Eigenlijk is je budget dus maar een goede 100.000€ excl. BTW. Dat is te weinig om zo'n grote ruwbouw te zetten, zelfs als je meehelpt.

Vergeet overigens niet de kleine kosten: EPB, VC.

Lid geworden
25 dec 2011
Waarderingsscore
0
Punten
0
Dus maw realistischer is 175 000 BTW Incl. winddicht?

chime

Zeer Actief lid
Lid geworden
10 apr 2007
Waarderingsscore
2
Punten
36
Kwak wrote:
Dus maw realistischer is 175 000 BTW Incl. winddicht?

Ik zou eerder denken aan een 200 000 euro ...

Lid geworden
3 okt 2011
Waarderingsscore
0
Punten
0
wij bouwen momenteel ook met een budget van 125000 euro en woning zal ongeveer even groot zijn.

Mijn man heeft alle metselwerken alleen gedaan (ik heb gediend), we hebben standaardramen voorzien, en doen sanitair, electriciteit zelf. Badkamer zal er niet zijn als we erin trekken, enkel een douchebak in de berging. en tussendoor hebben we veel kleine facturen zelf betaald, zonder lening, alsook per 10 zakjes cement gaan kopen en dat dan ook uit eigen zak betalen. Volgens mijn laatste berekening zitten we dan net 4000 euro te kort met ons budget.

oh ja, wij hebben een plat dak, wat maar iets van een 16000 euro kost. het dak dat jij voorziet zal al eerder naar de 30 of 40 000 euro neigen...

Succes!!

Lid geworden
17 jun 2009
Waarderingsscore
0
Punten
0
Tarja wrote:
wij bouwen momenteel ook met een budget van 125000 euro en woning zal ongeveer even groot zijn.

Mijn man heeft alle metselwerken alleen gedaan (ik heb gediend), we hebben standaardramen voorzien, en doen sanitair, electriciteit zelf. Badkamer zal er niet zijn als we erin trekken, enkel een douchebak in de berging. en tussendoor hebben we veel kleine facturen zelf betaald, zonder lening, alsook per 10 zakjes cement gaan kopen en dat dan ook uit eigen zak betalen. Volgens mijn laatste berekening zitten we dan net 4000 euro te kort met ons budget.

oh ja, wij hebben een plat dak, wat maar iets van een 16000 euro kost. het dak dat jij voorziet zal al eerder naar de 30 of 40 000 euro neigen...

Succes!!

Tarja,

bedoel je dan dat je een lening van 125000 hebt en daarnaast nog materiaal zelf aankoopt (hoeveel in totaal?) of zit alles in de berekende 129000 (waarvoor je dus 4000 tekort hebt)?

Mag ik je nog vragen hoeveel m² glas?

Is chape, vloerisolatie, verwarmingsinstallatie ook al inbegrepen?

dan geeft dat me wel wat hoop ;-)

Wij zitten momenteel aan +/- de helft, maar dak (ook plat) en bovenstaande (isol, chape, ramen en deuren, ...) moeten nog bijgerekend worden

thx

julien

Gewaardeerd lid
Lid geworden
12 mrt 2006
Waarderingsscore
145
Punten
63
Tarja wrote:
we hebben standaardramen voorzien

Ik ben al wat mee in 'den bouw', maar vraag me nog altijd af wat dit is.

ST5

Lid geworden
11 okt 2010
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ik zou daaruit begrijpen, wat ik zelf ook genomen heb:

Degelijke PVC ramen zonder teveel dure fantasietjes.

ST5

Lid geworden
11 okt 2010
Waarderingsscore
0
Punten
0
Kwak wrote:
winddicht; is dit haalbaar voor 125000 EURO Btw incl.

Voor die prijs heb je de materialen, geleverd op pallet.

Beetje afhankelijk van je smaak.

.

de mario

Zeer Actief lid
Lid geworden
30 aug 2008
Waarderingsscore
1
Punten
36
wij zitten voor ongeveer datzelfde bedrag incl btw aan de ruwbouw zonder ramen.

glv is 13.3 x 9 + 6 x 4

verd is 13.3 x 9

ook een 4 vlaksdak.

We hebben de ruwbouw wel niet zelf gezet, aannemer heeft de woning in binnensteen gezet, wijzelf geisoleerd, aannemer teruggekomen om facade te metsen. Betontrap zelf bekist, daktimmer zelf gedaan en toegelegd + dakgoten.

Vooral het dak hebben we waanzinning mee bespaard, voor ons dak zaten de offertes toegelegd allemaal rond de 40.000€ excl. btw

Het staat er nu op (met een pak meer hout) voor ongeveer 12.000€ excl btw. Maar het heeft ons wel 4 maand gekost.

Lid geworden
3 jan 2012
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ik vrees dat het budget a 125.000 euro een te laag budget is......

Bovenaan