• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

prijs houten poort

Lid geworden
13 apr 2007
Berichten
60
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hoi,



Wij willen onze oprit afsluiten met een houten poort (ongeveer 3 meter breed en 1,5m hoog). Heeft iemand een idee waar ik voorbeelden kan vinden? Foto's zijn welkom! En ik zou graag een idee hebben van de prijs. Wij hebben een richtprijs gekregen van 1600 €. Geen idee of dat ok is...



groetjes
 
Lid geworden
14 sep 2009
Berichten
1
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ik vind de prijzen die hier genoemd worden allemaal aan de hoge kant, zulke prijzen durf ik niet eens te vragen!!!
 

c00kie

Beheerder
Forumleiding
Lid geworden
22 mrt 2006
Berichten
12.110
Waarderingsscore
2.340
Punten
113
mm, wij hebben ook prijs gevraagd...



Goedkoopste, en was dan in vergelijking met de andere poorten brol, kwam op 1500€.



Duurste kwam op slik slik slik +8000 €:D. (was collstrop, met dubbele pen geschreven denk ik)



Is een poort met 2 vleugels van 1m40, en aan de andere kant een deurtje met een vleugel van 1m.

Prijs die we nu hebben : 3500 geplaatst in afzeliahout. Nog veel geld, maar die poort staat er voor het leven...
 
Lid geworden
26 jul 2006
Berichten
193
Waarderingsscore
0
Punten
0
@ALFIrE: Ik sta op het punt om mijn eigen gemaakte poort te gaan lijmen, met 'gewone' houtlijm.

Wat is precies die 'bruislijm' die je gebruikt hebt? Zet die wat uit door te gaan 'bruisen' of zo :?:
 

redbaron

Lid
Lid geworden
24 mrt 2008
Berichten
838
Waarderingsscore
7
Punten
18
Beste JanS



Dit is PU-lijm. Door het bruisend effect worden kleine spleetjes opgevuld die je achteraf dan kan gladschuren met de rest van het hout.



ZEER krachtige houtlijm en dacht de zwaarste waterbestendige lijm (D4 norm).



Let wel op, je hebt 2 uitvoeringen, in een busje, deze is zeeer lopend en valt bijna niet mee te werken vind ik en dan heb je hem ook in een siliconenkoker. Deze laatste is veel stijver en gaat dus niet lopen als je je hot beweegt ..
 
Lid geworden
26 jul 2006
Berichten
193
Waarderingsscore
0
Punten
0
Dag redbaron



Bedankt voor de info!



Zet die dan ook uit? Waardoor er eventueel te veel spanning komt te staan op je verbindingen of is daar geen gevaar voor?



Zal straks anders eens googlen op PU-lijm...



Groetjes



Jan
 

redbaron

Lid
Lid geworden
24 mrt 2008
Berichten
838
Waarderingsscore
7
Punten
18
In principe geldt het volgende:



- Bij PU-lijm dient steeds geklemd te worden dacht ik, (vrij snel ). Op de bus staat 10min dacht ik, ik laat het altijd een 20 tal minuten geklemd zeker voor deze toepassingen ..



- De lijm bruist in principe waar er slechte verbinding is, dus in principe hoe meer het schuimt, hoe slechter de verbinding/contact.



- Zorg voor een goede afdekking onder het te verlijmen stuk want als de lijm tussen het hout uit komt en lekt, is het een verdomd smerig goedje dat overal op p(l)akt ! (Eens opgedroogd enkel mechanisch te verwijderen).



Hier spreek ik dan uit ervaring met betrekking tot het volgende:



heb er een boombak uit hardhout met gelijmd (lijm was sterker dan het hout :)) en een eiken hoofdbord voor onze boxspring.



10rjqs4.jpg




o0bimw.jpg








Als je nog vragen hebt dan hoor ik het wel !
 
Lid geworden
23 dec 2008
Berichten
10
Waarderingsscore
0
Punten
0
PU-lijm is inderdaad lijm die gaat schuimen, maar de schuimreactie ontstaat doordat de lijm in aanraking komt met vochtigheid. (vocht in het hout, luchtvochtigheid, ...) Je zou eigenlijk je verbinding lichtjes kunnen bevochtigen alvorens te lijmen. Dan gaat de reactie veel sneller ontstaan. Ik zou de verbinding wel langer klemmen, op onze bussen staat een perstijd van 3h aangegeven bij een normale luchtvochtigheid en een temperatuur van 20°C.



De functie van het opschuimen is eigenlijk om de eventuele holle ruimtes in je verbinding op te vullen en zo toch een krachtig geheel te vormen. Voor buitengebruik moet je zeker een D4 gebruiken. Dit is het beste lijmtype die er momenteel is.



Let wel op: deze lijm gaat verkleuren als hij in contact komt met de UV-stralen van de zon. Dus je verbinding/lijm mooi schuren of afsteken is belangrijk, anders krijg je later gelige strepen op de naad van je verbinding...
 

redbaron

Lid
Lid geworden
24 mrt 2008
Berichten
838
Waarderingsscore
7
Punten
18
Bij mij staat er dus gedurende 10 min ofzo klemmen. Maar vind dat zelf ook wel aan de snelle kant dus laat het wel wat langer zitten :)
 
Lid geworden
26 jul 2006
Berichten
193
Waarderingsscore
0
Punten
0
Bedankt voor alle info!



Nog 2 vraagjes:

- welk merk koop ik het best (Soudal?)?

- waar koop ik zo'n lijm?



1 ding is zeker: ik zal voor mijn poort de gewone houtlijm niet meer gebruiken... :!: :!:



JanS
 

redbaron

Lid
Lid geworden
24 mrt 2008
Berichten
838
Waarderingsscore
7
Punten
18
Vind je in elke doe hetzelf zaak.



Denk wel aan m'n tip om zo'n siliconenkoker (pasteus, leent zich ook tot verticale verlijming) te kopen en niet zo'n knijpflesje. (veel te lopend)



Tenzij je werkt onder het motto: hoe vettiger hoe prettiger :)



Je hebt verschillende merken, ik gebruik PU Construct van Pattex ..



Grt



Tom
 
Lid geworden
23 dec 2008
Berichten
10
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hangt natuurlijk ook wel af van welk merk je gebruikt van lijm. Wij hebben ook wel een lijmsoort in siliconentubes die na 30min hard is, maar deze zet eigenlijk bijna niet uit. Dus niet echt van toepassing als je je verbindingen met de hand moet maken.



Wij gebruiken PU-lijm van RectaVit.
 
Lid geworden
15 mrt 2010
Berichten
1
Waarderingsscore
0
Punten
0
U kan steeds een vrijblijvende prijsofferte aanvragen voor houten poorten bij ons.

De prijs is afhankelijk van verschillende aspecten; welke we kunnen bespreken.

U bent steeds vrij te kiezen: bekijk misschien enkele voorbeelden van houten poorten op http://www.divari.be/houten_poorten
 
Lid geworden
7 jun 2011
Berichten
1
Waarderingsscore
0
Punten
0
Kan je me foto's laten zien van je zelfgemaakte poort ?

Rietebie
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan