• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

prijs houten poort

Lid geworden
13 apr 2007
Berichten
60
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hoi,



Wij willen onze oprit afsluiten met een houten poort (ongeveer 3 meter breed en 1,5m hoog). Heeft iemand een idee waar ik voorbeelden kan vinden? Foto's zijn welkom! En ik zou graag een idee hebben van de prijs. Wij hebben een richtprijs gekregen van 1600 €. Geen idee of dat ok is...



groetjes
 
Lid geworden
29 aug 2007
Berichten
2
Waarderingsscore
0
Punten
0
hey cloco,



Wij hebben een tweetal weken geleden een houten tuinpoort laten installeren door timeless wood (http://www.timelesswood.be) te kalmthout.

Zij verzorgen vooral bijgebouwen maar doen ook poorten.

We zijn deze zomer veel gaan fietsen in de buurt en hebben uiteindelijk ergens in de buurt een mooie poort zien staan.

Even bij de mensen aangebeld om te vragen of we foto's mochten trekken en of ze tevreden was van de installateur (dat bleek beliën uit brecht).

=> Voor onze poort is dit: Padouk houten poort (geen automatisatie) 3m30 breed, hoogte 1m80 - 2m00 tot het hoogste punt van de poort.

2 palen voorzien van 15 x 15 cm met bovenaan een diamantkop en eronder een dubbele groef in gefreesd.

inox gebogen klink en scharnieren en sluiting waren voorzien.

Telkens hebben we dezelfde afmetingen en voorwaarden gevraagd + dezelfde houtsoort en afwerkingsgraad.

Wij hebben 4 offertes teruggekregen.

Dit ging van de goedkoopste (+/- 1.800 euro) tot de duurste (+/- 4.000 euro).

We zijn dan naar timeless wood gereden in kalmthout (omdat dat dat het dichtste bij was, wij zijn namelijk van kalmthout ...)

Daar hebben we een hele goede uitleg gekregen van de zaakvoeder.

Zij waren wel niet de goedkoopste van de vier, maar ik heb vooral naar de afwerkingsgraad/gebruikte scharnieren/vakmanschap gekeken.

En ik vond dat zij er als beste uitkwamen.

Collstrop vond ik nogal duur (bijna dubbel zoveel) en afstandelijk.

Bij de "goedkoopste" vond ik dat ze nogal dunne scharnieren gebruikten.

Je ziet, wat jij belangrijk vind zal je keuze bepalen.

Als laatste wil ik je nog een tip meegeven: als de poort langs één kant tegen je huis komt te staan en ze boren er 2 vijzen in (om ze te verankeren tegen de woning) dan kan je proffiteren van het 6% btw tarief. (de poort maakt dan zogezegd deel uit van je woning).

In totaal hebben wij 2.800 euro betaald voor de poort met plaatsingskosten erbij.



Veel succes nog met je zoektocht!



Joris
 
Lid geworden
12 mrt 2006
Berichten
863
Waarderingsscore
0
Punten
0
joris2920 wrote:
Als laatste wil ik je nog een tip meegeven: als de poort langs één kant tegen je huis komt te staan en ze boren er 2 vijzen in (om ze te verankeren tegen de woning) dan kan je proffiteren van het 6% btw tarief. (de poort maakt dan zogezegd deel uit van je woning).



Geldt dat ook voor nieuwbouw?
 
Lid geworden
29 aug 2007
Berichten
2
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hey chris,



Een van de voorwaarden om van het btw tarief van 6% te kunnen profiteren i.p.v. 21% is dat de woning reeds 5 jaar geleden voor de eerste maal in gebruik is genomen (ze moet dus ouder zijn dan 5 jaar).

Ook moet de poort verankerd worden met je woning met ten minste 2 bouten/vijzen.

Als je dus met een nieuwbouw zit kan je dus nog best even wachten met het plaatsen van je poort ofwel voorlopig een goedkopere oplossing zoeken.

Je kan natuurlijk ook eens met de installateur van je poort gaan praten of hij geen "oplossing" heeft (bv. ander plaatsingsadres gebruiken van een woning die al wel 5 jaar oud is).

Op een bedrag van 3.000 euro is dit toch al een mooie 450 euro die je gewoon in je zak steekt.



Groeten,



Joris
 
Lid geworden
13 mrt 2006
Berichten
1.136
Waarderingsscore
0
Punten
0
joris2920 wrote:
Je kan natuurlijk ook eens met de installateur van je poort gaan praten of hij geen "oplossing" heeft (bv. ander plaatsingsadres gebruiken van een woning die al wel 5 jaar oud is).

Op een bedrag van 3.000 euro is dit toch al een mooie 450 euro die je gewoon in je zak steekt.



Groeten,



Joris

Dat is fraude.



Om BTW tarief van 6% van toepassing te hebben, dient het gaan om een eigendom in hoofdzaak voor bewoning dienstig en sedert 5 jaar in gebruik. Als je probeert te facturen met een ander plaatsingsadres zal dat hooguit aan een bedrijfsruimte zijn en daar is 21% BTW van toepassing zijn.
 

ALFIrE

Lid
Lid geworden
8 jun 2006
Berichten
870
Waarderingsscore
15
Punten
18
ik heb zopas zelf mijn poort gemaakt



volledig in padouk



2 vleugels van 1m62 breed en 1m75 hoog



alles met pen-gat verbindingen, geen vijzen



prijs hout 394 euro



prijs scharnieren 8 euro

prijs bouten 6 euro

prijs lijm 11 euro



aantal werkuren: véél - ik schat 20 (alles handwerk)



palen stonden er gelukkig al
 
Lid geworden
13 apr 2007
Berichten
60
Waarderingsscore
0
Punten
0
heb je geen foto?
 

ALFIrE

Lid
Lid geworden
8 jun 2006
Berichten
870
Waarderingsscore
15
Punten
18
ik heb hier wel een aantal fotos



bij interesse: graag je emailadres - dan stuur ik er wel enkele door
 
Lid geworden
13 apr 2007
Berichten
60
Waarderingsscore
0
Punten
0
mijn e-mailadres: eval(unescape('%64%6f%63%75%6d%65%6e%74%2e%77%72%69%74%65%28%27%3c%61%20%68%72%65%66%3d%22%6d%61%69%6c%74%6f%3a%22%63%6c%61%75%64%69%61%64%65%6d%61%6e%64%74%40%68%6f%74%6d%61%69%6c%2e%63%6f%6d%22%22%20%63%6c%61%73%73%3d%22%62%62%2d%65%6d%61%69%6c%22%3e%63%6c%61%75%64%69%61%64%65%6d%61%6e%64%74%40%68%6f%74%6d%61%69%6c%2e%63%6f%6d%3c%2f%61%3e%27%29%3b'))



Bedankt! groetjes,
 
Lid geworden
13 mrt 2006
Berichten
1.136
Waarderingsscore
0
Punten
0
ALFIrE wrote:
ik heb zopas zelf mijn poort gemaakt



volledig in padouk



2 vleugels van 1m62 breed en 1m75 hoog



alles met pen-gat verbindingen, geen vijzen



prijs hout 394 euro



prijs scharnieren 8 euro

prijs bouten 6 euro

prijs lijm 11 euro



aantal werkuren: véél - ik schat 20 (alles handwerk)



palen stonden er gelukkig al

Op rekening van mijn schrijnwerk van houten pport 3,20 op 3,45: ook 28 uur, maken en plaatsen in bestaande kader. Schatting van tijd zal dus wel kloppen.

Zorg bij zelf maken wel voor een diagonale versterking in de vleugel, teneinde te vermijden dat de poort na verloop gaat afhangen.



Door de gigantische afmetingen, bij mij met staartscharnieren (paumellen zagen wij niet zitten) en grendels boven en onder (gewoon slot zagen we ook niet zitten)

Richtprijs geheel (kader afgewerkt met gegroefde multiplex) 1600€ geplaatst.
 

ALFIrE

Lid
Lid geworden
8 jun 2006
Berichten
870
Waarderingsscore
15
Punten
18
diagonale versteviging heb ik bewust nog niet aangebracht.



de poort is zodanig opgehangen dat de vleugels nog lichtjes kunnen/mogen zakken.



gewicht val trouwens best mee. deze is zeker niet zwaarder dan de metalen poort die we hiervoor hadden en van gelijke afmeting was
 
Lid geworden
18 mei 2007
Berichten
121
Waarderingsscore
0
Punten
0
ik ga mijn poort ook zelf maken, nu nog hopen dat deze het gaat uithouden..



2 vleugels van 2 x 2 m.

in merantie. (lakwerk)



hout kost mij geschaafd, incl. planche een klein 700 euro

dan zelf nog pen- en gat aanmaken en alles lijmen
 

ALFIrE

Lid
Lid geworden
8 jun 2006
Berichten
870
Waarderingsscore
15
Punten
18
kleine lijmtip:



om een vlakke vleugel te krijgen, die volledig in haak staat:



diagonalen meten! afstanden van de overliggende hoeken moet gelijk zijn, anders krijg je het nooit mooi in pas.
 
Lid geworden
13 mrt 2006
Berichten
1.136
Waarderingsscore
0
Punten
0
ALFIrE wrote:
diagonale versteviging heb ik bewust nog niet aangebracht.

Amaai, hopen dat uw poort binnen 3 maand geen trapeziumvorm heeft.
 

ALFIrE

Lid
Lid geworden
8 jun 2006
Berichten
870
Waarderingsscore
15
Punten
18
de poort is nog niks gaan uithangen, terwijl ik hem als langs alle kanten nat gesproeid heb.



ik hou het nog ff in de gaten, maar de diagonale versteviging zal niet nodig zijn.



ik was trouwens aangenaam verrast door het lage gewicht van de poort.



aangezien ik serieuse pennen gemaakt heb, met weinig speling en bruislijm gebruikt, zal die volgens mij niet veel gaan bewegen.



bij mijn pa is de poort véél zwaarder, en die is na 1 jaar ook niet gaan doorhangen.
 
Lid geworden
29 apr 2007
Berichten
446
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ik heb een poort gekocht bij Houtshop Vander Gucht in Temse.

Zij verdelen poorten van Houtland (http://www.hout-land.be/).



De poort die ik heb is 3m breed op 1.80m hoog in Afrormosia met beslag, 2palen van 15x15x300 en slot/klink in inox en grendel.

Alles samen €2500. Zelf geplaatst.
 

wouterk

Zeer Actief lid
Lid geworden
14 jun 2007
Berichten
717
Waarderingsscore
195
Punten
43
@joris of andere die er info over hebben:



Kan je mij eventueel vertellen waar je die info over de 6% btw hebt gevonden.



Wij zouden ook een poort willen plaatsen die aan het huis (20jaar oud) is vastgemaakt. Maar een fabrikant hier uit de buurt wist niets van die regeling en bij de overheidsdienst vertelden ze me dat dat niet mogelijk zou zijn.



Alle info is welkom.



m.v.g.
 

wouterk

Zeer Actief lid
Lid geworden
14 jun 2007
Berichten
717
Waarderingsscore
195
Punten
43
Hallo,



Ik ben ondertussen zelf nog even op onderzoek gegaan en heb gebeld naar de lokale btw controle.



Daar vertelde men mij dat werken aan oprit of toegangspoorten inderdaad aan 6% btw kunnen indien ouder dan 5jaar.



m.v.g.
 
Lid geworden
20 okt 2007
Berichten
182
Waarderingsscore
0
Punten
0
Moet je voor het plaatsen van een poort aan je oprit een vergunning aanvragen op de gemeente?
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan