• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Prijs droomhuis véél te hoog, eigenaars willen niet zakken

Lid geworden
6 feb 2017
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hoi allemaal,

Na lang googelen en lezen wil ik toch hier ook ons eigen verhaal en vraag neertypen.
We, mijn vriend en ik, zijn sinds kort op zoek naar onze eerste koopwoning.
Aangezien we paarden hebben zoeken we iets waar genoeg grond bij is om de nodige plaats te hebben voor weide, piste en stallen.
Geen simpele zoektocht dus.
We hebben een budget van € 320.000, reeds besproken met de bank en zoeken iets wat deels gerenoveerd moet worden en klein beschrijf heeft.
Zo hebben we al op verschillende plaatsen wel interessante panden gezien, maar amper iets in de regio waar we willen wonen.
Nu kwam ik al sinds het begin van onze zoektocht telkens weer uit op één pand, waar genoeg grond bij is en al stallen bij zijn.
Het stond op dat moment al meer dan een jaar te koop en op basis van de foto's vermoedde ik al dat de vraagprijs € 300.000 veel te hoog was.
Het huis is van de jaren 50 en geenszins gerenoveerd.
We vonden het wel al interessant, maar omdat we toch eerst wat dichterbij onze ouders wilden kijken hebben we er een maand niet meer naar omgekeken.
Maar zoals ik zei, het bleef wel in mijn hoofd zitten.
We vonden ook verder niets anders en dus maakten we toch een afspraak om te bezichtigen.
Bij de bezichtiging bleek dat er veel meer werk aan was dan eerst gerekend, elektriciteit afgekeurd, op het verdiep nergens radiatoren, niets geïsoleerd, oude ketel, niet aangegeven zonnepanelen, ... en de buitengebouwen en de tuin lagen vol rommel.
De eigenaars zijn niet meer al te gezond, het werk heeft zich waarschijnlijk opgestapeld.
Dus hebben we thuis grondig overlegd in samenspraak met elektriciën, bevriende architect, onze ouders, aankoopmakelaar, ...
En allen kwamen we tot de conclusie dat het een hoop werk is en we toch zeker zo'n € 80.000 moesten investeren in de renovatie.
En vooral dat het véél te duur was, zeker ook in vergelijking met andere panden in de buurt.
Maar we waren toch echt geïnteresseerd en gezien dat het al zo lang te koop stond dachten we toch sterk te staan.
Dus met al deze argumentatie deden we een, toegegeven serieus laag bod van net geen € 200.000.
De verkopende makelaar is wel een erg vriendelijke en schappelijke man, die ook geen tegenspraak gaf op onze argumenten.
Ik vermeldde wel dat dit bod nog wel bespreekbaar was, ons eindbod was € 220.000.
 Maar nog geen uur later mailde hij me dat de verkopers het bod niet aanvaardden en niet lager wilden gaan dan 285.000.
We vielen hier allemaal van achterover en moesten er zelfs een beetje mee lachen, want dat was toch wel echt amper verschil met de vraagprijs ...
Met gevolg trokken wij ons bod in en hebben we enkele weken verder gezocht, zonder resultaat.
En ... het eerste huis bleef maar in ons hoofd spoken.
Long story short.

We hebben de verkopende makelaar gisteren nog eens gecontacteerd met de vraag of het nog te koop staat en of we nog een bod mogen doen?
Had gekund dat we ze beledigd hebben met ons eerste bod.
Ja, het staat nog te koop, er zijn nog bezichtigingen gepland en enkele onderhandelingen lopende.
Of dit waar is weet de kat ...
Dus deden we dit keer een bod van € 235.000.
Direct een stuk hoger, omdat we het zo graag willen zijn we eigenlijk echt wel bereid om meer te betalen dan het waard is, maar we moeten ook nog zien dat we ons budget van € 320.000 inclusief renovatiekosten, nu berekend op € 70.000 met een paar toegevingen, niet overstijgen.
En nu was ik eigenlijk vrij zeker van een schappelijk tegenbod.
Maar NEEN, ze gaan niet lager dan € 280.000! 
angry_smile.png

Ik kan dit niet begrijpen.
Het staat ondertussen al bijna 1,5 jaar te koop, gelijkaardige huizen in de buurt kosten max € 250.000.
Nu wilden we eigenlijk nog een week afwachten en dan opnieuw een bod doen van € 245.000.
Ik wil wel gaan tot € 250.00 - € 255.000, maar mijn vriend vindt dat te zot.
Nu, ik kijk meer naar de 'emotionele' waarde, maar ik ben toch ook niet zo blij met hun waanideeën.

Heeft iemand tips om ze als nog te doen zakken met hun prijs? 
Je zou denken dat ze 1,5 jaar wachten toch blij zouden zijn met zo'n aanbod.

Mario_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 dec 2014
Waarderingsscore
6.546
Punten
113
kCalypso zei:
Goh ja dat klopt wel Mario... Alleen is het voor ons moeilijk haalbaar om een maand dubbel te wonen (huur & afbetaling). Er kan op zich wel een overlapping van enkele dagen zijn. Maar stel nu dat het geregistreerd is, en we ons aan de opzeg van drie maanden moeten houden. Je weet toch niet op voorhand of de akte in april, mei of juni verleden zal worden, dus hoe kan je dan best je huurcontract opzeggen?

Persoonlijk vind ik dit een rare uitspraak, je koopt een woning met naar eigen zeggen toch serieuze renovatiekosten... (Je kan ook steeds uitstel van betaling vragen aan uw bank en bv pas volgend jaar beginnen afbetalen.....)

Een maand huur is daar maar een fractie van en kan ervoor zorgen dat je veel sneller en beter de noden aan de woning kan vasstellen.  Het werkt echt veel makkelijker in een onbewoonde woning.

Wij hebbenenkele maanden overbrugd, en zeer blij dat we daar voor gekozen hebben.

Lid geworden
6 feb 2017
Waarderingsscore
0
Punten
0
Tja, we kunnen op zich wel even dubbel betalen, maar gemakkelijk is dat niet. En bij ouders inwonen of in een caravan is aan de moeilijke kant met twee honden en paarden zoals eerder beschreven... :) 

Het is wel niet zo leuk dat er weer dadelijk oordelen worden geveld over onze financiële situatie. Zoals eerder gezegd was het geen kwestie van opeens 50.000 euro meer te KUNNEN betalen voor het huis. Ons budget was in het begin hetzelfde als nu, alleen hebben we beslist om veel renovatiewerken op een later moment uit te voeren, en zo is er budget vrijgekomen voor de aankoop zelf. 

Mijn vraag was immers ook gewoon gericht op hoe men het over het algemeen regelt als je van een huurwoning naar een koopwoning verhuist en nog geen definitieve verhuisdatum hebt. Als er dan geantwoord wordt dat de meeste mensen een tijdje dubbel betalen om de overgang gemakkelijker te laten verlopen en niet enkele dagen zonder woonst te zitten, dan is dat een antwoord op mijn vraag. Het is toch maar logisch dat ik een dubbele betaling probeer te vermijden? Dat heeft toch nog niet eens zoveel met 'kunnen' te maken? Ik denk als hier iedereen moet kiezen tussen een maand huur betalen, de maand daarna verhuisd zijn en afbetaling betalen OF een maand huur én afbetaling betalen, dan lijkt het mij normaal dat iedereen voor het eerste kiest... Maar omdat ik me dus afvroeg of zo'n makkelijke overgang haalbaar is, stelde ik de vraag. :) :)

Als er al een optie bestaat om de start van de afbetaling uit te stellen, is dat dus al een oplossing, dankjewel Mario.

Lid geworden
6 feb 2017
Waarderingsscore
0
Punten
0
Om dan nog even meer in detail te gaan, want ik denk dat hier sommigen serieus in de wolken zitten over onze financiële capaciteiten... ;) (niet slecht bedoeld).

Wij lenen aankoop + renovatie aan 100%. We verdienen best goed, vandaar dat we ruimte hebben voor een lening die het totaalbedrag van aankoop en renovatie dekt. Ons afbetalingsbedrag is voor ons dus maandelijks goed betaalbaar. Dit bedrag zou trouwens ongeacht het aankoopbedrag hetzelfde zijn gebleven, of we het huis nu voor 230.000 of 290.000 hadden gekocht, want het resterende bedrag tot aan ons maximumbudget is wat we gebruiken voor de renovatie. Dus dat we nu opeens 50.000 euro meer betalen voor het huis heeft geen invloed op ons maandelijks afbetalingsbedrag. Ik hoop dat ik dit een beetje verstaanbaar heb uitgelegd?

Zoals gezegd, de afbetaling is voor ons goed haalbaar. Maar onze huur van tussen 700 en 800 euro is natuurlijk wel een groot maandelijks bedrag, en als DAT bij de afbetaling komt voor enkele maanden of een maand, is dat natuurlijk meteen een pak minder haalbaar. Vandaar dus ook mijn vraag... Ik hoop dat jullie de situatie nu iets beter begrijpen.

tjay

Zeer Actief lid
Lid geworden
21 jun 2011
Waarderingsscore
27
Punten
38
Het is voor mij al even geleden dat ik vertrokken ben, maar als ik me goed herinner moet je 3 maanden voor je vertrek je opzeg als huur doen (met eventueel een boete van x huurmaanden als je er minder dan 3 jaar woont op een langdurig contract). Het lijkt me dat je dus maximaal 3 maanden huur 'dubbel' kan betalen. Door goed te plannen kan je die periode verkorten.

Ik zou alleszins oppassen met te vroeg de huur op te zeggen. Je verhuurder zal iemand anders zoeken en als die de dag nadat je vertrokken bent moet inhuizen, kan je ook niet meer 'last minute' verlengen als er in de verbouwing of met de verhuis iets mis gaat.

Natuurlijk... het staat u vrij om de verhuurder reeds informeel op de hoogte te brengen, en nog niet formeel de opzeg te doen. Dat lijkt me als je dat vandaag weet ook een kwestie van beleefdheid. Pas wel op dat hij dan niet de opzeg doet (maar dat is redelijk moeilijk).

Mario_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 dec 2014
Waarderingsscore
6.546
Punten
113
Er oordeelt hier niemand over jou financiële situatie, we lezen enkel wat er hier geschreven wordt en daar maak je veronderstellingen door.  Je spreekt over 200k en 80k renovatie, daarna direct naar 235k en een week later is 280k ook niet het probleem.....   Dat je laag biedt om te polsen hoe de situatie is, dat begrijp ik, maar als je limiet op een week tijd met 50k verhoogd, dan kan je ook begrijpen dat er gedacht wordt dat xxxx€ om enkele maanden te huren ook niet onoverkomelijk is.... Trouwens verlies je nogmaals 10% op het extra geboden bedrag, dus uw 'renovatiebudget ' gaat van 80k niet naar 50k, maar naar 45k ....

Je kan dus eens met de bank gaan praten, de paarden kan je eventueel al daar stallen, want dat was je oorspronkelijk toch al van plan.  Verbouwen met kinderen in huis is nog tig malen moeilijker....

Hopelijk onderschat je de werken niet want op enkele duizenden euro's kan je dat niet correct schatten. En er zullen altijd onvoorziene kosten komen, zeker als je de woning eens ten gronde hebt doorgelicht.

Je bent de eerste niet die even een vloer wou leggen, maar uiteindelijk alles heeft afgegraven, leidingen vernieuwd, isolatie en vvw .....

Lid geworden
6 feb 2017
Waarderingsscore
0
Punten
0
Oordelen misschien niet, maar eerder werd ook al het vermoeden neergetypt dat we van ouders of eender waar opeens meer centen hadden toegestopt gekregen, en vandaar dat ik nu het gevoel had dat sommigen denken dat we rijkeluiskindjes zijn. Dat wilde ik even opklaren. ;)

We zijn inderdaad voorzien op onvoorziene kosten met ons eigen spaarpotje, maar daar willen we liefst enkel aanspraak op doen als er zo'n onvoorziene kosten in de verbouwingen zijn. Daarvoor hebben we trouwens ook de optie om een reeds afbetaald bedrag opnieuw op te nemen bij de bank, zonder extra notariskosten. 

En nogmaals: Ja, we maakten de sprong van 235 naar opeens veel meer; maar de kosten voor verbouwingen werden dan veel lager geteld. Dus dan komt het op hetzelfde neer. Het is NIET zo dat we 235.000 + 80.000 renovatiekosten omtoverden in 280 + 80.000 renovatiekosten hé. ;) Dan zouden we echt wel de lotto hebben gewonnen. Neen, om het bedrag te betalen dat we nu afgesproken hebben, hebben we ons renovatiebudget omlaaggekrikt naar 45 - 55.000 en enkele grotere kosten laten vallen, zoals bijvoorbeeld de badkamer. De elektriciteitskosten vallen ook weg omdat de eigenaar dit zelf in orde gaat brengen. 

Mario_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 dec 2014
Waarderingsscore
6.546
Punten
113
Je voorziet 10.000€ voor electriciteit...... De verkoper gaat deze niet vernieuwen he, die gaat net het hoogstnodige doen om door de keuring te krijgen. Warbij jullie hoogst waarschijnlijk iets volledig anders in gedachten hadden . Daarom is het ook 'vrij nutteloos ' om dat als voorwaarde te stellen.

Je spreekt over een woning van de jaren '50..... De mankementen verdwijnen niet zomaar omdat jullie verbouwbudget kleiner wordt.....  De woning lijkt me ook gekocht te zijn als droomwoning en gezien de benodigde ruimte etc,.... zijn de plannen om hier 'oud' te worden .

Dan ben ik voorstander om het nu goed aan te pakken dan half half en later steeds met problemen te kampen....

Lid geworden
6 feb 2017
Waarderingsscore
0
Punten
0
Nee dat klopt Mario, we rekenen er ook op dat het geen denderende afwerking gaat zijn, maar goedgekeurd is voor ons goed genoeg. 

De rest van de verbouwingen worden gewoon aan prioriteiten onderworpen. Alles wat er dan qua budget nogoverschiet is voor het 'mooimaken' van alles. Nieuwe keukenbijvoorbeeld. Op de eerste plaats staat verwarming, vloeren, isolatie. Daar ben je dan toch al enkele maanden mee verder, en dan kunnen nog zien of er nog budget overschiet. Maar de nodige werken gebeuren dus eerst. 

En het is inderdaad de bedoeling om er te blijven wonen. :)

Woubeir

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
16 sep 2008
Waarderingsscore
298
Punten
83
kCalypso schreef:

Als er al een optie bestaat om de start van de afbetaling uit te stellen, is dat dus al een oplossing, dankjewel Mario.

Hopelijk besef je bij deze optie dat dit niet betekent dat je x tijd geen betaling doet aan de bank. Akkoord, de overeengekomen afbetaling van kapitaal en intrest start niet. Maar al die uitgestelde tijd betaal je wel de intrest op het openstaande kapitaal bvb. je leent 320.000 € en intrest is 2,5 % (op jaarbasis), dan betaal je per maand ± 660 € aan intrest zolang je afbetaling niet start.

Lid geworden
6 feb 2017
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ja klopt woubeir, dat vertelde mij onze kredietadviseur ook net. We zullen gewoon zien of a) ons huurcontract geregistreerd is, en b) hoe snel de akte kan verleden worden. Een maandje dubbel betalen valt nog wel te overzien. 

Woubeir

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
16 sep 2008
Waarderingsscore
298
Punten
83
kCalypso zei:
a) ons huurcontract geregistreerd is

Als ik het mij goed herinner, kan je dat nagaan op je PC door in te loggen op MyMinfin.

Lid geworden
6 feb 2017
Waarderingsscore
0
Punten
0
Dat heb ik vanmorgen nog eens bekeken, Woubeir, om dat het me een paar maanden geleden al was opgevallen dat het daar NIET staat. Ons vorig huurcontract wel. Maar nu las ik op internet dat het kan zijn dat het niet oop myminfin te zien is als de verhuurder het persoonlijk heeft binnengebracht en met een gewone stempel het heeft laten registreren... Of zou het er dan ook op moeten staan? We huren hier ondertussen net een jaar, denk ik ook niet dat het zogezegd nog 'online moet komen'. We hebben ook nooit een kopie van het geregistreerde contract ontvangen, wat meen ik ook verplicht is als je het laat registereren. 

Lid geworden
21 nov 2012
Waarderingsscore
1
Punten
0
Ik heb niet alles gelezen, maar jullie moeten het pand laten schatten door een expert en van daaruit een niet-emotioneel bod doen. Schatten kost je misschien 200 euro. Je kan dan nog beslissen of je aan de onderkant of bovenkant van de geschatte waarde bied. Je kan dit rapport ook gebruiken om de verkoper te overtuigen als je het echt zo graag wil.

Lid geworden
6 feb 2017
Waarderingsscore
0
Punten
0
Galactic, dankjewel voor de tip. We zijn echter al bijna de compromis aan het tekenen, dus dit komt wat laat. ;) Maar toch bedankt.

K.B.

Zeer Actief lid
Lid geworden
19 feb 2009
Waarderingsscore
30
Punten
48
Op zich is er natuurlijk niets fout aan alle redeneringen hier  ...

Maar of het allemaal realistisch is ... dat betwijfel ik toch wel een beetje hoor .

Wij wonen ondertussen enkele maanden in onze nieuwbouw ... en hier en daar moet ik nog wat afwerken ... de tuin moet nog afgesloten worden  , gras gezaaid (en perceel van 1000 m² niveleren) , wat schilderwerken ,  nog wat prularia als videofoon etc , deurklinken ,  opvoegen gevel ,  inox leuning dakterras ,  ...  ne zitmaaier kopen ... een tuinhuis ... enkele PV ... zonneboiler ... indienen EPB ... wat verlichting voor binnen , buiten , ... ingebouwde kasten in het waskot ... schuifdeursysteem voor dressing , ...

En als ik dan zowat ga beginnen optellen dan breekt het angstzweet mij uit want dan zit ik snel aan uw 45.000 euro ....   

Maar er is ook positief nieuws ... u hebt duidelijk begrepen dat je voor 350.000 euro geen compleet gerenoveerde boerderij met grond voor je paarden kan hebben .   En dat je dus steevast met beperkingen zal zitten ...

k.b.

Lid geworden
6 feb 2017
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hoi KB, bedankt voor je reactie. Onze woning is dan ook nu al instapklaar, in waarschijnlijke tegenstelling tot die van u (als ik lees nieuwbouw). Ons budget van 45-55.000 euro is voor werken die ook niet allemaal van dag 1 af aan moeten, en is nog rekbaar doordat onze lening diverse opties heeft. Mochten bepaalde dingen niet haalbaar zijn, sparen we er gewoon weer een tijdje voor. Ik kan me voorstellen dat mensen met een totaalrenovatie of nieuwbouw eens goed slikken bij dit bedrag, maar uiteindelijk is onze renovatie vooral oppervlakkig en dus lang niet zo kostenintensief als bij een huis dat je bijna volledig moet strippen en opnieuw opbouwen. We hebben er ook onze vrede mee dat we de komende jaren steeds in een of andere verbouwingsfase zullen zitten. 

K.B.

Zeer Actief lid
Lid geworden
19 feb 2009
Waarderingsscore
30
Punten
48
U zou er versteld van staan hoe "afgewerkt" onze woning al is  ...

Wij hebben er al een DHZ avontuur opzitten waar ik zeven jaar vrij intensief mee ben bezig geweest ... en nu is de target dat de kids deze zomer kunnen voertballen in de tuin ...

maar toch verbaast het mij nog altijd hoe kapitaalintensief het hele gebeuren is geweest ...  maar ja ...   het is zoals hier al eerder is naar voor gekomen ... gewoon een kwestie van prio's ...

In een woning van de jaren 50-60 kan je volgens mij niets aanrichten zonder er "isolatie" bij te betrekken ...  dus wens je een steentapijt ... dan is dat vermoedelijk uitgraven , beton storten , leidingen herleggen , vloerisolatie plaatsen , chappen en  bevloering aanpassen ...

Ik begrijp gewoon niet dat er mensen zijn die "verkondigen" dat je met 70 a 80 keuro een totaalrenovatie kan doen van een hoeveke ... dat is dikke onzin ...

Je gaat erin zoals het is en doet voor 20.000 euro verfraaiingen en enkele kleine aanpassingen of je doet het "full"  met isolatie , nieuw schrijnwerk , vloeren eruit , mogelijks aanpak opstijgend vocht , alle nutsvoorzieningen vervangen , onderdak en isolatie voorzien voor dak ... en dan ben je minstens weg voor 800 a 1000 euro per m²  ( en aangezien dergelijke hoevetjes meestal wel wat oppervlakte hebben loopt dat zeer snel op) ...

En ik begrijp zowel jullie situatie als deze van de vorige eigenaar ...  hij vond de verkoopprijs gerechtvaardigd omdat de woning instapklaar was ... jullie vonden het "hoog" omdat er zich grondige verbouwingen etc opdrongan / noodzakelijk zijn op middenlange termijn ...

Nu enkele maanden later zeg je zelf dat de woning instapklaar is ...

Dat is wat ik bedoel met "prioriteiten" ...  

k.b.

Mario_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 dec 2014
Waarderingsscore
6.546
Punten
113
er wordt inderdaad nogal kort door de bocht omgegaan met de budgetten.

10k voorzien voor elec, maar 1 dag later is het ok als de elec keuring ok is ....

Ik wil wel eens weten hoe de staat van de afvoeren is die 60+ jaar in de grond hebben gezeten...

Maar nu wel een gietvloer leggen , om over 5 jaar vast te stellen dat alles eruit moet omdat de afvoeren weggerot zijn. (in mijn woning van '60 was alles in de grond echt rot, b.v. chauffages werkten nog wel,  maar de leidingen waren gewoon een zeef.)

instapklaar = alles wat niet op de lijst van onbewoonbaar verklaarde woningen staat ?

Mts87

Lid
Lid geworden
3 jun 2014
Waarderingsscore
28
Punten
18
Ik deel de mening van K.B. en Mario.

Ons huis (jaren 50) was ook instapklaar, en kon opgelost worden met een likje verf en nieuwe mazoutkachels, maar dan zaten we binnen 10 jaar met een serieuze verbouwing.

De lening zou dan nog altijd lopen, en om dan opnieuw een opname te doen om te verbouwen of een nieuwe lening te nemen vonden wij maar niets.  Zeker als je dan die jaren te veel hebt betaald voor het verbruik en vooral ingeboet hebt aan comfort al die jaren. 

Maar als dit u droomhuis is,  mag je terecht blij zijn dat jullie het gekocht hebben, en hopelijk blijven jullie deze gedachten houden.

Want een verbouwing is alles behalve romantisch of gezellig. Maar dat is mijn persoonlijke mening.

Lid geworden
6 feb 2017
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ik vind het supersympathiek dat jullie allemaal willen waarschuwen voor de kosten, waarvoor erg bedankt. Maar ik zie eigenlijk geen reden om nu problemen te gaan oplossen die zich (nog) niet voordoen. We hebben een architect onder de arm en diverse andere vakmannen, en die hebben allemaal gezegd dat de 'basis' goed in orde is. Dak, ramen, leidingen,... De grote dingen zijn allemaal enkele jaren geleden vernieuwd geweest, behalve de elektriciteit. Ik heb het misschien aanvankelijk erger omschreven dan het is, dus mijn excuses voor de verwarring in dat geval.

Wat wij bedoelen met renovatie is vooral van dit oubollige huis een gezellig, modern huis te maken voor ons als jong koppel. We pakken alles stap per stap aan, te beginnen met de verwarmingen. We zullen over elke stap goed nadenken en de best mogelijke beslissing nemen, daarna gaan we verder met de volgende stap. Is het budget op, sparen we een bepaalde tijd bij. Ik denk dat dit veel mensen doen, ook mensen die al jaren in hun huis wonen en nu hun woning willen moderniseren. Wie weet eindigen we inderdaad op veel meer dan die geschatte 55.000, dan is het zo. Dat budget is bedoeld als financiëring voor de dingen die we meteen willen (laten) doen hé, ik heb nooit gezegd '55.000 euro en that's it, dan moet het huis van top tot teen in orde zijn'. Neen, 55.000 euro is nu het budget voor de werken die meteen moeten. En dan zien we wel verder. Het taat niet op instorten, mannekes.

Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan