• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Prijs chape & PUR voor 30m²

Lid geworden
20 aug 2016
Berichten
13
Waarderingsscore
0
Punten
1
Hi,

Ik ben hier een kleine aanbouw aan het doen van 30m² en hier een offerte voor:
- Chape met vezels, 9cm dik: € 1.050
- PUR 10cm incl. afschuren: € 1.150

Ik heb de indruk dat ze toch wel wat hoog zijn, neen? Iemand een vergelijkbare situatie? Ik verwachtte deze eigenlijk 20% goedkoper.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

semo

Gewaardeerd lid
Lid geworden
11 jul 2011
Berichten
1.319
Waarderingsscore
148
Punten
63
Lijkt me niet van de pot gerukt - groot deel van de kost zit in de opstart, dus prijs per m² ligt hoger bij kleinere oppervlaktes.
Andere offertes vragen en vergelijken als je het echt wil weten.
 

D I Y

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
12 aug 2013
Berichten
16.035
Waarderingsscore
4.939
Punten
113
Voor dergelijk kleine oppervlaktes gaat de prijs per m2 pijlsnel de hoogte in. De overhead van ter plaatse komen met de vrachtwagen, pomp aankoppelen, leiding afrollen en klaarleggen, achteraf ook alles weer opbergen, enz... zijn hetzelfde voor een volledige woning van 200m2 als voor een klein stukje van 50m2.
Bovendien hebben we hier een recente discussie lopen over de opvallende prijsstijgingen in de pur van de laatste maanden tot wel 50% op de grondstof en tot 30% op de prijs geplaatst. Daar delen verschillende mensen hun prijzen zodat je even kan vergelijken.
 

Mario_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 dec 2014
Berichten
20.139
Waarderingsscore
6.695
Punten
113
Zoals al aangehaald, voor 30m² staan ze niet te springen.
Afhankelijk van hoe handig je bent zou ik een DIY oplossing zoeken.
Platen leggen en dan chape. Of laten chapen.
 

minoeske

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
23 dec 2012
Berichten
3.015
Waarderingsscore
1.932
Punten
113
En het wordt er zeker niet beter op : zonet een mailtje ontvangen : PUR platen prijsverhooging van 7 % voor leveringen vanaf 17 mei (ongeacht besteldatum)

Dus : isolatie besteld in januari, wegens schaarste nog niet geleverd........als ze wachten van leveren betaal ik 7 % meer :(
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan