Prijs casco ruwbouw van 120 m2

• Tags ruwbouw
  • BVG

Lid geworden
    16 jun 2006
    Waarderingsscore
    0
    Punten
    1
    Was is de prijs tegenwoordig van een simpele casco ruwbouw (ongeveer)?

- 120 m2
    - open bebouwing
    - plat dak
    - simpel vierkant ontwerp
    - normale ramen

Bedoeling is om alles zo goedkoop mogelijk te houden.

Wat hebben jullie recent voor jullie ruwbouw betaald? Ik ben benieuwd naar de prijzen anno 2026 🫣

Wat kost een auto?
    Wat zijn dat volgens jou, standaard ramen.

Reken op 2000 a 2200 ex btw per m2 afgewerkt.

Ik heb een bouw in de planning zitten die een 195m2 groot is. Kosten ruwbouw 140k, dak 27k, ramen 40k (ik weet wel niet of het standaard ramen zijn 😉). Alles ex btw

Wat kost een auto?
    Wat zijn dat volgens jou, standaard ramen.

Reken op 2000 a 2200 ex btw per m2 afgewerkt.

Ik heb een bouw in de planning zitten die een 195m2 groot is. Kosten ruwbouw 140k, dak 27k, ramen 40k (ik weet wel niet of het standaard ramen zijn 😉). Alles ex btw

Bedankt voor je prijsinfo.

Daarmee dat ik erbij zette 'zo goedkoop mogelijk', dus qua ramen geen super grote overspanningen, geen speciale vormen. Dus de Lada of de Citroën van de ramen, niet de Ferrari 😉

Ik besef dat je in alles heel ver kan gaan qua prijzen, als je van alles het duurste van het duurste neemt.

220000 all in excl grond incl nutsvoorzieningen

• Leuk
    Waarderingen: BVG
    Was is de prijs tegenwoordig van een simpele casco ruwbouw (ongeveer)?

- 120 m2
    - open bebouwing
    - plat dak
    - simpel vierkant ontwerp
    - normale ramen

Bedoeling is om alles zo goedkoop mogelijk te houden.

Wat hebben jullie recent voor jullie ruwbouw betaald? Ik ben benieuwd naar de prijzen anno 2026 🫣
    Hangt zoals steeds van uw keuzes af. Goedkopere materialen kan steeds, maar bedenk dat in ruwbouw het meeste permanent is. Is afwerking kan je meestal wel makkelijker achteraf wisselen .

Ga je zelf doen of alles laten doen...

Ik ben vooral op zoek naar recente prijsvoorbeelden van een 'standaard' casco woning (ruwbouw + ramen + dak).

In afwerking kan inderdaad zoveel verschil zitten dat prijzen van volledig afgewerkt eigenlijk niks zeggen.

Daarmee dat ik mij wil focussen op enkel de ruwbouw casco, om een idee te hebben. En benieuwd ben naar de goedkoopst mogelijke versie.

Dus als er nog mensen zijn die een prijsvoorbeeld hebben van hun casco? 🙏🙏

Ik ben vooral op zoek naar recente prijsvoorbeelden van een 'standaard' casco woning (ruwbouw + ramen + dak).

In afwerking kan inderdaad zoveel verschil zitten dat prijzen van volledig afgewerkt eigenlijk niks zeggen.

Daarmee dat ik mij wil focussen op enkel de ruwbouw casco, om een idee te hebben. En benieuwd ben naar de goedkoopst mogelijke versie.

Zelf doen of 1 aannemer is heel veel verschil

• Leuk
    Waarderingen: BnB2

Zelf doen of 1 aannemer is heel veel verschil

Ik ben van plan om het te laten doen

Maar in casco kan al evenveel verschil zitten als ik de afwerking.
    Gevelsteen, zelfs in snelbouw. Type afvoerleidingen. Dakpannen. .... Sneldek tov een tegelpan..
    Dus ook daar is keuze belangrijk.
    Je wil na een paar jaar ook geen spijt hebben van zulke keuzes.

Daarmee dat ik erbij zette 'zo goedkoop mogelijk', dus qua ramen geen super grote overspanningen, geen speciale vormen. Dus de Lada of de Citroën van de ramen, niet de Ferrari
    Tussen een Lada en een Citroën is al een wereld van verschil, laat staan dat je naar een Ferrari kijkt.

Grote ramen hoeven niet noodzakelijk duur te zijn. Glas is niet zo prijzig en of een profiel op 1 of op 2 meter gezaagd moet worden is dezelfde hoeveelheid werk. Wat veel de prijs bepaalt is of ze open kunnen, of het schuiframen zijn, aantal deuren…

Laat een plan maken en vraag offertes op met de keuzes die jij belangrijk vindt, enkel dan heb je zicht op een correcte prijs en dan nog. Met weeral de prijsstijgingen die je rond je oren krijgt gegooid.

Of hanteer de m2 methode waarvan ik reeds een voorzet van prijzen heb gegeven.

Als iemand vooraf perfect prijzen kon opgeven werd die goud geld betaald door ontwikkelaars…

Prijzen van onze nieuwbouw (249m², plat dak, incl gemetste carport) die gestart is in maart:
    - Ruwbouw: €160k
    - Dak: €26k
    - Buitenschrijnwerk: €55k

Prijzen excl. BTW.

120m2 is wel heel weinig, dat jaagt de kosten per m2 omhoog.
    Wil je bungalow (dus 120m2 op de grond - ook weer duurder) of met verdiep (dus 60m2 op de grond)?

dat jaagt de kosten per m2 omhoog.
    Uit pure interesse: zou dat zoveel schelen? Architect, alle attesten en rapporten, aansluitkosten blijven gelijk. Het overige is per m2.

Ik heb niet verder nagedacht, noch gerekend als ik dit typete (zit te wachten tot dat mijn tikki masala is ingekookt 😋).

Een schuifdeur in glas kost even veel in een grote als in een kleine ruimte. Een voordeur, een achterdeur, een keuken, een badkamer,… graafwerken voor fundering en betonplaat, de bekisting ervoor,… allemaal dingen die duurder worden als het groter wordt, maar niet proportioneel en lineair duurder. Transport van graafmachine kost evenveel ongeacht of ze 4 of 8u gebruikt wordt. Vloeren is ook zoiets: er is in verhouding meer opstop aan kleine oppervlaktes, dus gemiddeld meer uren werk per m2.
    En zo zijn er veel kleine dingen. En vele kleintjes maken een groot.

Maar in de casco fase zijn er misschien minder van die factoren (alhoewel, buitenschrijnwerk is een grote post, graaf- en betonwerk ook).

Blijf op de hoogte. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Terug
Bovenaan