Prijs asbest dak nergens te bekomen zonder bezoek

• Tags asbest dakbedekking daken lei onderdak
  • Lid geworden
    27 jan 2025
    Waarderingsscore
    9
    Punten
    3
    Hallo allemaal

Wij staan op het punt een bungalow te kopen waar een schilddak met noordboomconstructie opligt. Dit dak heeft nog asbestleien, waarbij de leien op kepers liggen. De kepers liggen op zo'n 40 centimeter van elkaar. De constructie is door de architect zelf als goed bevonden, er zou wel een flexibel onderdak op moeten (zeil dus).

Echter, niemand, maar dan ook echt niemand, wil ons een indicatieve prijs geven voor de dakvervanging zonder bezoek. We moeten knopen gaan doorhakken over het huis zelf, dus een bezoek gaat niet mogelijk zijn voor de derde keer. De verkoper is zijn geduld een beetje aan het verliezen gok ik, ook omdat er een zeer emotionele band met het huis is. Ik snap dat het voor een aannemer moeilijk is, maar ik zou toch verwachten dat met het plan en foto's (die hebben we) mogelijk zou moeten zijn om een totaalprijs per m2 aan te bieden. Als er dan inderdaad blijkt dat er hier en daar kepers vervangen moeten worden gaat niemand raar opkijken van 1000 euro meer, en er zal altijd een nieuwe prijs gemaakt moeten worden voor aanvang werken gezien overdracht pas na 2 maanden kan.

Vandaar vraag ik jullie hulp:

Het dak is 240 m2 (ruim gerekend, architect zei 210 op het plan maar ik neem graag wat extra), we willen het bezetten met kunstleien en dus ook de asbest laten afvoeren. De oversteek is prima in orde, de afvoerbuizen dienen ook niet vervangen te worden. Weet iemand wat dit zou kunnen kosten? Doe ik zelf de berekeningen met de bedragen die ik online vindt dan vind ik:

- 3000 euro steigerkosten
    - Verwijderen abest aan 15 euro per m2: 3600
    - Afvoeren: 3000
    - Nieuw foliedak: 1500
    - Nieuwe leien 65 per m2: 15600

In totaal komt dit dus neer op 26700 (ik gok ex btw) dus 28.302 inclusief BTW.

Dit is zonder isolatie, laat ik ook nog eens PUR spuiten dan is dat zo'n 240*15=3600 inclusief BTW

Maar klopt dit ongeveer? De prijzen die je op internet vindt zijn redelijk gelijk, sommigen zijn hoger en sommigen zijn lager. Zo vind ik al prijzen voor kunstleien aan 50 euro per m2, maar soms ook 75 per m2.

Laatst bewerkt:
    Wat zegt uw architect? Die zou u toch een richtprijs moeten kunnen geven? Heeft hij/zij geen vaste dakwerker die een richtprijs kan geven?

Voor onderdakfolie zit je denk ik al aan zoveel geld puur om hem te kopen. En dan moet hij nog gelegd worden.

Puur op buikgevoel zit je prijs er veel te veel onder. Veel dakwerkers doen al geen leien meer, misschien ligt het daar aan?

Wat zegt uw architect? Die zou u toch een richtprijs moeten kunnen geven? Heeft hij/zij geen vaste dakwerker die een richtprijs kan geven?

Voor onderdakfolie zit je denk ik al aan zoveel geld puur om hem te kopen. En dan moet hij nog gelegd worden.

Puur op buikgevoel zit je prijs er veel te veel onder. Veel dakwerkers doen al geen leien meer, misschien ligt het daar aan?

De architect zegt ruim geschat 30.000. Maar wat is ruim geschat. Wilt dat dan, met de prijzen op internet gevonden en zijn schatting, dat ik tussen de 26 en 30 uitkom inclusief isolatie?

Als jij al zegt dat dat de prijs van de folie alleen is, maar de prijs die ik op internet vond zogezegd inclusief leggen is (volgens BKG dakwerken hun website), dan is het me te veel onzekerheid om ja te zeggen op de aanschaf terwijl het wel het droom huis en vooral de droomlocatie is.

Dat er veel geen leien doen, denk ik niet dat klopt. We waren op bouw & reno geweest en daar had elke dakwerkstand evenveel voorbeelden van leien en dakpannen. Alleen, geen echte leien enkel nog kunstleien. Eentje daarvan zou wel prijs maken, maar ondertussen niets meer van gehoord.

Laat het 30 zijn, is het voor mij prima. Maar als het 40 is bijvoorbeeld dan koop ik het huis liever niet, dan dat ik het wel koop en het blijkt 40 te zijn.

Doe die stelling maar al maal 3, die prijs voor asbestverwijderen (door professionelen, inclusief afvoer) mag je ook verdubbelen, afvoeren 1000 euro dat zijn dan maar 4 stukjes van 3meter? folie mag je ook wat meer voor rekenen. Die prijs voor leien zou kunnen kloppen. Maar dat is dan zonder plaatsing :p PUR spuiten in het dak? Ben je zeker dat je dat wil? Dat wordt zelden gedaan en is vaak ook een erg slechte oplossing.
    Je rekent wel erg laag. En rekenen met van die internetprijzen is helemaal onzin. Ik denk zelfs dat je geen idee hebt wat zo een dak vernieuwen echt inhoudt. Het zou me verbazen dat je bij een zware renovatie van je dak, die oversteken nog niet zou willen meevervangen(of zeker deels).. 'goede staat' heb ik mijn twijfels over. En oversteken zijn heel duur om te vervangen.
    Ga je veluxen steken? Hoeveel isolatie wil je? Wil je de leien zelf niet verwijderen?
    Met deftige isolatie, alles vernieuwd, zal je je prijs sneller het dubbele benaderen dan jou richtprijs. En dat is dan voor geïsoleerd, goedkope leien, alles laten doen, goten deels vervangen, stellingen,

En ja, als de architect zegt : ruim geschat is dat 30000, dan mag je er prat op gaan dat, eens alle lijken uit de kast gevallen zijn en de laatste factuur betaald is, het bedrag met een 4 (lees : in de 40000) zal beginnen. Nog maar zelden een architect geweten die goede ramingen maakt :LOL:

Doe die stelling maar al maal 3, die prijs voor asbestverwijderen (door professionelen, inclusief afvoer) mag je ook verdubbelen, afvoeren 1000 euro dat zijn dan maar 4 stukjes van 3meter? folie mag je ook wat meer voor rekenen. Die prijs voor leien zou kunnen kloppen. Maar dat is dan zonder plaatsing :p PUR spuiten in het dak? Ben je zeker dat je dat wil? Dat wordt zelden gedaan en is vaak ook een erg slechte oplossing.
    Je rekent wel erg laag. En rekenen met van die internetprijzen is helemaal onzin. Ik denk zelfs dat je geen idee hebt wat zo een dak vernieuwen echt inhoudt. Het zou me verbazen dat je bij een zware renovatie van je dak, die oversteken nog niet zou willen meevervangen(of zeker deels).. 'goede staat' heb ik mijn twijfels over. En oversteken zijn heel duur om te vervangen.
    Ga je veluxen steken? Hoeveel isolatie wil je? Wil je de leien zelf niet verwijderen?
    Met deftige isolatie, alles vernieuwd, zal je je prijs sneller het dubbele benaderen dan jou richtprijs. En dat is dan voor geïsoleerd, goedkope leien, alles laten doen, goten deels vervangen, stellingen,

En ja, als de architect zegt : ruim geschat is dat 30000, dan mag je er prat op gaan dat, eens alle lijken uit de kast gevallen zijn en de laatste factuur betaald is, het bedrag met een 4 (lees : in de 40000) zal beginnen. Nog maar zelden een architect geweten die goede ramingen maakt :LOL:
    Ik heb inderdaad geen idee wat het inhoudt, maar ga uit van prijzen op o.a. bobex e.d. Dat zijn toch prijzen inclusief installatie claimen zij en bvb BKG dakwerken. Als dat inderdaad een lokmiddel is om klanten dan achteraf meer te laten betalen is dat toch echt diep triest, maar goed daarom kom ik het hier ook op toetsen.

De oversteek is nu al dik 40 cm en 10 jaar geleden vernieuwd, net als de afvoeren. Zou zonde zijn dat weer te doen. Isolatie ligt er al op de zoldervloer, het is puur voor de premie dat ik het opnieuw zou laten doen. Met PUR zou ik nog voordeel halen uit isolatiewerken en kan het glaswol weg, anders doe ik dat ook niet.

Als het echt op meer dan 40 uitkomt, dat ga ik niet uitgeven aan een dak (denk dat het huis dan ook nog lang te koop gaat staan, als het voor ons met bovenmodaal inkomen al anders niet te doen is) als de rest ook nog moet en dan laat ik de aankoop ook schieten. Mijn maag draait om aan de gedachte met het te laten schieten, maar het moet uiteindelijk ook redelijk blijven.

Ik heb de prijzen hierboven aangepast naar wat je voorstelt. De prijs per leien gelijk gelaten, voor nu.

Laatst bewerkt:
    Bobex is een internetmarketingbedrijf. Geen bouwexpertisebedrijf, of hulp-aan-de-consument bedrijf. Wat voor onzin daar allemaal opstaat ze zouden dat moeten verbieden. BKG dakwerken heb net eens gekeken, dat is niet realistisch he. Daar kan je niet van op aan.

Nu goed, als je 30000 wel, maar 40000 euro niet wil betalen voor de renovatie van dat dak, mag je er zeker van zijn dat je het beter niet aankoopt.
    Al blijf ik het raar vinden dat je voor 10000 euro een woning wel of niet wil kopen, zeker als je eigenlijk al geen besef hebt.
    TIP : zoek iemand die je vertrouwt in je wijde omgeving en vraag of die in het vervolg mee wil gaan kijken.
    Mij vraagt nooit iemand dat maar ik had al veel mensen miserie kunnen besparen

Bobex is een internetmarketingbedrijf. Geen bouwexpertisebedrijf, of hulp-aan-de-consument bedrijf. Wat voor onzin daar allemaal opstaat ze zouden dat moeten verbieden. BKG dakwerken heb net eens gekeken, dat is niet realistisch he. Daar kan je niet van op aan.

Nu goed, als je 30000 wel, maar 40000 euro niet wil betalen voor de renovatie van dat dak, mag je er zeker van zijn dat je het beter niet aankoopt.
    Al blijf ik het raar vinden dat je voor 10000 euro een woning wel of niet wil kopen, zeker als je eigenlijk al geen besef hebt.
    TIP : zoek iemand die je vertrouwt in je wijde omgeving en vraag of die in het vervolg mee wil gaan kijken.
    Mij vraagt nooit iemand dat maar ik had al veel mensen miserie kunnen besparen
    Het is hier maar 10.000, maar er is ook nog de gevel, de vloer e.d.

Je weet dat ergens 5000 afwijken van budget geen probleem is, maar als je alles doet en alles wijkt 5000-10000 af dan is je bouw 100.000 duurder. We hadden bij het vorige huis een vertrouweling meegenomen, die zat er echter falikant naast en ons huidige huis is een ware hel geweest qua verbouwingen daarom dat ik nu ook zo ontzettend angstig ben voor eender welke aankoop. Daarom dat we nu met een architect zijn geweest.

Benotec is overigens het bedrijf wat ook prijs zou maken. Zij schatten op 30.000-35.000 inclusief isolatie, maar hij zou op basis van de plannen een nieuwe schatting maken. Daar dus niets meer van gehoord.

Moet wel ne vertrouweling zijn die er ook iets van kent :LOL:

Als alles afgerond is gaan de meeste verbouwingen 100000 euro duurder zijn dan alle verbouwers dachten ;-) en zeker wat de architecten raamden.

Moet wel ne vertrouweling zijn die er ook iets van kent :LOL:
    Het verschil tussen een eigenaar van een aannemersbedrijf en ene werknemer van een aannemer blijkbaar dus

Als alles afgerond is gaan de meeste verbouwingen 100000 euro duurder zijn dan alle verbouwers dachten ;-) en zeker wat de architecten raamden.
    Inderdaad, de reden voor veel faillisementen bij bouwbedrijven de laatste 2 jaren, het einde van veel relaties en enkele depressies neem ik aan. Het is allemaal niet meer te betalen als je het niet zelf doet. Gelukkig alles van elektriciteit en sanitair in ieder geval zelf kunnen doen, maar sommige dingen zijn een vak apart.

En dan heb je het enkel maar over het dak.... Wat gaat er nog moeten gebeuren?
    Asbest zelf verwijderen en je bespaart echt veel

Het probleem met van die raming is, dat enkel de posten geraamd worden die waarvan op dat moment geweten is dat er werk aan is.
    Achteraf blijken er altijd nog lijken uit de kast te vallen waarvan je het op voorhand niet wist en er dan toch ook nog werk aan blijkt te zijn... en dat zat niet in de raming.

Veel mensen gaan een huis bekijken door een bril die zegt dat alles wat zichtbaar werk nodig heeft, is een kost om rekening mee te houden en al de rest wordt verondersteld in orde te zijn. Eigenlijk moet je het tegenovergestelde doen als je een huis bekijkt: alles wat je enigszins hebt kunnen checken dat het in orde is mag ja als in orde beschouwen en al de rest moet je als niet-in-orde beschouwen tot het tegendeel bewezen is.
    beetje principe als "guilty-until-proven-otherwise".

Je wil niet weten hoeveel huizen wij in onze zoektocht hebben laten links liggen omwille van "guilty-until-proven-otherwise". En het probleem is dat je vaak het e.e.a. zou kunnen uitsluiten als je wat meer info/docu zou krijgen van de immo/verkoper, maar daar mag je ook niet te veel vragen over stellen of ze worden ambetant. Hoe vaak dat ik van immo heb gehoord "gho gij zijt den eerste die mij dat ooit vraagt".
    Nen typische:
    - disco stu: mag ik de elektrische schema's eens zien (als die er al zijn)
    - immo: (lichtelijk verbaasd over de vraag) jamaar de elektriciteit is goedgekeurd hoor....
    - disco stu: jaja, maar mag ik de schema's zien?
    - immo: jamaar alles is in orde, het is goedgekeurd.
    - disco stu: jaja ik vraag niet naar het keruingsverslag maar naar de schema's
    - immo: gho gij zijt den eerst die dat vraagt... Hier is het keuringsverslag , dat heb ik wel.
    - disco stu: ahja prima, ik zal daar eens in kijken. Want de schem's zouden integraal deel moeten uitmaken van het keuringsverslag
    [disco stu kijkt effe, uiteraard geen schema's...]
    - disco stu: uw keuringsverslag is onvolledig
    - immo: allééénu, gij zijt den eerste die daar moeilijk over doet

Enja als er dan een legertje andere kandidaat-kopers klaar staat die daar allemaal geen moeilijke vragen over stellen, dan schiet zo een woning aan u voorbij he.

Het probleem met van die raming is, dat enkel de posten geraamd worden die waarvan op dat moment geweten is dat er werk aan is.
    Achteraf blijken er altijd nog lijken uit de kast te vallen waarvan je het op voorhand niet wist en er dan toch ook nog werk aan blijkt te zijn... en dat zat niet in de raming.

Veel mensen gaan een huis bekijken door een bril die zegt dat alles wat zichtbaar werk nodig heeft, is een kost om rekening mee te houden en al de rest wordt verondersteld in orde te zijn. Eigenlijk moet je het tegenovergestelde doen als je een huis bekijkt: alles wat je enigszins hebt kunnen checken dat het in orde is mag ja als in orde beschouwen en al de rest moet je als niet-in-orde beschouwen tot het tegendeel bewezen is.

Je wil niet weten hoeveel huizen wij in onze zoektocht hebben laten links liggen omwille van "guilty-until-proven-otherwise". En het probleem is dat je vaak het e.e.a. zou kunnen uitsluiten als je wat meer info/docu zou krijgen van de immo/verkoper, maar daar mag je ook niet te veel vragen over stellen of ze worden ambetant. Hoe vaak dat ik van immo heb gehoord "gho gij zijt den eerste die mij dat ooit vraagt".
    Nen typische:
    - immo: (lichtelijk verbaasd over de vraag) jamaar de elektriciteit is goedgekeurd hoor....
    - immo: gho gij zijt den eerst die dat vraagt... Hier is het keuringsverslag , dat heb ik wel.
    - disco stu: ahja prima, ik zal daar eens in kijken. Want de schem's zouden integraal deel moeten uitmaken van het keuringsverslag

Enja als er dan een legertje andere kandidaat-kopers klaar staat die daar allemaal geen moeilijke vragen over stellen, dan schiet zo een woning aan u voorbij he.
    Daarom dat wij met een architect zijn geweest. De hele constructie is openlijk te zien (Daarom ook gelukkig geen asbest onderdak, maar ook compleet geen onderdak). Wij zijn zo een van die kopers geweest bij ons vorige huis die zeiden "goh jah schoon huis maar dat pleisterwerk ziet er niet zuiver uit en hier zit vocht. Oh ja en de ketel is te oud". De man wat bij ons was, die werkte in de bouw, die zei destijds wel een paar dingen maar belange na niet genoeg en de prijsramingen compleet verkeerd, de architect wat erna kwam (die we nu ook hebben ingeschakeld) die gaf vrijwel constant 1.5 keer de prijzen wat we toen hoorden.

Ik heb Benotec nog maar eens gebeld, het was heel druk daarom dat ze niets meer laten horen maar het ligt nu bij de calculator... Binnen 3 weken nog maar eens bellen misschien?

wij hebben in 2021 een asbest dak vervangen: oppervlakte 370 m², 5500 € afbraak en afvoer, 10 000 € hout bijgeplaatst, 10 000 € 12 cm PUR platen, dampscherm, 13 000 € EPDM folie (geen leien), randafwerking, tapbuizen afvoeren, ... kostprijs totaal 44 000 € excl. btw.
    Subsidie ontvangen voor vervanging asbest dak + isolatie.

• Leuk
    Waarderingen: BnB2

Nen typische:

Daarom dat wij met een architect zijn geweest. De hele constructie is openlijk te zien (Daarom ook gelukkig geen asbest onderdak, maar ook compleet geen onderdak). Wij zijn zo een van die kopers geweest bij ons vorige huis die zeiden "goh jah schoon huis maar dat pleisterwerk ziet er niet zuiver uit en hier zit vocht. Oh ja en de ketel is te oud". De man wat bij ons was, die werkte in de bouw, die zei destijds wel een paar dingen maar belange na niet genoeg en de prijsramingen compleet verkeerd, de architect wat erna kwam (die we nu ook hebben ingeschakeld) die gaf vrijwel constant 1.5 keer de prijzen wat we toen hoorden.

Ik heb Benotec nog maar eens gebeld, het was heel druk daarom dat ze niets meer laten horen maar het ligt nu bij de calculator... Binnen 3 weken nog maar eens bellen misschien?
    Zoek ne lokale dakwerker en leg hem uw verhaal uit. Die kunnen daar echt wel ne natte prijs op plakken hoor.

Maar eerlijk gezegd? Ik durfde het bijna niet zeggen want ik ben geen expert dakwerken maar ik zou toch ook 40/50k schatten als je alles laat doen, zoals caroto zei.

Bij een kameraad was het dakgebinte zogezegd nog goed volgens architect. 30k voor afbraak, nieuwe folie, pannen, dakdoorvoeren, isolatie en dampscherm.

Toch heel wat moeten laten vernieuwen en prijs kwam op 50k uit

Je twijfelt nu, maar los van het dak, zou je je droomhuis laten schieten voor 10k? Locatie kan je nooit veranderen.

Staat het nog online? Post hier anders de advertentie eens.

Recent prijs gezien van 36000 voor een dak van 100m2. Eenvoudig zadeldak met oude pannen.

Pannen worden afgenomen, sarking isolatie (ik dacht 10cm pur) erop en daar nieuwe pannen op.

Als je op 10k moet kijken doe het niet. Neem minstens 10% marge op uw prijzen, inclusief die van architecten. Prijs inschatting is een moeilijk vak, als je het perfect zou kunnen, verdien je sloten met geld, projectontwikkelaars zouden u aanbidden.

Ter info Delta Vitaxxx (onderdak folie) 2,57/m2 ex btw groothandelsprijs.

Nog een tip: als je echt een geschatte prijs wil van een dakwerkersbedrijf bel ze, leg u situatie uit en geef aan dat je eventueel wil betalen. Als je dat niet doet denken al die dakwerkers ik steek liever mijn tijd in offertes waarvan de slaagkans groter is. Lees als de verkoop niet doorgaat heb ik niets, als de man begint gaat hij toch ergens anders enz…

Tip 2: laat al die internet bedrijven links liggen die willen alleen maar clicks en leads verkopen. Bouwen doe je niet online dat doe je in de echte wereld. Ik heb nog nooit een goedkopere prijs op internet gevonden of bedongen.

Recent prijs gezien van 36000 voor een dak van 100m2. Eenvoudig zadeldak met oude pannen.

Pannen worden afgenomen, sarking isolatie (ik dacht 10cm pur) erop en daar nieuwe pannen op.

Als je op 10k moet kijken doe het niet. Neem minstens 10% marge op uw prijzen, inclusief die van architecten. Prijs inschatting is een moeilijk vak, als je het perfect zou kunnen, verdien je sloten met geld, projectontwikkelaars zouden u aanbidden.

Ter info Delta Vitaxxx (onderdak folie) 2,57/m2 ex btw groothandelsprijs.

Nog een tip: als je echt een geschatte prijs wil van een dakwerkersbedrijf bel ze, leg u situatie uit en geef aan dat je eventueel wil betalen. Als je dat niet doet denken al die dakwerkers ik steek liever mijn tijd in offertes waarvan de slaagkans groter is. Lees als de verkoop niet doorgaat heb ik niets, als de man begint gaat hij toch ergens anders enz…

Tip 2: laat al die internet bedrijven links liggen die willen alleen maar clicks en leads verkopen. Bouwen doe je niet online dat doe je in de echte wereld. Ik heb nog nooit een goedkopere prijs op internet gevonden of bedongen.
    Amai dat is toch wel serieus veel. Voor 2/3e van de prijs heeft mijn zus, weliswaar aan de andere kant van het land en vorige zomer, ook 100m2 dak vervangen, maar dan inclusief 15cm isolatieplaten en compleet nieuwe dakconstructie (en dus verwijderen spanten). Vader en zoon zaak, via Bobex gevonden overigens. Ik hoop voor die mensen dat dat toch ook inclusief dakconstructie was. Die mensen had ik overigens ook gebeld, een echte belgische aannemer echter: niet reageren op mails en de telefoon nooit oppakken. Misschien beter eens langs gaan met de foto's en de plannen.

Het voorstel voor die mensen te betalen om te laten kijken is misschien niet slecht. Als ik daar het gesprek mee begin heb ik misschien meer succes. Dat, en aangeven dat ik weet dat een definitieve prijs anders kan zijn. Sterker nog: Daar reken ik op. Ik reken er niet op dat benotec snel met een prijs komt, merci met de suggestie!

• Leuk
    Amai dat is toch wel serieus veel. Voor 2/3e van de prijs heeft mijn zus, weliswaar aan de andere kant van het land en vorige zomer, ook 100m2 dak vervangen, maar dan inclusief 15cm isolatieplaten en compleet nieuwe dakconstructie (en dus verwijderen spanten). Vader en zoon zaak, via Bobex gevonden overigens. Ik hoop voor die mensen dat dat toch ook inclusief dakconstructie was. Die mensen had ik overigens ook gebeld, een echte belgische aannemer echter: niet reageren op mails en de telefoon nooit oppakken. Misschien beter eens langs gaan met de foto's en de plannen.
    Dus voor 24000 euro alles inclusief?

Misschien zijn ze failliet omdat ze niet meer reageren 😉.

Dus voor 24000 euro alles inclusief?

Misschien zijn ze failliet omdat ze niet meer reageren 😉.
    Zelfs BTW inclusief. Niet zo raar, wij betaalden enkele jaren ervoor 14800 voor hetzelfde, uiteindelijk wel nog 3k extra kunnen betalen voor klein deel opnieuw te metsen aan de muur omdat het gewoon echt te slecht was en het hout is intussen een pak duurder geworden. Denk echt dat die mensen dan toch serieus te veel betaald hebben als het exclusief constructie was, maar mijn zus kreeg toen ook offertes die 30% uiteen lagen.
    Heb het net opgezocht in het KBO register, ze zijn nog actief maar kan geen jaarrekeningen vinden omdat het een commv is. Facebook stalkmodus initiated, ik ben kameraad met zijn achterneefje haha. Wie weet krijg ik 'm nog vast, al moet ik rijden. Die had serieus goed werk geleverd en snel.

Misschien zitten we hier wel appela met peren te vergelijken en was het ene a walk in the park en moesten voor het andere halsbrekende dingen (een 40m lange telescoopkraan) worden uitgehaald om het te herstellen.

Begrijp je waarom iemand graag komt kijken en waarom er zoveel verschil op zit?

Amai enkele jaren daarvoor nog eens 60% goedkoper voor hetzelfde? Ale ja... wel serieus blijven he. Dat slaagt hier weer nergens op.

• Leuk

Geen antwoord op je vraag? Misschien vind je iets in onderstaande topics.

Subject
    Aangemaakt door
    Laatste reactie
    Comments
Blijf op de hoogte. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Terug
Bovenaan