• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

premie dakrenovatie met eerder geplaatste isolatie

Lid geworden
1 nov 2024
Waarderingsscore
0
Punten
1
Beste,

Ik ben de premie aan het aanvragen voor de renovatie van ons dak (door een aannemer), maar moet bewijs toevoegen van de eerder geplaatste isolatie.
Eind 2021 heb ik samen met enkele vrienden het dak geisoleerd met glaswol met R waarde 5.1 en een dampscherm aangebracht, maar heb hier enkel de kasticketten (geen facturen) en fotos van. Is dit genoeg als bewijs of moet ik eerst een EPC keuring laten uitvoeren om een EPC attest te hebben waarin deze isolatie is opgenomen?

Denk niet dat kasticketten gelden als bewijs.

Op de website van Vlaanderen en de premie staat volgende :

Hoe kan de aanvrager bewijzen dat er eerder isolatie werd geplaatst met een voldoende minimum Rd-waarde?
  • Er zijn verschillende mogelijkheden
    • aan de hand van EPC-cerfiticaat. Geen indicatie van geplaatst isolatiemateriaal op het EPC-certificaat? = technische weigering.
    • een aankoopfactuur van isolatiemateriaal (met dikte van het isolatiemateriaal, Rd-waarde) of factuur van plaatsing door aannemer
    • een bewijs premie in verleden toegekend door Fluvius
    • eventueel informatie over woningpas
    • enkel foto’s zijn niet voldoende
    • attest van de aannemer (die de isolatie niet heeft geplaatst) geldt niet.
    • een verklaring op eer is ook onvoldoende

Een kasticket zal niet voldoende zijn, je kan dat bij wijze van spreken oprapen op de parking van de Hubo. Jouw naam/werfadres staat er nergens op he.

Als je de kassaticketen nog hebt kan je proberen bij die winkel een factuur te laten opmaken. ik heb dat moeten doen voor een subsidie voor zelfplaatsen van isolatie. Bij mij waren de rekeningen wel minder oud.

Geen antwoord op je vraag? Misschien vind je iets in onderstaande topics.

Subject
Aangemaakt door
Laatste reactie
Comments
Blijf op de hoogte. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Bovenaan