Premie beglazing

Lid geworden
14 nov 2012
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hallo,

Wij gaan een deel van een woning verbouwen en een deel uitbreiden.

Voor de uitbreiding kunnen geen premies aangevraagd worden, maar voor 'vervangen van glas' wel.

Nu vraag ik mij af wat onder vervangen van glas valt?

Als je in een ruimte een raam bijplaatst waar eerst geen zat, is dit dan vervangen van glas?

Als je van 2 kleine ramen (met enkelvoudig glas) 1 groot raam maakt met dubbelglas, is dat dan vervangen van glas?

Als je een raam volledig vervangt (met profiel en glas), dan krijg je enkel het glas terugbetaald zoals ik het begrijp.

PS: ik ken de voorwaarden voor de premie, deze moet je niet meer uitleggen :)

Lid geworden
15 jul 2013
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ik meen mij van een collega te herinneren dat de plaatsers van de ramen het glas apart hadden gerekend met opschrift 'vervangen van bestaand glas door HR glas'. Of dat wettelijk wel in orden is betwijfel ik...

Maar het gebeurt dus wel :)

Eigen schuld van de staat, nieuwbouw & bijbouwen wordt quasi niet beloond...

Enk

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
23 mrt 2011
Waarderingsscore
390
Punten
83
sampleman;1861367 wrote:
Hallo,

Voor de uitbreiding kunnen geen premies aangevraagd worden, maar voor 'vervangen van glas' wel.

Als je in een ruimte een raam bijplaatst waar eerst geen zat, is dit dan vervangen van glas?

Als je van 2 kleine ramen (met enkelvoudig glas) 1 groot raam maakt met dubbelglas, is dat dan vervangen van glas?

Als je een raam volledig vervangt (met profiel en glas), dan krijg je enkel het glas terugbetaald zoals ik het begrijp.

[MOD]Niets toe doende reactie verwijderd.[/MOD]

Lid geworden
14 nov 2012
Waarderingsscore
0
Punten
0
Enk;1861640 wrote:
sampleman;1861367 wrote:
Hallo,

Ge zijt ne grappige: Ge kent de voorwaarden van de premie dus die moeten we niet meer uitleggen. Wat verwacht ge dan van antwoord op uw vragen? Hoe da ge confituur moet maken van aardbeien ofwa?

Mijn vragen staan er toch boven? En die slaan op de toepassing van de regel, niet op de voorwaarden.

Lid geworden
5 dec 2011
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ik denk dat 2 kleine ramen door 1 vervangen er wel bijhoort maar een volledig nieuw niet.

Maar ben dit ook niet helemaal zeker.

I.V.

Lid
Lid geworden
1 jul 2011
Waarderingsscore
7
Punten
18
Bij ons hetzelfde verhaal. Verbouwing met een stuk uitbouw.

Ons werd verteld dat de bestaande ramen, die werden vervangen door nieuwe ramen,

in aanmerking kwamen, maar het nieuwe schuifraam in de uitbouw (dat twee kleine ramen en een glazen deur vervangt) niet.

De aanvraag hebben we nog niet gedaan, dus ik lees hier zeker ook even mee :p

Lid geworden
5 dec 2011
Waarderingsscore
0
Punten
0
Reactie van Eandis:

Beste,

De premie is enkel van toepassing als de raamopening behouden bleef.

Indien de oppervlakte van de 2 vervangen ramen gelijk is aan de oppervlakte van het ene grote raam, kunnen we dit nog aanvaarden voor de premie.

Lid geworden
28 nov 2010
Waarderingsscore
0
Punten
0
Over wat praten we?

10euro/m2?

ik heb voor 40m2 te vervangen 300 euro gehad als ik mij niet vergis..

Bovenaan