• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Preflex afdoen in gat minimelder

Kaffe

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
12 jun 2013
Waarderingsscore
1.544
Punten
113
Probleempje: ben elektriciteit gaan helpen aansluiten bij een kameraad.

Volgende situatie tegengekomen: preflex 16 mm zit er te ver door.

Die moet dus nog verder afgesneden worden.

Probleem is dat dat gat maar 30/35 mm is. Daar geraak je dus niet meer in met een stanleymes. Minimelder moet er 5/6 cm in denk ik.

Iemand tips of een handige tool?

Zie foto.

Bijlagen

• IMG_8189.jpeg
    IMG_8189.jpeg
    103,7 KB · Weergaven: 27
Nen Jokari
of als het niks mag kosten neem je een oud flexibel aardappelmesje of mes met fijn blad, plooi je de eerste 2cm in een hoek van 90graden, maak je een inkeping rondomrond of 1 inkeping. Zodra er 1 cm inkeping is kan je die met een fijne bektang lostrekken door die in de preflex te steken, die rond draaien en trekken, en dan lost dat.
natuurlijk oppassen dat je niet te diep snijdt maar met voorzichtigheid is dat geen probleem.

In de lengte inknippen in reepjes ? Heb je een mooi rosas dat je naar binnen kan steken ?

Met een twistcut van knipex? Sowieso een gemak om mee te werken… IMG_7791.jpeg

Nen Jokari
of als het niks mag kosten neem je een oud flexibel aardappelmesje of mes met fijn blad, plooi je de eerste 2cm in een hoek van 90graden, maak je een inkeping rondomrond of 1 inkeping. Zodra er 1 cm inkeping is kan je die met een fijne bektang lostrekken door die in de preflex te steken, die rond draaien en trekken, en dan lost dat.
natuurlijk oppassen dat je niet te diep snijdt maar met voorzichtigheid is dat geen probleem.
Probleem is dat ik er enkel nog recht aankan… zit gelijk met het pleisterwerk.

Had geprobeerd met zo eentje: https://www.amazon.com.be/-/en/KNIP...831a2ca6c784394db730f5561a3ee705&gad_source=1

Maar die is net niet groot genoeg. Eens zien of die twistcut beter is.

@Onwetende doehetzelver denk niet dat ik een smalle kniptang heb die zo diep kan :(

Dan heb ik het niet goed uitgelegd want mijn uitleg was wel degelijk een optie voor je probleem ;)
Of een klein breekmesje van 2 cm op een stokje vijzen 90graden, in het gat steken en preflex daar beetje doorsnijden in een ribbeltje. Zodra je een klein scheurtje hebt kan je dat loswrikken en scheurt de preflex verder

Dan heb ik het niet goed uitgelegd want mijn uitleg was wel degelijk een optie voor je probleem ;)
Of een klein breekmesje van 2 cm op een stokje vijzen 90graden, in het gat steken en preflex daar beetje doorsnijden in een ribbeltje. Zodra je een klein scheurtje hebt kan je dat loswrikken en scheurt de preflex verder
Amai, tijd voor een nachtje te slapen… merci voor de uitleg!!

Tis gelukt! De twistcut ligt hier nu ook maar was pakweg 5/6 mm te groot voor het gat :(

Ik zal morgen een foto posten van mijn moordwapen waarmee het gelukt is. Stanleymesje afgeslepen op maat en op ne vouwmeter gelijmd.

Die twistcut is geen verloren investering.
Ik heb er ook zo een. Supermakkelijk om te ontmantelen en stript ook tot 4mm² zonder iets te moeten afstellen.

Blijf op de hoogte. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Bovenaan