• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

praktisch en handig gereedschap

Lid geworden
19 sep 2013
Berichten
2
Waarderingsscore
0
Punten
0
hallo allemaal!

Ik ben een student bouwkunde op de hogeschool PXL. Dit jaar moeten we voor SBP (small business project) een klein bedrijfje opstarten. Als startkapitaal moeten we aandelen verkopen, sponsors zoeken, ... want we moeten een product gaan verkopen aan bedrijven, privé personen,.... Het is de bedoeling dat we een gezond bedrijf oprichten. Wat we verkopen mogen we zelf kiezen (bouw gerelateerd).



Nu was mijn vraag of jullie al ooit ergens iets bedacht hadden of wat jullie denken dat bepaalde werken makkelijker maakt, of een soort gereedschap/hulpstuk wat handig is. Het moet niet direct iets hoogstaands zijn, vaak zijn simpele kleine dingen al goed genoeg.



Ik hoor graag jullie mening!



met vriendelijke groeten

Student 3 pba bouw
 
Lid geworden
12 feb 2008
Berichten
2.191
Waarderingsscore
1
Punten
0
nand.abrahams;1867100 wrote:
hallo allemaal!

Ik ben een student bouwkunde op de hogeschool PXL. Dit jaar moeten we voor SBP (small business project) een klein bedrijfje opstarten. Als startkapitaal moeten we aandelen verkopen, sponsors zoeken, ... want we moeten een product gaan verkopen aan bedrijven, privé personen,.... Het is de bedoeling dat we een gezond bedrijf oprichten. Wat we verkopen mogen we zelf kiezen (bouw gerelateerd).



Nu was mijn vraag of jullie al ooit ergens iets bedacht hadden of wat jullie denken dat bepaalde werken makkelijker maakt, of een soort gereedschap/hulpstuk wat handig is. Het moet niet direct iets hoogstaands zijn, vaak zijn simpele kleine dingen al goed genoeg.



Ik hoor graag jullie mening!



met vriendelijke groeten

Student 3 pba bouw



een stuk ijzer met handvat om mortel aan te brengen, ik zou het een "truweel" durven noemen? :)

Neen, serieus, ik denk dat ieder stuk gereedschap wat nodig is en zelfs wat niet nodig is, al wel bestaat hoor ;-)
 

Maaike Maai

Zeer Actief lid
Lid geworden
14 mei 2013
Berichten
1.460
Waarderingsscore
8
Punten
38
De typische werkhandschoenen, zijn bijna altijd te breed (aan de handpalm).

Ze zouden daar ook een smalle variant van moeten maken.



Ofwel is dat alleen in mijn omgeving dat ze daarover klagen. Ik kan sowieso niets met die handschoenen doen, want ik moet maat 6 hebben (waar overigens ook bijna geen handschoenen in te vinden zijn...).



Verder kan ik zo niets bedenken.
 
Lid geworden
19 jan 2007
Berichten
637
Waarderingsscore
0
Punten
0
Maaike Maai;1867164 wrote:
De typische werkhandschoenen, zijn bijna altijd te breed (aan de handpalm).

Ze zouden daar ook een smalle variant van moeten maken.



Ofwel is dat alleen in mijn omgeving dat ze daarover klagen. Ik kan sowieso niets met die handschoenen doen, want ik moet maat 6 hebben (waar overigens ook bijna geen handschoenen in te vinden zijn...).



Verder kan ik zo niets bedenken.



ik denk dat "vrouwen" werkhandschoenen ook wel iets kan zijn. je ziet ze niet zoveel liggen bij de bouw-winkels..
 

Mc Mudface

Actief Lid
Lid geworden
16 okt 2010
Berichten
736
Waarderingsscore
45
Punten
28
Ik ben deze week al zo'n 6-7 keer uitgeschoven met het vijzen met een slagschroevendraaier in OSB. Altijd met de punt al draaiende in een plooi van mijn wijsvinger.

Dus: iets dat vijzen rechthoud bij de eerste draai. Soort van lader waar je vijzen in kan steken, waar een gaatje inzit om de laatste vijs in rij door te vijzen. Dit bestaat natuurlijk al in automatische vijsmachientjes, maar ook in een handmatige versie?
 
Lid geworden
11 apr 2012
Berichten
3.234
Waarderingsscore
0
Punten
0
nand.abrahams;1867100 wrote:
...Ik ben een student...

Wat we verkopen mogen we zelf kiezen (bouw gerelateerd)....

of een soort gereedschap/hulpstuk wat handig is. Het moet niet direct iets hoogstaands zijn, vaak zijn simpele kleine dingen al goed genoeg.



Een site waar ik binnen de 24h, een student kan huren voor enkele uren.

Komt af en toe wel eens van pas, beton gelijktrekken, scheppen, iets herdragen,...



Als hij dan ook nog bouw studeert, altijd interessant om ondertussen een klapke te doen.
 
V

Verwijderd lid 178789

Guest
In het begin van mijn carrière in de bouw stuurden de anciens me wel eens om een avanceerijzer, dat zou het werk meer doen opschieten. Ik heb het nooit gevonden.

Hiermee kan je eens een poging wagen in de hoop dat je meer succes hebt dan ik indertijd.
 

Enk

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
23 mrt 2011
Berichten
9.421
Waarderingsscore
405
Punten
83
charel;1867192 wrote:
In het begin van mijn carrière in de bouw stuurden de anciens me wel eens om een avanceerijzer, dat zou het werk meer doen opschieten. Ik heb het nooit gevonden.

Hiermee kan je eens een poging wagen in de hoop dat je meer succes hebt dan ik indertijd.

of emmerkes 'goeste' :)

uzelf blijven motiveren is ook niet altijd evident, zeker als je zo in de fase zit van een hele dag bezig te zijn met van alle klein prullen en u 's avonds moeten afvragen: wat heb ik nu in feite gedaan?
 

Marburg

Zeer gewaardeerd lid
Forumleiding
Lid geworden
13 mrt 2006
Berichten
5.778
Waarderingsscore
541
Punten
113
2 zakken kasseizaad.
 
Lid geworden
24 mei 2011
Berichten
330
Waarderingsscore
0
Punten
0
potten valse lucht misschien of luchthaken om iets op te hangen
 

slovenie

Lid
Lid geworden
22 nov 2010
Berichten
877
Waarderingsscore
6
Punten
18
charel;1867192 wrote:
In het begin van mijn carrière in de bouw stuurden de anciens me wel eens om een avanceerijzer, dat zou het werk meer doen opschieten. Ik heb het nooit gevonden.

Hiermee kan je eens een poging wagen in de hoop dat je meer succes hebt dan ik indertijd.

[/TD]



[TD]



1503707.gif
 
Lid geworden
11 apr 2012
Berichten
3.234
Waarderingsscore
0
Punten
0
nand.abrahams;1867100 wrote:
... want we moeten een product gaan verkopen aan bedrijven,...



Heeft de meester in de klas al aandacht gehad voor CE certifiering, machinerichtlijnen, bescherming werknemers, risicoanalyse en beschermingsklasse, NEN-EN-ISO 13849 enzovoort?



K zit hier voor mezelf ook af en toe wat in mekaar te prullen, maar de tijd dat ge die produkten ook gewoon op de markt kon gaan verpatsen ligt al een jaar of 30 achter ons.
 
Lid geworden
19 jan 2007
Berichten
637
Waarderingsscore
0
Punten
0
ik denk dat het de bedoeling is om een bestaand product te verkopen en niet iets nieuws uit te vinden.



en idd de keuringen en dergelijke om een product op de markt te brengen zijn niet eenvoudig te noemen...
 
Lid geworden
19 sep 2013
Berichten
2
Waarderingsscore
0
Punten
0
Galenbo;1867905 wrote:
nand.abrahams;1867100 wrote:
... want we moeten een product gaan verkopen aan bedrijven,...



Heeft de meester in de klas al aandacht gehad voor CE certifiering, machinerichtlijnen, bescherming werknemers, risicoanalyse en beschermingsklasse, NEN-EN-ISO 13849 enzovoort?



K zit hier voor mezelf ook af en toe wat in mekaar te prullen, maar de tijd dat ge die produkten ook gewoon op de markt kon gaan verpatsen ligt al een jaar of 30 achter ons.







Het is via vlajo 'onderneming voor Vlaamse jongeren' . Dus zouden we een product uitvinden waar effectief die CE certificering en dergelijke voor nodig moest zijn dan moeten we dat ook doen. Maar dat is niet echt de bedoeling, het beste is dat we iets kleins uitvinden waarbij je die dingen allemaal niet moet bij hebben. In vorige jaren hebben ze bijvoorbeeld een omzet gehaald van 10 000 euro met het verkopen van een potloodhouder aan je werkkleding. Voor zo iets heb je geen keuringen enz. nodig. Dus dat is de bedoeling... Dus iets klein en simpel is vaak ook heel goed..
 

stefan

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
10 mrt 2006
Berichten
29.875
Waarderingsscore
2.449
Punten
113
Galenbo;1867905 wrote:
nand.abrahams;1867100 wrote:
... want we moeten een product gaan verkopen aan bedrijven,...



Heeft de meester in de klas al aandacht gehad voor CE certifiering, machinerichtlijnen, bescherming werknemers, risicoanalyse en beschermingsklasse, NEN-EN-ISO 13849 enzovoort?



K zit hier voor mezelf ook af en toe wat in mekaar te prullen, maar de tijd dat ge die produkten ook gewoon op de markt kon gaan verpatsen ligt al een jaar of 30 achter ons.



terecht opgemerkt



als student aan hogeschool zou je beter (toekomstgericht) GEEN producten, maar diensten verkopen aan bedrijven, iets waar je je eigen kennis kan bij gebruiken, toegevoegde waarde creeën !!!



vb : alles ivm keuringen, aansluitingen nutsleidingen coördineren, as-built-dossiers opmaken voor gebruikte materialen op een werf, ... zaken waar nu weinig aandacht aan wordt besteed, maar waar toch veel tijd, werk in gaat zitten als je het goed wil doen



succes
 
Lid geworden
7 okt 2012
Berichten
2.037
Waarderingsscore
1
Punten
0
Awel eerlijk gezegd Stefan dat is nu net de teloorgang van een zeer groot deel van onze economische struktuur.

Jarenlang hebben we veel te weinig daar in ge-investeert De laatste decennia is gebleken dat jong geweld vooral ondernemend is in het investeren in nieuwe producten en nieuwe technieken. Meer dan in de verkoop van diensten blijkt keer op keer dat net daar alleen net die voorsprong zit.

Een kantoortje met wat gedachten en diensten doen er veel hoor. De durf om van scratch te beginnen en bepaalde zaken in vraag stellen of op een bestaand gegeven een vernieuwing of verandering toe te passen is pas een meerwaarde die ook duurzaam is en dat hoeft niet altijd om grootse zaken te gaan.
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan