Bouwinfo-tip:

Wil je gratis tips en richtprijzen voor je (ver)bouwproject?

Onze BOUWGIDS helpt je met slimme keuzes, praktische tips, checklists én inzicht in prijzen en premies.

Bovendien ontvang je 5% korting op aankopen in onze webshop en maak je maandelijks kans om een brandbeveiligingspakket te winnen!

Vraag hier je BOUWGIDS aan

polybeton - gepolierde beton - beton vloer

• Tags beton vloerbekleding vloeren vloeropbouw vloerverwarming
  • chob

Lid
    Lid geworden
    15 okt 2008
    Waarderingsscore
    1
    Punten
    18
    Wij wisten al vrij snel dat we zeker deze vloer wilde hebben maar na alle verhalen op dit forum en andere fora zaten/zitten de zenuwen er goed in. Ik heb heel veel gezocht naar een goede plaatser en eenmaal gevonden zijn we referenties van het bedrijf gaan bekijken. Ook dat blijkt volgens andere topics geen garantie maar wat kun je nog meer doen?

Er zijn al diverse topics waarin de problemen/ervaringen met een gepolierde betonvloer/polybeton beschreven zijn maar er zijn naar mijn mening nog te weinig topics met foto's, zodoende hier mijn bijdrage en ik hoop dat dit bijdraagt aan het maken van een keuze voor wel of geen gepolierde betonvloer.

Gisteren is onze vloer geplaatst/gelegd/gegoten, samengevat:

- volledige gelijkvloers 160m²

- vloerverwarming

- type beton: c 30 – 37 p 50

- 10cm dik

- anthracietgrijze korodurslijtlaag en antivorstdispercie

- staalnetten 0.8

- toevoeging van crakstopvezelwapening in de betonmassa omwille van op sommige plaatsen maar 9,5cm beton ipv 10cm

- inwerken van 6 vloerdozen

- naam van de firma geef ik graag via PB!

Foto's:

De netten zijn geplaatst

img_00664.jpg

Zelf de dag voor het storten de vloerdozen ingewerkt. Een heel karwei want deze moeten exact op hoogte zijn en tov elkaar en de muren recht staan. En natuurlijk ook precies gelijk met de vloerpas.

De vloerdozen zijn van Simon Connect type K45 IP66. Het houten plankje is ter bescherming.

img_00665.jpg

Omdat de vloerdoos glad is aan de onderkant dacht ik al dat het niet al te best zou hechten aan de mortel, daarom 3 gaatjes geboord en hier schroeven ingedrukt tot in de isolatie. Zo bleef de doos op zijn plaats zitten en kon de mortel hechten aan de schroeven.

img_00667.jpg

De eerste beton komt binnen. Op mijn verzoek zijn ze met veel beleid om de vloerdozen heen gegaan. Dat ik op hun vingers stond te kijken heeft misschien ook geholpen ;)

img_00670.jpg

Die 160m² stelt niets voor, dit gaat erg snel merk ik!

img_00674.jpg

Hier zijn ze al in de keuken

img_00675.jpg

En in de hal

img_00678.jpg

Na 2,5 uur wachten kan er al op de beton gelopen worden. De toplaag is nog vochtig en daar bovenop strooien ze de quartz. In ons geval de kleur antracite.

img_00681.jpg

img_00684.jpg

img_00685.jpg

En dan mag er gepolierd worden:

img_00686.jpg

img_00689.jpg

img_00690.jpg

img_00691.jpg

Het resultaat na een paar keer polieren

img_00693.jpg

img_00694.jpg

En dit is het eindresultaat na een halve dag polieren.

img_00699.jpg

Het echte eindresultaat kan ik nu nog weinig van zeggen omdat de kleur natuurlijk nog moet drogen en behandeld moet worden. Vandaag worden de voegen ingeslepen en de curring erop gezet. De curringpomp was kapot gisterenavond laat dus vandaar vandaag. Ook ik heb vele verhalen gelezen over het wel of niet gebruiken van een curring. Onze plaatser gebruikt deze altijd. Vanaf morgen mag ik erop om hem heel lichtjes met een kokosborstel en water (zonder product!) te "wrijven", niet schuren. Dit moet ik een keer of 6 doen en dan zal de curring eraf zijn.

Tot hier toe dus zeer tevreden maar iedereen weet dat je pas echt het resultaat ziet na 6mnd. Komen er scheuren? Waar komen de scheuren? Hoe is hij opgedroogt? Welk product & behandeling haalt het mooiste uit mijn vloer? Zit ik met een ware vlekkenhel en ben ik de vloer al beu :mad: of geniet ik er nog elke dag van :)? Ik hoop het over een paar maanden hier te posten!

Quote:
    =toon van staay;1889512]Kalk of salpeter uitbloei zijn volgens mij de vlekken(witte) waar ik op reageerde die heb je niet bij een normale curing compound beste chob

Nee, je reageert op het feit dat ik zwarte voeten krijg van mijn vloer. Ik weet of er buiten wel een curring is gebruikt maar dat zal ik wel eens navragen.

Quote:
    en nogmaals nooit beweerd dat van die perfecte vloeren maar blijkbaar is dat enkel waar ge zelf promotie voert voor uw aannemer .

Uit AL uw reacties hier op het forum laat u toch iets anders doorschijnen, nog nooit heb ik van u een positieve reactie gelezen over een andere aannemer. Ik voer geen promotie voor mijn aannemer maar wél voor een gepolierde betonvloer, dat is een groot verschil. Als u mijn eerste post van dit topic gaat lezen dan staat daar ook geschreven dat ik vind dat er zoveel negatieve ervaringen zijn met deze vloeren dat ik juist een topic wilde maken met positieve ervaring. Dus indirect maak ik ook reclame voor u maar dit wordt blijkbaar niet zo ervaren. Ik laat met veel foto's zien hoe mijn vloer tot stand is gekomen en hoe ik hem nu ervaar met daarbij de positieve als negatieve punten. Ik kan niet meer objectiever zijn dan dit. Als lezers op basis hiervan contact op willen nemen met mijn aannemer dan is dat hun eigen keuze.

Quote:
    Wij moedigen de mensen niet aan om op een forum reclame te maken dat doen ze mondeling wel denk ik dan.

Daar diende dit forum ook niet voor vertelde mij ooit de oprichter van bouwinfo .

Zoals hierboven geschreven, ik geef mijn objectieve mening en deel mijn ervaringen wat voornamelijk de bedoeling is van alle fora zoals we ze vandaag de dag kennen.

Quote:
    De mensen die wij ooit via dit forum als klant hadden kan ik op een hand tellen dat zegt mij genoeg over mijn intenties.

De mensen die wij kosteloos voort hielpen zijn dan weer talrijker en dat is waar ik mijn voldoening uit haal .

U begrijpt toch dat het geven van kritiek op de werkwijzen van andere aannemers doet uitschijnen dat u beter werk levert dan hen? En dat is dan volgens u geen reclame maken? Akkoord, af en toe zit er wel eens een advies tussen maar overal het algemeen is vooral aannemers bashen.

Quote:
    Voor de rest wens ik u het beste met uw commissie om klanten aan te brengen maar iedereen zijn motivatie natuurlijk .

Haha beste Toon, was het maar waar!!

Quote:
    Vrgr Toon Van Staay tot wie of wat ook uw echte naam mag zijn

Ik begrijp niet zo goed wat mijn echte naam er toe doet in deze discussie...

Hello,

Wij zijn gestart met onze bouw het wordt dus tijd een beslissing te nemen met welke firma in zee te gaan.

We hebben bitter weinig referenties gezien en de firma 's in kwestie geven niet gemakkelijk referenties door waardoor de twijfel om het niet te doen en te kiezen voor een gewone vloer steeds groter aan het worden is.Ook beschrijven de firma s in kwestie ook hun product als zijnde niet perfect en moeilijk te onderhouden alsook de randen zijn niet zo mooi afgewerkt. Dus als ze het zelf al vermelden....??? Wij willen echt de juiste keuze maken. Het budget of wie het voordeligst is speelt eigenlijk veel minder een rol dan de kwaliteit die geleverd wordt.

wie van jullie kan mij over de streep trekken en ons helpen de juiste keuze te maken. Wij opteren echt naar uitstraling toe voor een polybeton..... dus gewone vloer of polybeton....

Ps graag ook de naam van de firma waar u mee gewerkt heeft aub

vele gr

N

Ik zeg bij twijfel niet doen.

Het is en blijft een industriële vloer met al zn voor- en nadelen en de imperfectie, dat hoort ook bij de, door ons gewenste, uitstraling.

Besten,

Wij plaatsen betonvloeren met alle voordelen hiervan, maar zonder de nadelen. Dit doen we door de verharde vloer op glans te brengen met diamantschuurtechnieken. Omdat dit een nabewerking is, kunnen we blijven afwerken tot het afgewerkt is.

Ook reeds bestaande vloeren kunnen we verbeteren tot nieuwe vloeren, die geen stof meer afgeven.

PM voor meer info of foto's.

Politriks;1901730 wrote:
    ... met diamantschuurtechnieken...

Ik wil wel wat foto's.

Ik ken er ene die zijne keldervloer te ruw is, en langs ene kant 4cm hoger ligt. Is dat voor zoiets ook een betaalbare oplossing?

Politriks;1901730 wrote:
    Besten,

Wij plaatsen betonvloeren met alle voordelen hiervan, maar zonder de nadelen. Dit doen we door de verharde vloer op glans te brengen met diamantschuurtechnieken. Omdat dit een nabewerking is, kunnen we blijven afwerken tot het afgewerkt is.

Ook reeds bestaande vloeren kunnen we verbeteren tot nieuwe vloeren, die geen stof meer afgeven.

is een gekende techniek, maar toch een paar opmerkingen :

- uitzicht is totaal anders, je gaat granulaten, keien aan oppervlakte zien en niet allee grijs beton

- hoe werken jullie randen en hoeken af? met dezelfde machine? indien niet zal uitzicht, gladheid, ... nooit gelijk zijn met de rest, net zoals bij polieren van beton

maar ik wil zeker ook foto's zien, o.a. in detail van randen, hoeken, ... en natuurlijk zou het ook leuk zijn de prijs te kennen (voordeel pb is de prijs, als dit procede de prijs sterk doet stijgen, dan zijn (bijna alle) voordelen van PB weg ?)

Ik zal er volgende week eens wat plaatsen als ik wat meer tijd heb. Er staan erop de website, maar weet niet of ik die hier zomaar kan posten? Als je googled naar polijstwerken kom je wel terecht...

Randen werken we idd af met andere machines om zo een gelijk uitzicht te krijgen overal.

4 cm zakken is evenwel geen optie, gladder maken wel.

Prijs is inderdaad meer, reken op zo'n 30-40 € meer dan polybeton, maar de afwerking is dan ook zo'n beter... Het is immers een nabewerking en we schuren dus net zolang door totdat het resultaat goed is.

We doen niet hetzelfde als masters. Zij schuren maar een 3tal keer en gebruiken meer chemie. Wij schuren in een 8tal stappen, bijna zonder chemie. Dit komt sterk ten goede aan de duurzaamheid.

Politriks;1902293 wrote:
    Ik zal er volgende week eens wat plaatsen als ik wat meer tijd heb. Er staan erop de website, maar weet niet of ik die hier zomaar kan posten?

Ik niet weten waarom u deze NIET "zomaar" zou kunnen posten. Daar is juist een forum voor.

Politriks;1902293 wrote:
    Als je googled naar polijstwerken kom je wel terecht...

Hoe weten wij dan welke foto's van uw firma zijn want als ik Google op Politriks dan krijg ik geen enkel resultaat wat te maken heeft met polijstwerken.

Politriks;1902293 wrote:
    We doen niet hetzelfde als masters. Zij schuren maar een 3tal keer en gebruiken meer chemie. Wij schuren in een 8tal stappen, bijna zonder chemie. Dit komt sterk ten goede aan de duurzaamheid.

Klinkt interessant maar een tegenreactie van concretemasters zou hier gepast zijn...

ik vond polistone via google

en één van de foto's is heel duidelijk, granulaten zichtbaar :

img-1656.jpg

als je dit "uitzicht of effect" wil, heel mooi gedaan.

@Stefan,

dat is waarschijnlijk granito?

De keien zijn inderdaad meestal te zien indien we nieuwe vloeren plaatsen. Dit wil ook zeggen dat men deze kan kiezen, net zoals de mortelkleur, spreiding granulaten,...

Bij herstellingen van polybetons moeten we meestal niet tot op de keien gaan en is dit zelfs ook niet gewenst.

Dag Chob en iedereen,

Bedankt voor jullie duidelijke uitleg en informatie! Wij hebben er al veel aan gehad.

Chob, Bent u nog steeds tevreden van de betonvloer en jullie keuze?

Zijn er scheuren op de vloer verschenen of worden deze beperkt dat

Ook wij zijn volop aan het bouwen, ruwbouw bijna volledig klaar.

Wij overwegen ook om een betonvloer te voorzien op de benedenverdieping.

Kan u ons ook de gegevens van de aannemer doorgeven aub?

Bedankt!

De vloer van onze kelder is gepolierde beton. Het lijkt alsof er een stukje hout op (in) de vloer gelegen heeft. Gevolg is dat er een "gat" zit van ongeveer 1cm op 3cm en 0.5 tot 1cm diep. Hoe kan ik dit best herstellen?

betonherstelmortel vb B12

na het aanbrengen laten drogen maar niet te lang dat je het nog kan opwrijven met een plakspaan of ... tot het glad is

je zal wel altijd een kleurverschil hebben

dit kan jezelf doen

epoxy kan ook maar moeilijk zelf te doen

Beste Chob,

Kan u mij ook de contactgegevens doorsturen ivm de aannemer die uw gepolierde betonvloer heeft geplaatst?

Alvast bedankt!

Dag Chob,

Mag ik nog eens op jouw bereidwilligheid een beroep doen en vragen om mij de gegevens van jouw aannemer polybeton door te geven?

Alvast bedankt!

Terug
Bovenaan