plug zit niet goed vast na boren

Lid geworden
20 apr 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
probleem :

Ik boor een gat van 10, stop er een plug van 10 in, en draai dan mijn schroef aan.

Maar ik kan blijven draaien, dat komt gewoon omdat de muur zo zacht is.

Bestaat er geen truc special of product voor in het geboorde gat te spuiten zodat de plug beter houdt ?

Lid geworden
15 jun 2009
Waarderingsscore
0
Punten
0
Als je een zotdraaiende plug hebt, kan je die er ook terug uithalen en een maatje groter in hetzelfde gat kloppen. Welke pluggen gebruikt je? Ik heb het ook vaak gehad, in van die grijze 'assestenen', maar heb nu pluggen gevonden waar het wel mee lukt. Zijn universele pluggen die zowel in baksteen, snelbouw, gyroc wanden, enz. gebruikt kunnen worden, en zichzelf opdraaien als ze aangespannen worden in een holte.

Ik had het ooit met chemisch anker geprobeerd, maar het resultaat was dat ik de steen kapotdraaide. Da's meer voor draadstangen bedoeld.

Lid geworden
20 apr 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Trikker wrote:

Tec7 blijft elastisch :)

Het probleem is ook wel dat mijn muur zachte stenen heeft op sommige plaatsen (huis is van de jaren 50).

Ik was mijn lavabo aan het vastzetten met de meegeleverde pluggen.

Lid geworden
11 apr 2009
Waarderingsscore
0
Punten
0
Yep, want het is immers MS polymer (Modiefied Silicone polymer) maar vergeet maar dat die plug nog lost.

Ook bijzonder interessant is Pattex Zonder Spijkers en Schroeven (of zo iets). Vergelijkbaar met tec7 maar dat hardt veel sneller uit. Boren, pattex erin, plug erin en vastschroeven. Werkt prima in oude muren. Al veel gebruikt.

Chemische ankers zijn idd vooral voor draadstangen. Bijzonder practisch en vooral interessant voor zware lasten maar voor de rest eigenlijk niet zo geschikt.

Lid geworden
15 jun 2009
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ik heb twee merken liggen:

Fisher UX: http://www.diskus.be/userfiles/Fi-ux.pdf

MEA MZ/MZK: http://www.tiggeloven.nl/upload/documen ... g%20MZ.pdf

Moet wel zeggen dat ik het nog niet geprobeerd heb in gipsplaat.

Nadeel van TEC7 in het gat is dat het als 'glijmiddel' werkt in de muur, en er juist voor kan zorgen dat uw plug niet deftig opspant. Of je moet boren, tec7, plug insteken, wachten tot het droog is en dan vastschroeven, maar zijn we lang bezig hè... Die Pattex ga ik nu wel eens proberen.

Lid geworden
10 okt 2008
Waarderingsscore
2
Punten
0
ik stak er bij mij soms een houten spietje mee in ( asseblokken) . Vast= vast

Lid geworden
4 feb 2009
Waarderingsscore
0
Punten
0
Inderdaad, een houten spietje er in kloppen en dan de vijs er in draaien. Geen gepruts met tappen en altijd muurvast

Lid geworden
14 jun 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
ik gebruik ook een variant van het houten spietje, namelijk lucifers ;-)

Bovenaan