• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!
  • Vraag hier je gratis tickets voor Batireno / Energie&Habitat 2024 in Namen aan! Let op: FR beurs

Plinten voor laminaat Makro? (Stratoloc)

de_conne

Lid
Lid geworden
28 apr 2006
Waarderingsscore
5
Punten
18
Hey,

Heb enige tijd geleden erg goedkoop laminaat gekocht bij de Makro. De laminaat was van het merk "Stratoloc". Heb toen helaas niet aan de plinten gedacht. Ik ben na het plaatsen van de laminaat terug naar Makro geweest om de plinten te kopen.

Wat dacht je? "Sorry meneer, maar wij verkopen geen plinten bij onze laminaat ..." Ja, dom van mij natuurlijk...

Weet er iemand iets meer over Stratoloc laminaat? Waar zou ik ergens plinten kunnen gaan kopen? zijn er andere oplossingen?

Ik moet bekennen dat ik liefst dikke plinten wil omdat ik nogal grote uitzettingsvoegen heb voorzien (2cm op bepaalde plaatsen).

Alvast bedankt ;-)

neem een stukje laminaat en ga eens langs enkele doe-het-zelf of houtzaken. zoek daar dan de plint die het beste past bij je laminaat!

Thierry,

Ik heb daar ook al aan gedacht, maar kan het mij niet zo goed voorstellen ... Dan lijkt het alsof je geen plint hebt fzo? Heeft hier iemand foto's van?

PS Na lang zoeken, denk ik te weten wat Stratoloc is. Ik denk dat het een B-merk van Berryfloor is ... Berryfloor heeft exact dezelfde kleur in zijn gamma, alleen vrees ik dat de plinten niet dik genoeg zullen zijn om mijn uitzetting op bepaalde plaatsen op te vangen ...

de_conne wrote:
Thierry,

Ik heb daar ook al aan gedacht, maar kan het mij niet zo goed voorstellen ... Dan lijkt het alsof je geen plint hebt fzo? Heeft hier iemand foto's van?

..

Het wordt heel veel gedaan en ik heb een stapel interieurboekjes waar dat zo instaat. Plinten in hetzelfde materiaal als de vloerbekleding komen uiteraard ook vaak voor... maar toch. Eens bladeren door boekjes dus!

Mijn parket (massieve eiken plankenvloer) wordt pas binnen enkele weken gelegd en alhoewel ik dus wel kon kiezen voor eiken plinten zal ik er toch nemen in mdf die ik zal meeschilderen met de muur! (gebroken wit).

Wij hebben dat momenteel in ons appartementje. Ramen, deurlijsten en plinten zijn in een donkerdere tint (maar 1 tint verschil) geverfd dan de muren. Alles is dan een mooi omlijnd. Hebben dat gedaan omdat de plinten, toen we erin kwamen wonen donker bruin waren en vonden dat ze de ruimte te veel verkleinden.

Ben content van het resultaat, al zou alles nu terug een likje verf kunnen gebruiken.

de_conne wrote:
Thierry,

PS Na lang zoeken, denk ik te weten wat Stratoloc is. Ik denk dat het een B-merk van Berryfloor is ... Berryfloor heeft exact dezelfde kleur in zijn gamma, alleen vrees ik dat de plinten niet dik genoeg zullen zijn om mijn uitzetting op bepaalde plaatsen op te vangen ...

Werken met 2 plinten is misschien een oplossing, een gewone plint en dan zo'n kwartcirkeltje er nog tegen:

http://www.balterio.be/skirtings.php?lang=nl&con=eu#quarter

Waarom heb je zoveel uitzettingsvoeg voorzien? Een 8mm is toch voldoende...?

Blijf op de hoogte. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Bovenaan