Pleisteren - spuitpleister vs 'handmatig'

Lid geworden
28 mrt 2007
Waarderingsscore
0
Punten
0
Is een spuitpleister qua afwerking te vergelijken met een 'met de hand' gezette pleister, of is dat echt een wereld van verschil? Ik ben op zoek naar een gladde afwerking, om daarna te verven. Spuitpleister is dikwijls de helft goedkoper...

Lid geworden
12 feb 2007
Waarderingsscore
0
Punten
0
volgens mij is het enige verschil de vaardigheid/goesting van de plakker. Ik heb ook al met-de-hand plakkers gezien die net zo goed met knauf MP75 (spuitgips dus) werken omdat die langer verwerkbaar is.

Spuiten werkt gewoon sneller bij het aanbrengen, nadeel is tijd nodig voor schoonmaak en je moet eigelijk altijd met 2 zijn. Vooral interessant voor grotere oppervlakken dus.

Wat het gladde schilderklare oppervlak betreft, dit hangt dus gewoon af van de vaardigheid van de plakker bij het afreien en spacken. Of dus de goesting om deftig werk af te leveren (of het gebrek eraan).

WTCB normen zijn behoorlijk ruim voor plakwerk, een maanlandschap voldoet ook bij wijze van spreken.

Goed afspreken dus met de plakker dat het schilderklaar (niet "klaar voor de schilder" of "behangklaar" ! ) moet zijn. Prijs zal dan waarschijnlijk wel omhoog gaan.

Spreek ook over de afwerking van de dagkanten van ramen: haaks, niet teveel raamprofiel ingeplakt, ...

Lid geworden
6 sep 2010
Waarderingsscore
0
Punten
0
die van ons hebben gespoten, en dat is echt perfect geplakt, alles mooi glad, dus ik denk idd dat je gewoon naar iemand goed op zoek maakt, eventueel referenties, eender hoe hij het doet.

Lid geworden
28 mrt 2007
Waarderingsscore
0
Punten
0
OK bedankt, vooral op de referenties letten dus. Het gaat om een paar 100 m2 dus een paar euro per m2 maakt al snel een serieus verschil...

Ik zie 'vanaf' prijzen van 5 euro / m2 incl voor gespoten pleister, en een bezetter waar ik nog ooit mee gewerkt heb die handmatig werkt vraagt 16 euro / m2 excl - nogal een verschil dus. Is er iets te zeggen over wat voor prijs gangbaar is voor een 'redelijke' (niet biljartlaken vlak, maar ook niet maanlandschap) gladheid? Zou ik iemand moeten kunnen vinden voor 10 euro incl? (voor muren, plus een paar euro extra voor plafond - is dat een redelijke manier om te tellen)?

Ik ga natuurlijk offertes vragen, maar als het zover uit elkaar ligt heb ik graag een idee van wat ik ongeveer kan verwachten, als ze me dan een 'ongeveer-prijs' per m2 geven en die is veel hoger als anderen, dan hoeven we allebei onze tijd niet te verspillen...

Lid geworden
10 okt 2008
Waarderingsscore
2
Punten
0
die 'vanaf' 5euro/m²' , is dat incl werkuren of enkel materiaal?

Daar bestaan richtprijzen voor, bv zoveel eruo voor vlakke mure, zoveel voor plafonds, uitwerken ramen, ed...

Lid geworden
6 sep 2010
Waarderingsscore
0
Punten
0
inderdaad, daar komt vanalles op. bij ons zijn ze gewoon komen kijken/ of het plan bekeken en hebben ze gewoon een prijs voor het volledige werk gegeven, allemaal. dus niet per m2

Lid geworden
28 mrt 2007
Waarderingsscore
0
Punten
0
Die 5 euro had ik ergens online gevonden (maar kan nu niet meer 123 vinden waar het was), dat was incl werk, materiaal *en* BTW. Het zal waarschijnlijk maar een lokkertje zijn, het is wel erg goedkoop in vergelijking met anderen.

Ik heb een paar mensen gecontacteerd die offerte gaan maken voor het hele project. Ik zal die dan vergelijken. Bedankt allemaal.

Bovenaan